Ποια σχέση υφίσταται μεταξύ ψυχανάλυσης και θρησκείας; Στις σημερινές μας κοινωνίες, όπου η νεωτερικότητα έχει παρασύρει το άτομο, ένα αίτημα νοήματος απευθύνεται στον ψυχαναλυτή ή στον θρησκευόμενο. Για κάποιους ψυχανάλυση και θρησκεία είναι δύο πεδία διαχωρισμένα ως προς το σκοπό τους κι επομένως ως προς τα μέσα τους. Έτσι, η ψυχανάλυση δεν είναι ούτε υπέρ, ούτε κατά της θρησκείας. Αντίθετα, για άλλους η ψυχαναλυτική εμπειρία οδηγεί αναγκαστικά στον αντιθεϊσμό με την ανακάλυψη ότι κάθε θρησκευτική δοξασία είναι αφ' εαυτής αυταπάτη.
Κάνοντας ένα ξεκαθάρισμα των σημερινών δομών του λόγου, των τεσσάρων δομών των κοινωνικών δεσμών -Του λόγου του κυρίαρχου, του πανεπιστημιακού λόγου, του υστερικού λόγου και του λόγου του αναλυτή-, ο συγγραφέας κάνει μία βαθύτερη μελέτη και ανάλυση της σχέσης ψυχανάλυσης και θρησκείας, εξετάζει την θρησκευτικότητά τους. Η θρησκευτικότητα αυτή, μετέχει του λόγου του ηγέτη για να καταλήξει στην τριαδικότητα, μετέχει στον Πανεπιστημιακό λόγο μέσα από την θεολογία, συμμετέχει στη δομή του υστερικού λόγου, όπου εκεί πλέον ο ψυχαναλυτικός λόγος συναντιέται στις πνευματικές εμπειρίες των πιστών.
Σ' αυτό το μικρό πόνημα, ο συγγραφέας δείχνει ότι ιστορικά η απάντηση στο αρχικό ερώτημα, διαφοροποιείται σύμφωνα με τρία ρεύματα -του Φρόυντ του Γιούνγκ, του Λακάν-, του καθενός ξεκινώντας από μια διαφορετική καταγωγή: ιουδαϊκή, πρατεσταντική, καθολική αντιστοίχως. Δείχνει επίσης ότι ''η'' θρησκεία δεν υπάρχει. Υπάρχουν θρησκείες, ιδιαίτερη η κάθε μία, και στον ανθρώπινο ψυχισμό ενυπάρχει ''θρησκευτικότητα''.
Ποια σχέση υφίσταται μεταξύ ψυχανάλυσης και θρησκείας; Στις σημερινές μας κοινωνίες, όπου η νεωτερικότητα έχει παρασύρει το άτομο, ένα αίτημα νοήματος απευθύνεται στον ψυχαναλυτή ή στον θρησκευόμενο. Για κάποιους ψυχανάλυση και θρησκεία είναι δύο πεδία διαχωρισμένα ως προς το σκοπό τους κι επομένως ως προς τα μέσα τους. Έτσι, η ψυχανάλυση δεν είναι ούτε υπέρ, ούτε κατά της θρησκείας. Αντίθετα, για άλλους η ψυχαναλυτική εμπειρία οδηγεί αναγκαστικά στον αντιθεϊσμό με την ανακάλυψη ότι κάθε θρησκευτική δοξασία είναι αφ' εαυτής αυταπάτη.
Κάνοντας ένα ξεκαθάρισμα των σημερινών δομών του λόγου, των τεσσάρων δομών των κοινωνικών δεσμών -Του λόγου του κυρίαρχου, του πανεπιστημιακού λόγου, του υστερικού λόγου και του λόγου του αναλυτή-, ο συγγραφέας κάνει μία βαθύτερη μελέτη και ανάλυση της σχέσης ψυχανάλυσης και θρησκείας, εξετάζει την θρησκευτικότητά τους. Η θρησκευτικότητα αυτή, μετέχει του λόγου του ηγέτη για να καταλήξει στην τριαδικότητα, μετέχει στον Πανεπιστημιακό λόγο μέσα από την θεολογία, συμμετέχει στη δομή του υστερικού λόγου, όπου εκεί πλέον ο ψυχαναλυτικός λόγος συναντιέται στις πνευματικές εμπειρίες των πιστών.
Σ' αυτό το μικρό πόνημα, ο συγγραφέας δείχνει ότι ιστορικά η απάντηση στο αρχικό ερώτημα, διαφοροποιείται σύμφωνα με τρία ρεύματα -του Φρόυντ του Γιούνγκ, του Λακάν-, του καθενός ξεκινώντας από μια διαφορετική καταγωγή: ιουδαϊκή, πρατεσταντική, καθολική αντιστοίχως. Δείχνει επίσης ότι ''η'' θρησκεία δεν υπάρχει. Υπάρχουν θρησκείες, ιδιαίτερη η κάθε μία, και στον ανθρώπινο ψυχισμό ενυπάρχει ''θρησκευτικότητα''.
Ο ΘΕΟΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΑΣBKS.0358194BKS.0358194ΤΖΟΥΛΙΕΝ ΦΙΛΙΠΤΖΟΥΛΙΕΝ ΦΙΛΙΠΨΥΧΟΛΟΓΙΑΚατηγορία: ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ •ΤΖΟΥΛΙΕΝ ΦΙΛΙΠ στην κατηγορία ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ISBN: 978-960-527-536-5 Συγγραφέας: ΤΖΟΥΛΙΕΝ ΦΙΛΙΠ Εκδοτικός οίκος: ΑΡΜΟΣ Μετάφραση: ΒΑΡΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Σελίδες: 181 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: Δεκέμβριος 2009 ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ Ποια σχέση υφίσταται μεταξύ ψυχανάλυσης και θρησκείας; Στις σημερινές μας κοινωνίες, όπου η νεωτερικότητα έχει παρασύρει το άτομο, ένα αίτημα νοήματος απευθύνεται στον ψυχαναλυτή ή στον θρησκευόμενο. Για κάποιους ψυχανάλυση και θρησκεία είναι δύο πεδία διαχωρισμένα ως προς το σκοπό τους κι επομένως ως προς τα μέσα τους. Έτσι, η ψυχανάλυση δεν είναι ούτε υπέρ, ούτε κατά της θρησκείας. Αντίθετα, για άλλους η ψυχαναλυτική εμπειρία οδηγεί αναγκαστικά στον αντιθεϊσμό με την ανακάλυψη ότι κάθε θρησκευτική δοξασία είναι αφ' εαυτής αυταπάτη. Κάνοντας ένα ξεκαθάρισμα των σημερινών δομών του λόγου, των τεσσάρων δομών των κοινωνικών δεσμών -Του λόγου του κυρίαρχου, του πανεπιστημιακού λόγου, του υστερικού λόγου και του λόγου του αναλυτή-, ο συγγραφέας κάνει μία βαθύτερη μελέτη και ανάλυση της σχέσης ψυχανάλυσης και θρησκείας, εξετάζει την θρησκευτικότητά τους. Η θρησκευτικότητα αυτή, μετέχει του λόγου του ηγέτη για να καταλήξει στην τριαδικότητα, μετέχει στον Πανεπιστημιακό λόγο μέσα από την θεολογία, συμμετέχει στη δομή του υστερικού λόγου, όπου εκεί πλέον ο ψυχαναλυτικός λόγος συναντιέται στις πνευματικές εμπειρίες των πιστών. Σ' αυτό το μικρό πόνημα, ο συγγραφέας δείχνει ότι ιστορικά η απάντηση στο αρχικό ερώτημα, διαφοροποιείται σύμφωνα με τρία ρεύματα -του Φρόυντ του Γιούνγκ, του Λακάν-, του καθενός ξεκινώντας από μια διαφορετική καταγωγή: ιουδαϊκή, πρατεσταντική, καθολική αντιστοίχως. Δείχνει επίσης ότι ''η'' θρησκεία δεν υπάρχει. Υπάρχουν θρησκείες, ιδιαίτερη η κάθε μία, και στον ανθρώπινο ψυχισμό ενυπάρχει ''θρησκευτικότητα''. Ο ΘΕΟΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΑΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση