Όλο σχεδόν το έργο του Πλάτωνα, του Αριστοτέλη ή του Πλωτίνου βρίσκεται στη διάθεση εκείνου που θέλει να μελετήσει αυτούς τους φιλοσόφους δεν μένει, ωστόσο, τίποτε από τα πολυάριθμα έργα που έγραψαν οι αρχαίοι ιδρυτές της στωικής φιλοσοφίας, των οποίων διάφορες πηγές μας διέσωσαν τους τίτλους. Οι υπομνηματισμοί ή οι περιλήψεις που έκαναν σ' αυτά κριτικοί ή αρκετά μεταγενέστεροι αντίπαλοι, όπως ο Κικέρων, ο Πλούταρχος, ο Αλέξανδρος ο Αφροδισιεύς, ο Σέξτος ο Εμπειρικός, ή μέτριοι λίγο πολύ ανθολόγοι, όπως ο Διογένης ο Λαέρτιος και ο Στοβαίος, αποτελούν τις μόνες βάσεις μελέτης τους. Βέβαια, το έργο του Σενέκα, του Επίκτητου και του Μάρκου Αυρηλίου παρουσιάζει μια κάποια έκταση και μιαν ορισμένη ενότητα, αλλά, με τον Σενέκα, έχουμε να κάνουμε μάλλον με φιλολογική συζήτηση (βρισκόμαστε άραγε ενώπιον ενός φιλοσόφου, όταν έχουμε να κάνουμε με τον αυλικό εκείνο που έγραψε το γράμμα το οποίο διαβάστηκε από το Νέρωνα στη Σύγκλητο, την επαύριο της δολοφονίας της μητέρας του;) και ούτε στον Επίκτητο ούτε στον Μάρκο Αυρήλιο, που είναι πριν απ' όλα ηθικολόγοι, δεν βρίσκουμε κείμενα που να μας επιτρέπουν να γνωρίσουμε με ακρίβεια τις ιδέες των Στωικών για τη φυσική ή για τη λογική. Ο ιστορικός του στωικισμού δεν μπορεί, λοιπόν, να εργασθεί παρά πάνω σε πιστές και ξεκάθαρες λίνο πολύ παραθέσεις κειμένων, πάνω σε εκτεταμένα ή ομόφωνα λίγο πολύ αποσπάσματα.
Όλο σχεδόν το έργο του Πλάτωνα, του Αριστοτέλη ή του Πλωτίνου βρίσκεται στη διάθεση εκείνου που θέλει να μελετήσει αυτούς τους φιλοσόφους δεν μένει, ωστόσο, τίποτε από τα πολυάριθμα έργα που έγραψαν οι αρχαίοι ιδρυτές της στωικής φιλοσοφίας, των οποίων διάφορες πηγές μας διέσωσαν τους τίτλους. Οι υπομνηματισμοί ή οι περιλήψεις που έκαναν σ' αυτά κριτικοί ή αρκετά μεταγενέστεροι αντίπαλοι, όπως ο Κικέρων, ο Πλούταρχος, ο Αλέξανδρος ο Αφροδισιεύς, ο Σέξτος ο Εμπειρικός, ή μέτριοι λίγο πολύ ανθολόγοι, όπως ο Διογένης ο Λαέρτιος και ο Στοβαίος, αποτελούν τις μόνες βάσεις μελέτης τους. Βέβαια, το έργο του Σενέκα, του Επίκτητου και του Μάρκου Αυρηλίου παρουσιάζει μια κάποια έκταση και μιαν ορισμένη ενότητα, αλλά, με τον Σενέκα, έχουμε να κάνουμε μάλλον με φιλολογική συζήτηση (βρισκόμαστε άραγε ενώπιον ενός φιλοσόφου, όταν έχουμε να κάνουμε με τον αυλικό εκείνο που έγραψε το γράμμα το οποίο διαβάστηκε από το Νέρωνα στη Σύγκλητο, την επαύριο της δολοφονίας της μητέρας του;) και ούτε στον Επίκτητο ούτε στον Μάρκο Αυρήλιο, που είναι πριν απ' όλα ηθικολόγοι, δεν βρίσκουμε κείμενα που να μας επιτρέπουν να γνωρίσουμε με ακρίβεια τις ιδέες των Στωικών για τη φυσική ή για τη λογική. Ο ιστορικός του στωικισμού δεν μπορεί, λοιπόν, να εργασθεί παρά πάνω σε πιστές και ξεκάθαρες λίνο πολύ παραθέσεις κειμένων, πάνω σε εκτεταμένα ή ομόφωνα λίγο πολύ αποσπάσματα.
Ο ΣΤΩΙΚΙΣΜΟΣBKS.0721009BKS.0721009ΜΠΡΟΥΝ ΖΑΝΜΠΡΟΥΝ ΖΑΝΦΙΛΟΣΟΦΙΑΚατηγορία: ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ •ΜΠΡΟΥΝ ΖΑΝ στην κατηγορία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ISBN: 978-960-227-012-7 Συγγραφέας: ΜΠΡΟΥΝ ΖΑΝ Εκδοτικός οίκος: ΔΑΙΔΑΛΟΣ-ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ Ι. Σειρά: QUE SAIS JE ΤΙ ΞΕΡΩ Σελίδες: 127 Διαστάσεις: 12Χ17 Ημερομηνία Έκδοσης: Μάιος 2007 Όλο σχεδόν το έργο του Πλάτωνα, του Αριστοτέλη ή του Πλωτίνου βρίσκεται στη διάθεση εκείνου που θέλει να μελετήσει αυτούς τους φιλοσόφους δεν μένει, ωστόσο, τίποτε από τα πολυάριθμα έργα που έγραψαν οι αρχαίοι ιδρυτές της στωικής φιλοσοφίας, των οποίων διάφορες πηγές μας διέσωσαν τους τίτλους. Οι υπομνηματισμοί ή οι περιλήψεις που έκαναν σ' αυτά κριτικοί ή αρκετά μεταγενέστεροι αντίπαλοι, όπως ο Κικέρων, ο Πλούταρχος, ο Αλέξανδρος ο Αφροδισιεύς, ο Σέξτος ο Εμπειρικός, ή μέτριοι λίγο πολύ ανθολόγοι, όπως ο Διογένης ο Λαέρτιος και ο Στοβαίος, αποτελούν τις μόνες βάσεις μελέτης τους. Βέβαια, το έργο του Σενέκα, του Επίκτητου και του Μάρκου Αυρηλίου παρουσιάζει μια κάποια έκταση και μιαν ορισμένη ενότητα, αλλά, με τον Σενέκα, έχουμε να κάνουμε μάλλον με φιλολογική συζήτηση (βρισκόμαστε άραγε ενώπιον ενός φιλοσόφου, όταν έχουμε να κάνουμε με τον αυλικό εκείνο που έγραψε το γράμμα το οποίο διαβάστηκε από το Νέρωνα στη Σύγκλητο, την επαύριο της δολοφονίας της μητέρας του;) και ούτε στον Επίκτητο ούτε στον Μάρκο Αυρήλιο, που είναι πριν απ' όλα ηθικολόγοι, δεν βρίσκουμε κείμενα που να μας επιτρέπουν να γνωρίσουμε με ακρίβεια τις ιδέες των Στωικών για τη φυσική ή για τη λογική. Ο ιστορικός του στωικισμού δεν μπορεί, λοιπόν, να εργασθεί παρά πάνω σε πιστές και ξεκάθαρες λίνο πολύ παραθέσεις κειμένων, πάνω σε εκτεταμένα ή ομόφωνα λίγο πολύ αποσπάσματα. Ο ΣΤΩΙΚΙΣΜΟΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση