Στο βιβλίο αυτό γίνεται αρχικά μια εισαγωγή στο αισθητικό και καλλιτεχνικό κίνημα του υπερρεαλισμού, τις συνθήκες που ευνόησαν την είσοδό του στην Ελλάδα, την επαφή του Ελύτη με αυτό, τη μύησή του, αλλά και τη βαθμιαία διαφοροποίηση του και τη δημιουργία από τον ίδιο μιας «νέας ποίησης».
Στη συνέχεια περιγράφεται η ποιητική πορεία του Ελύτη μέσα από τρία στάδια τεχνικής, μορφολογικής, υφολογικής και θεματολογικής εξέλιξης, καθώς αυτός ήταν πάντοτε έτοιμος για νέες εμπειρίες και τεχνοτροπίες, υπό το κράτος του επηρεασμού του από τον υπερρεαλισμό, της συμμετοχής του στον Αλβανικό πόλεμο και των εμπειριών του από την Κατοχή και των γεγονότων του Εμφυλίου που θα τον ωριμάσουν ψυχολογικά και διαισθητικά και της μετέπειτα πείρας της ζωής του, που γίνεται ολοένα πλουσιότερη και πιο σύνθετη σε βιώματα.
Στη συνέχεια προσεγγίζεται το θέμα του πολέμου και των παρεπόμενών του σε πέντε έργα του Ελύτη: Ήλιος ο πρώτος (1943), 'Ασμα ηρωικό και πένθιμο για το χαμένο ανθυπολοχαγό της Αλβανίας (1942-1945), «Αλβανιάδα» (1944-1962), «Η καλοσύνη στις λυκοποριές» (1947) και Το ’ξιον εστί (1959-1961), εμπνευσμένα από τη σύγχρονη ελληνική ιστορία, στα οποία περιγράφεται λυρικά-επικά-δραματικά η Ρωμιοσύνη, η μοίρα της, οι πόλεμοι και τα πάθη της στην ιστορική της διαδρομή, ενώ παράλληλα καταβάλλεται προσπάθεια να φανεί πώς ο ποιητής θεώρησε και απέδωσε το θέμα αυτό στην εξελισσόμενη προοπτική της αντίληψής του, με το χρόνο, καθώς επίσης και αισθητικά, με τη μετατροπή της ποιητικής του έκφρασης, συμπεριλαμβάνοντας στην ποίησή του και μια διάχυτη πρόθεση και διάσταση παιδαγωγίας: την επιταγή του χρέους όλων για την αντίσταση στον πόλεμο.
Στο βιβλίο αυτό γίνεται αρχικά μια εισαγωγή στο αισθητικό και καλλιτεχνικό κίνημα του υπερρεαλισμού, τις συνθήκες που ευνόησαν την είσοδό του στην Ελλάδα, την επαφή του Ελύτη με αυτό, τη μύησή του, αλλά και τη βαθμιαία διαφοροποίηση του και τη δημιουργία από τον ίδιο μιας «νέας ποίησης».
Στη συνέχεια περιγράφεται η ποιητική πορεία του Ελύτη μέσα από τρία στάδια τεχνικής, μορφολογικής, υφολογικής και θεματολογικής εξέλιξης, καθώς αυτός ήταν πάντοτε έτοιμος για νέες εμπειρίες και τεχνοτροπίες, υπό το κράτος του επηρεασμού του από τον υπερρεαλισμό, της συμμετοχής του στον Αλβανικό πόλεμο και των εμπειριών του από την Κατοχή και των γεγονότων του Εμφυλίου που θα τον ωριμάσουν ψυχολογικά και διαισθητικά και της μετέπειτα πείρας της ζωής του, που γίνεται ολοένα πλουσιότερη και πιο σύνθετη σε βιώματα.
Στη συνέχεια προσεγγίζεται το θέμα του πολέμου και των παρεπόμενών του σε πέντε έργα του Ελύτη: Ήλιος ο πρώτος (1943), 'Ασμα ηρωικό και πένθιμο για το χαμένο ανθυπολοχαγό της Αλβανίας (1942-1945), «Αλβανιάδα» (1944-1962), «Η καλοσύνη στις λυκοποριές» (1947) και Το ’ξιον εστί (1959-1961), εμπνευσμένα από τη σύγχρονη ελληνική ιστορία, στα οποία περιγράφεται λυρικά-επικά-δραματικά η Ρωμιοσύνη, η μοίρα της, οι πόλεμοι και τα πάθη της στην ιστορική της διαδρομή, ενώ παράλληλα καταβάλλεται προσπάθεια να φανεί πώς ο ποιητής θεώρησε και απέδωσε το θέμα αυτό στην εξελισσόμενη προοπτική της αντίληψής του, με το χρόνο, καθώς επίσης και αισθητικά, με τη μετατροπή της ποιητικής του έκφρασης, συμπεριλαμβάνοντας στην ποίησή του και μια διάχυτη πρόθεση και διάσταση παιδαγωγίας: την επιταγή του χρέους όλων για την αντίσταση στον πόλεμο.
Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗBKS.0377294BKS.0377294ΜΑΛΑΦΑΝΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣΜΑΛΑΦΑΝΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣΠΟΙΗΣΗΚατηγορία: ΠΟΙΗΣΗ •ΜΑΛΑΦΑΝΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ στην κατηγορία ΠΟΙΗΣΗ ISBN: 960-333-415-4 Συγγραφέας: ΜΑΛΑΦΑΝΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΓΡΗΓΟΡΗ Σελίδες: 191 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: 2005 Στο βιβλίο αυτό γίνεται αρχικά μια εισαγωγή στο αισθητικό και καλλιτεχνικό κίνημα του υπερρεαλισμού, τις συνθήκες που ευνόησαν την είσοδό του στην Ελλάδα, την επαφή του Ελύτη με αυτό, τη μύησή του, αλλά και τη βαθμιαία διαφοροποίηση του και τη δημιουργία από τον ίδιο μιας «νέας ποίησης». Στη συνέχεια περιγράφεται η ποιητική πορεία του Ελύτη μέσα από τρία στάδια τεχνικής, μορφολογικής, υφολογικής και θεματολογικής εξέλιξης, καθώς αυτός ήταν πάντοτε έτοιμος για νέες εμπειρίες και τεχνοτροπίες, υπό το κράτος του επηρεασμού του από τον υπερρεαλισμό, της συμμετοχής του στον Αλβανικό πόλεμο και των εμπειριών του από την Κατοχή και των γεγονότων του Εμφυλίου που θα τον ωριμάσουν ψυχολογικά και διαισθητικά και της μετέπειτα πείρας της ζωής του, που γίνεται ολοένα πλουσιότερη και πιο σύνθετη σε βιώματα. Στη συνέχεια προσεγγίζεται το θέμα του πολέμου και των παρεπόμενών του σε πέντε έργα του Ελύτη: Ήλιος ο πρώτος (1943), 'Ασμα ηρωικό και πένθιμο για το χαμένο ανθυπολοχαγό της Αλβανίας (1942-1945), «Αλβανιάδα» (1944-1962), «Η καλοσύνη στις λυκοποριές» (1947) και Το ’ξιον εστί (1959-1961), εμπνευσμένα από τη σύγχρονη ελληνική ιστορία, στα οποία περιγράφεται λυρικά-επικά-δραματικά η Ρωμιοσύνη, η μοίρα της, οι πόλεμοι και τα πάθη της στην ιστορική της διαδρομή, ενώ παράλληλα καταβάλλεται προσπάθεια να φανεί πώς ο ποιητής θεώρησε και απέδωσε το θέμα αυτό στην εξελισσόμενη προοπτική της αντίληψής του, με το χρόνο, καθώς επίσης και αισθητικά, με τη μετατροπή της ποιητικής του έκφρασης, συμπεριλαμβάνοντας στην ποίησή του και μια διάχυτη πρόθεση και διάσταση παιδαγωγίας: την επιταγή του χρέους όλων για την αντίσταση στον πόλεμο. Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση