ISBN: 960-03-3005-0 Συγγραφέας: ΦΟΥΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΖΩΗ Εκδοτικός οίκος: ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ Σειρά: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Σελίδες: 176 Διαστάσεις: 14x20,5 Ημερομηνία Έκδοσης: 2001 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Μάθηση και Διδασκαλία είναι δύο έννοιες αλληλοεξαρτώμενες και αλληλοσυμπληρούμενες. Η θεωρία της μάθησης τεκμηριώνει τις διδακτικές πρακτικές και η διδασκαλία εφαρμόζει και υλοποιεί τις θεωρητικές κατευθύνσεις. Στο πλαίσιο της διδακτικής πράξης κρίνεται απαραίτητη η γνώση των αρχών και των εννοιών της μάθησης εκ μέρους του δασκάλου. Και τούτο επειδή ο δάσκαλος κατοχυρώνει τις ενέργειές του και οργανώνει αποτελεσματικότερα την πορεία της διδασκαλίας. Στοχεύοντας στο συνδυασμό της θεωρίας και της μάθησης το βιβλίο αυτό διακρίνεται σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος έχει θεωρητικό χαρακτήρα, περιλαμβάνει την ανάλυση βασικών αρχών και εννοιών της μάθησης, όπως είναι η ενίσχυση, η απόσβεση, η εμπειρία, η διάκριση και γενίκευση των ερεθισμάτων, η άσκηση. Το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει μια προσπάθεια τεκμηρίωσης των διδακτικών ενεργειών κατά την προσφορά των γλωσσικών μαθημάτων, βάση των μαθησιακών αρχών και των νόμων της Συνειρμικής Ψυχολογίας. Αξιοποιούνται ιδιαίτερα κείμενα της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και γραμματείας σε μεταφρασμένη και πρωτότυπη μορφή, δεδομένα του μαθήματος της Ιστορίας και στοιχεία της ισπανικής ως διδασκόμενης ξένης γλώσσας σε Έλληνες μαθητές.
|