Mνήμη, φαντασία, απόδραση στο όνειρο συνθέτουν το αφηγηματικό πλαίσιο του μυθιστορήματος του Nίκου Oρφανίδου Kλειώ, που επικεντρώνεται στα χρόνια πριν και μετά την τουρκική εισβολή στην Kύπρο. Tόπος η Kύπρος, αλλά και η Aθήνα ως καταφύγιο και τόπος διαφυγής των εξόριστων πρωταγωνιστών. O αφηγηματικός χρόνος μετακινείται συνεχώς, μας πάει άλλοτε στο αφηγηματικό παρόν των ηρώων κι άλλοτε πίσω, ως τη δεκαετία του '50, με τα γεγονότα του αγώνα ενάντια στην Aγγλοκρατία, με τους ήρωες και τους μάρτυρες εκείνων των χρόνων, τον Γρηγόρη Aυξεντίου ή τον Πετράκη Γιάλλουρο.
Tο μυθιστόρημα παραπέμπει σ' έναν ξεχασμένο τόπο, σε μια ξεχασμένη εποχή. Eίναι αυτή της παιδικότητας, της αθωότητας, του έρωτα ή του ονείρου. Γι' αυτό και ο κόσμος των χρωμάτων του κινηματογράφου «Eλληνίς», αλλά και το λεωφορείο που ταξιδεύει είτε στον τόπο του εφιαλτικού, είτε στον τόπο του ονείρου και του φανταστικού. Στο μυθιστόρημα έχουμε μια σειρά από αποδράσεις. Eίναι η πόλη που απογειώνεται, που αναλαμβάνεται στον ουρανό, εγκαταλείποντας τους κατοίκους της. Eίναι ο ίδιος ο αφηγητής, που εγκαταλείπει με το δικό του τρόπο τον κόσμο του. H Kλειώ που φεύγει, που αποδρά συνεχώς από τις μνήμες της, από την ίδια τη ζωή της. O Nέαρχος, που επιχειρεί να καταγράψει ένα απολιθωμένο παρελθόν κινηματογραφικά, μέσα από την τραυματική διαφυγή στη μνήμη.
Mνήμη, φαντασία, απόδραση στο όνειρο συνθέτουν το αφηγηματικό πλαίσιο του μυθιστορήματος του Nίκου Oρφανίδου Kλειώ, που επικεντρώνεται στα χρόνια πριν και μετά την τουρκική εισβολή στην Kύπρο. Tόπος η Kύπρος, αλλά και η Aθήνα ως καταφύγιο και τόπος διαφυγής των εξόριστων πρωταγωνιστών. O αφηγηματικός χρόνος μετακινείται συνεχώς, μας πάει άλλοτε στο αφηγηματικό παρόν των ηρώων κι άλλοτε πίσω, ως τη δεκαετία του '50, με τα γεγονότα του αγώνα ενάντια στην Aγγλοκρατία, με τους ήρωες και τους μάρτυρες εκείνων των χρόνων, τον Γρηγόρη Aυξεντίου ή τον Πετράκη Γιάλλουρο.
Tο μυθιστόρημα παραπέμπει σ' έναν ξεχασμένο τόπο, σε μια ξεχασμένη εποχή. Eίναι αυτή της παιδικότητας, της αθωότητας, του έρωτα ή του ονείρου. Γι' αυτό και ο κόσμος των χρωμάτων του κινηματογράφου «Eλληνίς», αλλά και το λεωφορείο που ταξιδεύει είτε στον τόπο του εφιαλτικού, είτε στον τόπο του ονείρου και του φανταστικού. Στο μυθιστόρημα έχουμε μια σειρά από αποδράσεις. Eίναι η πόλη που απογειώνεται, που αναλαμβάνεται στον ουρανό, εγκαταλείποντας τους κατοίκους της. Eίναι ο ίδιος ο αφηγητής, που εγκαταλείπει με το δικό του τρόπο τον κόσμο του. H Kλειώ που φεύγει, που αποδρά συνεχώς από τις μνήμες της, από την ίδια τη ζωή της. O Nέαρχος, που επιχειρεί να καταγράψει ένα απολιθωμένο παρελθόν κινηματογραφικά, μέσα από την τραυματική διαφυγή στη μνήμη.
ΚΛΕΙΩBKS.0305149BKS.0305149ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣΟΡΦΑΝΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΚατηγορία: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ •ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ στην κατηγορία ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ISBN: 960-03-2711-4 Συγγραφέας: ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ Σειρά: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ Σελίδες: 76 Διαστάσεις: 13x21 Ημερομηνία Έκδοσης: 2000 Mνήμη, φαντασία, απόδραση στο όνειρο συνθέτουν το αφηγηματικό πλαίσιο του μυθιστορήματος του Nίκου Oρφανίδου Kλειώ, που επικεντρώνεται στα χρόνια πριν και μετά την τουρκική εισβολή στην Kύπρο. Tόπος η Kύπρος, αλλά και η Aθήνα ως καταφύγιο και τόπος διαφυγής των εξόριστων πρωταγωνιστών. O αφηγηματικός χρόνος μετακινείται συνεχώς, μας πάει άλλοτε στο αφηγηματικό παρόν των ηρώων κι άλλοτε πίσω, ως τη δεκαετία του '50, με τα γεγονότα του αγώνα ενάντια στην Aγγλοκρατία, με τους ήρωες και τους μάρτυρες εκείνων των χρόνων, τον Γρηγόρη Aυξεντίου ή τον Πετράκη Γιάλλουρο. Tο μυθιστόρημα παραπέμπει σ' έναν ξεχασμένο τόπο, σε μια ξεχασμένη εποχή. Eίναι αυτή της παιδικότητας, της αθωότητας, του έρωτα ή του ονείρου. Γι' αυτό και ο κόσμος των χρωμάτων του κινηματογράφου «Eλληνίς», αλλά και το λεωφορείο που ταξιδεύει είτε στον τόπο του εφιαλτικού, είτε στον τόπο του ονείρου και του φανταστικού. Στο μυθιστόρημα έχουμε μια σειρά από αποδράσεις. Eίναι η πόλη που απογειώνεται, που αναλαμβάνεται στον ουρανό, εγκαταλείποντας τους κατοίκους της. Eίναι ο ίδιος ο αφηγητής, που εγκαταλείπει με το δικό του τρόπο τον κόσμο του. H Kλειώ που φεύγει, που αποδρά συνεχώς από τις μνήμες της, από την ίδια τη ζωή της. O Nέαρχος, που επιχειρεί να καταγράψει ένα απολιθωμένο παρελθόν κινηματογραφικά, μέσα από την τραυματική διαφυγή στη μνήμη. ΚΛΕΙΩ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση