Η σάτυρα του Αριστοφάνη δεν γράφτηκε για ορισμένους ανθρώπους, μα για τον άνθρωπο γενικά. Ο πολίτης στην εποχή του Κλέωνα ή των Τριάκοντα είναι ο πολίτης κάθε εποχής, ο παραγκωνισμένος σύζυγος της Πραξαγόρας ή της Μυρρίνης που μας κάνει κάθε μέρα να γελούμε μέσ' απ' τις γελοιογραφίες των περιοδικών, κι οι βασικές ιδέες που πραγματεύονται οι κωμωδίες δεν είν' άλλες απ' τον Πόλεμο, τον Πλούτο, τη Δικαιοσύνη, τη Δημοκρατία, την Παιδεία, την Τέχνη, θέματα που ακόμα και σήμερα τονίζει την επικαιρότητά τους η πρώτη σελίδα των εφημερίδων.
Όσο για τα σκώμματα που αφορούν σ υ γ κ ε κ ρ ι μ έ ν α πρόσωπα ή γεγονότα, μπορούμε μια χαρά να τα κάνομε να εξυπηρετήσουν το σκοπό τους, περνώντας απ' την ε ι δ ι κ ή π ε ρ ί π τ ω σ η στη γ ε ν ι κ ή, κι από ένα άγνωστο όνομα σε μια γνωστή ιδιότητα. Η σκέψη που πρέπει πάντα να μας οδηγεί είναι πως ο άνθρωπος του Αριστοφάνη είναι ζωντανός άνθρωπος, και γι' αυτό είναι σύγχρονός μας. Ζει σε κάποιο δρόμο κοντά στο σπίτι μας, πίνει το κρασί του σε μια ταβέρνα κάτω από την Ακρόπολη, κουβεντιάζει πολιτικά στα καφενεία, θορυβεί στη Βουλή, τσακώνεται στα δικαστήρια, βασανίζεται απ' τη γυναίκα του , απογοητεύεται απ' τα μυαλά του γιου του, πειράζει στα κρυφά τη δούλα του, διασκεδάζει με τα χοντρά αστεία των επιθεωρήσεων, και γελάει δυνατά με τους μεγαλόστομους και τους σοβαροφανείς του κόσμου τούτου. Αυτός είναι ο homo aristophanicus. Αυτοί είμαστε εμείς.
Η σάτυρα του Αριστοφάνη δεν γράφτηκε για ορισμένους ανθρώπους, μα για τον άνθρωπο γενικά. Ο πολίτης στην εποχή του Κλέωνα ή των Τριάκοντα είναι ο πολίτης κάθε εποχής, ο παραγκωνισμένος σύζυγος της Πραξαγόρας ή της Μυρρίνης που μας κάνει κάθε μέρα να γελούμε μέσ' απ' τις γελοιογραφίες των περιοδικών, κι οι βασικές ιδέες που πραγματεύονται οι κωμωδίες δεν είν' άλλες απ' τον Πόλεμο, τον Πλούτο, τη Δικαιοσύνη, τη Δημοκρατία, την Παιδεία, την Τέχνη, θέματα που ακόμα και σήμερα τονίζει την επικαιρότητά τους η πρώτη σελίδα των εφημερίδων.
Όσο για τα σκώμματα που αφορούν σ υ γ κ ε κ ρ ι μ έ ν α πρόσωπα ή γεγονότα, μπορούμε μια χαρά να τα κάνομε να εξυπηρετήσουν το σκοπό τους, περνώντας απ' την ε ι δ ι κ ή π ε ρ ί π τ ω σ η στη γ ε ν ι κ ή, κι από ένα άγνωστο όνομα σε μια γνωστή ιδιότητα. Η σκέψη που πρέπει πάντα να μας οδηγεί είναι πως ο άνθρωπος του Αριστοφάνη είναι ζωντανός άνθρωπος, και γι' αυτό είναι σύγχρονός μας. Ζει σε κάποιο δρόμο κοντά στο σπίτι μας, πίνει το κρασί του σε μια ταβέρνα κάτω από την Ακρόπολη, κουβεντιάζει πολιτικά στα καφενεία, θορυβεί στη Βουλή, τσακώνεται στα δικαστήρια, βασανίζεται απ' τη γυναίκα του , απογοητεύεται απ' τα μυαλά του γιου του, πειράζει στα κρυφά τη δούλα του, διασκεδάζει με τα χοντρά αστεία των επιθεωρήσεων, και γελάει δυνατά με τους μεγαλόστομους και τους σοβαροφανείς του κόσμου τούτου. Αυτός είναι ο homo aristophanicus. Αυτοί είμαστε εμείς.
Ο ΖΩΝΤΑΝΟΣ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣBKS.0124595BKS.0124595ΣΟΛΟΜΟΣ ΑΛΕΞΗΣΣΟΛΟΜΟΣ ΑΛΕΞΗΣΘΕΑΤΡΟΚατηγορία: ΘΕΑΤΡΟ •ΣΟΛΟΜΟΣ ΑΛΕΞΗΣ στην κατηγορία ΘΕΑΤΡΟ ISBN: 978-960-04-3879-6 Συγγραφέας: ΣΟΛΟΜΟΣ ΑΛΕΞΗΣ Εκδοτικός οίκος: ΚΕΔΡΟΣ Σελίδες: 440 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Σεπτέμβριος 2009 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΩΣ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ Η σάτυρα του Αριστοφάνη δεν γράφτηκε για ορισμένους ανθρώπους, μα για τον άνθρωπο γενικά. Ο πολίτης στην εποχή του Κλέωνα ή των Τριάκοντα είναι ο πολίτης κάθε εποχής, ο παραγκωνισμένος σύζυγος της Πραξαγόρας ή της Μυρρίνης που μας κάνει κάθε μέρα να γελούμε μέσ' απ' τις γελοιογραφίες των περιοδικών, κι οι βασικές ιδέες που πραγματεύονται οι κωμωδίες δεν είν' άλλες απ' τον Πόλεμο, τον Πλούτο, τη Δικαιοσύνη, τη Δημοκρατία, την Παιδεία, την Τέχνη, θέματα που ακόμα και σήμερα τονίζει την επικαιρότητά τους η πρώτη σελίδα των εφημερίδων. Όσο για τα σκώμματα που αφορούν σ υ γ κ ε κ ρ ι μ έ ν α πρόσωπα ή γεγονότα, μπορούμε μια χαρά να τα κάνομε να εξυπηρετήσουν το σκοπό τους, περνώντας απ' την ε ι δ ι κ ή π ε ρ ί π τ ω σ η στη γ ε ν ι κ ή, κι από ένα άγνωστο όνομα σε μια γνωστή ιδιότητα. Η σκέψη που πρέπει πάντα να μας οδηγεί είναι πως ο άνθρωπος του Αριστοφάνη είναι ζωντανός άνθρωπος, και γι' αυτό είναι σύγχρονός μας. Ζει σε κάποιο δρόμο κοντά στο σπίτι μας, πίνει το κρασί του σε μια ταβέρνα κάτω από την Ακρόπολη, κουβεντιάζει πολιτικά στα καφενεία, θορυβεί στη Βουλή, τσακώνεται στα δικαστήρια, βασανίζεται απ' τη γυναίκα του , απογοητεύεται απ' τα μυαλά του γιου του, πειράζει στα κρυφά τη δούλα του, διασκεδάζει με τα χοντρά αστεία των επιθεωρήσεων, και γελάει δυνατά με τους μεγαλόστομους και τους σοβαροφανείς του κόσμου τούτου. Αυτός είναι ο homo aristophanicus. Αυτοί είμαστε εμείς. Ο ΖΩΝΤΑΝΟΣ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση