ISBN: 978-960-343-820-5 Συγγραφέας: ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ Εκδοτικός οίκος: ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ ΑΦΟΙ Σειρά: ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Σελίδες: 284 Διαστάσεις: 15Χ23 Ημερομηνία Έκδοσης: 2005 ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Η σειρά «Καινοτομίες στην εκπαίδευση» αποβλέπει να συμβάλει στη σθεναρή περιχάραξη του εκπαιδευτικού έργου και της διδακτικής πράξης των υποψηφίων και των υπηρετούντων διδασκόντων, με δημοσιεύσεις σχετικών με την πραγμάτωση καινοτόμων θεμάτων. Η σειρά απευθύνεται σε όσους εμπλέκονται με τα εκπαιδευτικά δρώμενα. Η παρούσα μελέτη αναφέρεται στις διαπροσωπικές σχέσεις εκπαιδευτικών και μαθητών στη σχολική τάξη και αποτελείται από δυο μέρη, το θεωρητικό και το εμπειρικό. Στο θεωρητικό μέρος αναλύονται οι διαπροσωπικές σχέσεις και αναδεικνύεται ότι αυτές αποτελούν βασικό παράγοντα της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού έργου. Στο εμπειρικό μέρος διερευνώνται οι απόψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και διαπιστώνεται ότι οι διαπροσωπικές σχέσεις του εκπαιδευτικού με τους μαθητές διαποτίζουν την ατμόσφαιρα της σχολικής τάξης και ενισχύουν, όταν αυτές είναι καλές, πολλές από τις λειτουργίες της. Το πληροφοριακό υλικό, το σχετικό με τις διαπροσωπικές σχέσεις, που παρέχεται σ' αυτή τη μελέτη, θα μπορούσε να φανεί χρήσιμο στους υποψήφιους και υπηρετούντες εκπαιδευτικούς, στους φορείς που ασχολούνται με θέματα Εκπαίδευσης, καθώς επίσης και σε μελλοντικούς ερευνητές.
|