Οι μαθητές μαθαίνοντας να εντοπίζουν το θέμα, τη θέση και την πρόθεση κάθε συντάκτη, καθώς και τα μέσα με τα οποία πετυχαίνει τον επικοινωνιακό και γνωστικό του στόχο, διδάσκονται την Κατανόηση Κειμένου.
Γνωρίζουν τεχνικές με τις οποίες μπορούν μέσω της κριτικής ανάγνωσης του εκάστοτε κειμένου να το αποδίδουν με συνοπτικό τρόπο.
Μαθαίνουν να αναλύουν την παράγραφο στα δομικά της μέρη, να κατανοούν τον τρόπο με τον οποίο οργανώνεται σε σχέση με την πρόθεση του συντάκτη, να παρεμβαίνουν σε θέματα παραγραφοποίησης και να συνθέτουν τις δικές τους παραγράφους.
Μέσα από μία εξονυχιστική παρουσίαση των γλωσσικών φαινομένων, με στοχευμένες εφαρμογές και ποικιλία ασκήσεων ανά φαινόμενο, οι μαθητές κατακτούν θέματα τεχνικής και κατανοούν τη λειτουργία τους στη διαμόρφωση του περιεχομένου και του ύφους του κειμένου.
Η αναλυτική παρουσίαση της επικοινωνιακής περίστασης φέρνει τους μαθητές σε επαφή με το κοινωνικό πλαίσιο που παράγει κάθε φορά τα κείμενα, με τους συνομιλιακούς ρόλους με τους οποίους συμμετέχουν σε αυτά οι πομποί και οι δέκτες τους και με τον τρόπο (δίαυλο επικοινωνίας) με τον οποίο μεταφέρονται τα μηνύματα. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι μαθητές και οι μαθήτριες εξοικειώνονται με τα χαρακτηριστικά όλων των κειμενικών τύπων, τόσο των συμβατικών (άρθρο, ομιλία, επιστολή κ.λπ.) όσο και των πολυτροπικών κειμένων. 4 Νεοελληνική Γλώσσα -Β' Λυκείου
Το αναλυτικό κεφάλαιο της σύγκρισης και του μετασχηματισμού κειμένου οδηγεί τους μαθητές βήμα βήμα στην κατάκτηση της δεξιότητας να ερμηνεύουν ζητήματα περιεχομένου, οπτικής γωνίας, υφολογικών επιλογών και προθετικότητας, να αποδομούν γλωσσικά κάθε κείμενο και να το ανασυνθέτουν σε μία άλλη μορφή.
Η Παραγωγή Λόγου διδάσκει αναλυτικά στους μαθητές τον τρόπο σύνθεσης των επιμέρους δομικών μερών ενός κειμένου και τον τρόπο άντλησης επιχειρηματολογίας, με εφαρμογές και ασκήσεις σε όλους τους πιθανούς τύπους ερωτημάτων, προκειμένου να αυτενεργήσουν παράγοντας τα δικά τους ολοκληρωμένα κείμενα με επιτυχία.
Ακολουθεί αναλυτική διδασκαλία των κεφαλαίων "Είδηση", "Βιογραφικά είδη" και "Παρουσίαση-Κριτική", σύμφωνα με το σχολικό εγχειρίδιο της Β΄ Λυκείου, και ασκησιολόγιο εμπέδωσης της θεωρίας.
Πέντε κριτήρια θεωρίας, αξιοποιώντας κείμενα διαφορετικών τύπων, καλούν τους μαθητές να εφαρμόσουν όσα έμαθαν, απαντώντας σε πλήθος ερωτήσεων, που καλύπτουν όλο το θεωρητικό μέρος που προηγήθηκε.
Αναφορικά με τη Λογοτεχνία:
Οι μαθητές διδάσκονται τα βασικά στοιχεία της θεωρίας, τις αφηγηματικές τεχνικές, τους αφηγηματικούς τρόπους, τον τρόπο οργάνωσης των αφηγηματικών και ποιητικών κειμένων, την ανάλυση των λογοτεχνικών ηρώων και την ανίχνευση των βασικών πληροφοριών, μέσα από εφαρμογές και καλούνται να κάνουν πράξη όσα έμαθαν μέσα από αντίστοιχες ασκήσεις.
Εξειδικευμένες πληροφορίες για τη λειτουργία των γλωσσικών επιλογών ως προς το νόημα και το ύφος του κειμένου φέρνουν τους μαθητές σε επαφή με το "πώς" της λογοτεχνικής συγγραφής, μία γνώση απαραίτητη για την κατανόηση του "τι" του λογοτεχνικού κειμένου (αναγνωστική ανταπόκριση).
Περιγράφεται αναλυτικά η διαδικασία διαμόρφωσης ενός ερμηνευτικού σχολίου, ώστε ο μαθητής να αποκτήσει όλες τις γνώσεις και τις δεξιότητες, ώστε να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των επόμενων τάξεων και να προετοιμαστεί για τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Το Β΄ τεύχος αποτελεί καινοτομία στον χώρο των Κριτηρίων Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Αναλυτικότερα:
Παρουσιάζει αναλυτικά 21 έννοιες, προκειμένου ο μαθητής να προσεγγίσει σφαιρικά κάθε θέμα.
Περιέχει 33 Κριτήρια Συνεξέτασης Γλώσσας και Λογοτεχνίας σύμφωνα με τις νέες προτάσεις του ΙΕΠ. Κάθε κριτήριο συνοδεύεται από συμπληρωματικές ασκήσεις τόσο για το κομμάτι της Γλώσσας όσο και για αυτό της Λογοτεχνίας. Το ευέλικτο αυτό σχήμα δίνει στον εκπαιδευτικό τη μοναδική δυνατότητα πολλαπλών συνδυασμών και εξάντλησης κάθε τύπου θέματος.
Με το παρόν βιβλίο και με το βιβλίο απαντήσεων αφενός προσφέρουμε στον κάθε εκπαιδευτικό ένα πληρέστατο βοήθημα και σε κάθε μαθητή τη δυνατότητα να αντεπεξέλθει με επιτυχία στις απαιτήσεις του γλωσσικού μαθήματος, αφετέρου καταθέτουμε τη δική μας καινοτόμα πρόταση για τη μύηση του κάθε αναγνώστη στον κόσμο της γλώσσας και, κατά συνέπεια, στην ουσία της ζωής.
Στο Α΄ τεύχος αναφορικά με τη Γλώσσα: • Οι μαθητές μαθαίνοντας να εντοπίζουν το θέμα, τη θέση και την πρόθεση κάθε συντάκτη, καθώς και τα μέσα με τα οποία πετυχαίνει τον επικοινωνιακό και γνωστικό του στόχο, διδάσκονται την Κατανόηση Κειμένου. • Γνωρίζουν τεχνικές με τις οποίες μπορούν μέσω της κριτικής ανάγνωσης του εκάστοτε κειμένου να το αποδίδουν με συνοπτικό τρόπο. • Μαθαίνουν να αναλύουν την παράγραφο στα δομικά της μέρη, να κατανοούν τον τρόπο με τον οποίο οργανώνεται σε σχέση με την πρόθεση του συντάκτη, να παρεμβαίνουν σε θέματα παραγραφοποίησης και να συνθέτουν τις δικές τους παραγράφους. • Μέσα από μία εξονυχιστική παρουσίαση των γλωσσικών φαινομένων, με στοχευμένες εφαρμογές και ποικιλία ασκήσεων ανά φαινόμενο, οι μαθητές κατακτούν θέματα τεχνικής και κατανοούν τη λειτουργία τους στη διαμόρφωση του περιεχομένου και του ύφους του κειμένου. • Η αναλυτική παρουσίαση της επικοινωνιακής περίστασης φέρνει τους μαθητές σε επαφή με το κοινωνικό πλαίσιο που παράγει κάθε φορά τα κείμενα, με τους συνομιλιακούς ρόλους με τους οποίους συμμετέχουν σε αυτά οι πομποί και οι δέκτες τους και με τον τρόπο (δίαυλο επικοινωνίας) με τον οποίο μεταφέρονται τα μηνύματα. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι μαθητές και οι μαθήτριες εξοικειώνονται με τα χαρακτηριστικά όλων των κειμενικών τύπων, τόσο των συμβατικών (άρθρο, ομιλία, επιστολή κ.λπ.) όσο και των πολυτροπικών κειμένων. 4 Νεοελληνική Γλώσσα -Β' Λυκείου • Το αναλυτικό κεφάλαιο της σύγκρισης και του μετασχηματισμού κειμένου οδηγεί τους μαθητές βήμα βήμα στην κατάκτηση της δεξιότητας να ερμηνεύουν ζητήματα περιεχομένου, οπτικής γωνίας, υφολογικών επιλογών και προθετικότητας, να αποδομούν γλωσσικά κάθε κείμενο και να το ανασυνθέτουν σε μία άλλη μορφή. • Η Παραγωγή Λόγου διδάσκει αναλυτικά στους μαθητές τον τρόπο σύνθεσης των επιμέρους δομικών μερών ενός κειμένου και τον τρόπο άντλησης επιχειρηματολογίας, με εφαρμογές και ασκήσεις σε όλους τους πιθανούς τύπους ερωτημάτων, προκειμένου να αυτενεργήσουν παράγοντας τα δικά τους ολοκληρωμένα κείμενα με επιτυχία. • Ακολουθεί αναλυτική διδασκαλία των κεφαλαίων "Είδηση", "Βιογραφικά είδη" και "Παρουσίαση-Κριτική", σύμφωνα με το σχολικό εγχειρίδιο της Β΄ Λυκείου, και ασκησιολόγιο εμπέδωσης της θεωρίας. • Πέντε κριτήρια θεωρίας, αξιοποιώντας κείμενα διαφορετικών τύπων, καλούν τους μαθητές να εφαρμόσουν όσα έμαθαν, απαντώντας σε πλήθος ερωτήσεων, που καλύπτουν όλο το θεωρητικό μέρος που προηγήθηκε.
Αναφορικά με τη Λογοτεχνία: • Οι μαθητές διδάσκονται τα βασικά στοιχεία της θεωρίας, τις αφηγηματικές τεχνικές, τους αφηγηματικούς τρόπους, τον τρόπο οργάνωσης των αφηγηματικών και ποιητικών κειμένων, την ανάλυση των λογοτεχνικών ηρώων και την ανίχνευση των βασικών πληροφοριών, μέσα από εφαρμογές και καλούνται να κάνουν πράξη όσα έμαθαν μέσα από αντίστοιχες ασκήσεις. • Εξειδικευμένες πληροφορίες για τη λειτουργία των γλωσσικών επιλογών ως προς το νόημα και το ύφος του κειμένου φέρνουν τους μαθητές σε επαφή με το "πώς" της λογοτεχνικής συγγραφής, μία γνώση απαραίτητη για την κατανόηση του "τι" του λογοτεχνικού κειμένου (αναγνωστική ανταπόκριση). • Περιγράφεται αναλυτικά η διαδικασία διαμόρφωσης ενός ερμηνευτικού σχολίου, ώστε ο μαθητής να αποκτήσει όλες τις γνώσεις και τις δεξιότητες, ώστε να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των επόμενων τάξεων και να προετοιμαστεί για τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Το Β΄ τεύχος αποτελεί καινοτομία στον χώρο των Κριτηρίων Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Αναλυτικότερα: • Παρουσιάζει αναλυτικά 21 έννοιες, προκειμένου ο μαθητής να προσεγγίσει σφαιρικά κάθε θέμα. • Περιέχει 33 Κριτήρια Συνεξέτασης Γλώσσας και Λογοτεχνίας σύμφωνα με τις νέες προτάσεις του ΙΕΠ. Κάθε κριτήριο συνοδεύεται από συμπληρωματικές ασκήσεις τόσο για το κομμάτι της Γλώσσας όσο και για αυτό της Λογοτεχνίας. Το ευέλικτο αυτό σχήμα δίνει στον εκπαιδευτικό τη μοναδική δυνατότητα πολλαπλών συνδυασμών και εξάντλησης κάθε τύπου θέματος.
Με το παρόν βιβλίο και με το βιβλίο απαντήσεων αφενός προσφέρουμε στον κάθε εκπαιδευτικό ένα πληρέστατο βοήθημα και σε κάθε μαθητή τη δυνατότητα να αντεπεξέλθει με επιτυχία στις απαιτήσεις του γλωσσικού μαθήματος, αφετέρου καταθέτουμε τη δική μας καινοτόμα πρόταση για τη μύηση του κάθε αναγνώστη στον κόσμο της γλώσσας και, κατά συνέπεια, στην ουσία της ζωής.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ (3 ΤΟΜΟΙ)BKS.0711032BKS.0711032ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΟΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΟΣΧΟΛΙΚΑ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ ΛΥΚΕΙΟΥΚατηγορία: ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ ΛΥΚΕΙΟΥ •ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΟ στην κατηγορία ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ ΛΥΚΕΙΟΥ ISBN: 978-960-690-089-1 Συγγραφέας: ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΟ Εκδοτικός οίκος: ΧΑΤΖΗΘΩΜΑΣ Σελίδες: 1256 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Αύγουστος 2021 Στο Α΄ τεύχος αναφορικά με τη Γλώσσα:• Οι μαθητές μαθαίνοντας να εντοπίζουν το θέμα, τη θέση και την πρόθεση κάθε συντάκτη, καθώς και τα μέσα με τα οποία πετυχαίνει τον επικοινωνιακό και γνωστικό του στόχο, διδάσκονται την Κατανόηση Κειμένου.• Γνωρίζουν τεχνικές με τις οποίες μπορούν μέσω της κριτικής ανάγνωσης του εκάστοτε κειμένου να το αποδίδουν με συνοπτικό τρόπο.• Μαθαίνουν να αναλύουν την παράγραφο στα δομικά της μέρη, να κατανοούν τον τρόπο με τον οποίο οργανώνεται σε σχέση με την πρόθεση του συντάκτη, να παρεμβαίνουν σε θέματα παραγραφοποίησης και να συνθέτουν τις δικές τους παραγράφους.• Μέσα από μία εξονυχιστική παρουσίαση των γλωσσικών φαινομένων, με στοχευμένες εφαρμογές και ποικιλία ασκήσεων ανά φαινόμενο, οι μαθητές κατακτούν θέματα τεχνικής και κατανοούν τη λειτουργία τους στη διαμόρφωση του περιεχομένου και του ύφους του κειμένου.• Η αναλυτική παρουσίαση της επικοινωνιακής περίστασης φέρνει τους μαθητές σε επαφή με το κοινωνικό πλαίσιο που παράγει κάθε φορά τα κείμενα, με τους συνομιλιακούς ρόλους με τους οποίους συμμετέχουν σε αυτά οι πομποί και οι δέκτες τους και με τον τρόπο (δίαυλο επικοινωνίας) με τον οποίο μεταφέρονται τα μηνύματα. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι μαθητές και οι μαθήτριες εξοικειώνονται με τα χαρακτηριστικά όλων των κειμενικών τύπων, τόσο των συμβατικών (άρθρο, ομιλία, επιστολή κ.λπ.) όσο και των πολυτροπικών κειμένων. 4 Νεοελληνική Γλώσσα -Β' Λυκείου• Το αναλυτικό κεφάλαιο της σύγκρισης και του μετασχηματισμού κειμένου οδηγεί τους μαθητές βήμα βήμα στην κατάκτηση της δεξιότητας να ερμηνεύουν ζητήματα περιεχομένου, οπτικής γωνίας, υφολογικών επιλογών και προθετικότητας, να αποδομούν γλωσσικά κάθε κείμενο και να το ανασυνθέτουν σε μία άλλη μορφή.• Η Παραγωγή Λόγου διδάσκει αναλυτικά στους μαθητές τον τρόπο σύνθεσης των επιμέρους δομικών μερών ενός κειμένου και τον τρόπο άντλησης επιχειρηματολογίας, με εφαρμογές και ασκήσεις σε όλους τους πιθανούς τύπους ερωτημάτων, προκειμένου να αυτενεργήσουν παράγοντας τα δικά τους ολοκληρωμένα κείμενα με επιτυχία.• Ακολουθεί αναλυτική διδασκαλία των κεφαλαίων "Είδηση", "Βιογραφικά είδη" και "Παρουσίαση-Κριτική", σύμφωνα με το σχολικό εγχειρίδιο της Β΄ Λυκείου, και ασκησιολόγιο εμπέδωσης της θεωρίας.• Πέντε κριτήρια θεωρίας, αξιοποιώντας κείμενα διαφορετικών τύπων, καλούν τους μαθητές να εφαρμόσουν όσα έμαθαν, απαντώντας σε πλήθος ερωτήσεων, που καλύπτουν όλο το θεωρητικό μέρος που προηγήθηκε. Αναφορικά με τη Λογοτεχνία:• Οι μαθητές διδάσκονται τα βασικά στοιχεία της θεωρίας, τις αφηγηματικές τεχνικές, τους αφηγηματικούς τρόπους, τον τρόπο οργάνωσης των αφηγηματικών και ποιητικών κειμένων, την ανάλυση των λογοτεχνικών ηρώων και την ανίχνευση των βασικών πληροφοριών, μέσα από εφαρμογές και καλούνται να κάνουν πράξη όσα έμαθαν μέσα από αντίστοιχες ασκήσεις.• Εξειδικευμένες πληροφορίες για τη λειτουργία των γλωσσικών επιλογών ως προς το νόημα και το ύφος του κειμένου φέρνουν τους μαθητές σε επαφή με το "πώς" της λογοτεχνικής συγγραφής, μία γνώση απαραίτητη για την κατανόηση του "τι" του λογοτεχνικού κειμένου (αναγνωστική ανταπόκριση).• Περιγράφεται αναλυτικά η διαδικασία διαμόρφωσης ενός ερμηνευτικού σχολίου, ώστε ο μαθητής να αποκτήσει όλες τις γνώσεις και τις δεξιότητες, ώστε να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των επόμενων τάξεων και να προετοιμαστεί για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Το Β΄ τεύχος αποτελεί καινοτομία στον χώρο των Κριτηρίων Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Αναλυτικότερα:• Παρουσιάζει αναλυτικά 21 έννοιες, προκειμένου ο μαθητής να προσεγγίσει σφαιρικά κάθε θέμα.• Περιέχει 33 Κριτήρια Συνεξέτασης Γλώσσας και Λογοτεχνίας σύμφωνα με τις νέες προτάσεις του ΙΕΠ. Κάθε κριτήριο συνοδεύεται από συμπληρωματικές ασκήσεις τόσο για το κομμάτι της Γλώσσας όσο και για αυτό της Λογοτεχνίας. Το ευέλικτο αυτό σχήμα δίνει στον εκπαιδευτικό τη μοναδική δυνατότητα πολλαπλών συνδυασμών και εξάντλησης κάθε τύπου θέματος. Με το παρόν βιβλίο και με το βιβλίο απαντήσεων αφενός προσφέρουμε στον κάθε εκπαιδευτικό ένα πληρέστατο βοήθημα και σε κάθε μαθητή τη δυνατότητα να αντεπεξέλθει με επιτυχία στις απαιτήσεις του γλωσσικού μαθήματος, αφετέρου καταθέτουμε τη δική μας καινοτόμα πρόταση για τη μύηση του κάθε αναγνώστη στον κόσμο της γλώσσας και, κατά συνέπεια, στην ουσία της ζωής. ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ (3 ΤΟΜΟΙ)
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση