Το πρωταρχικό κίνητρο, το οποίο εμπνέει τον Κορυδαλέα στη σύνθεση του πονήματός του, είναι η ισχυρή βούλησή του να καταδείξει ότι η φιλοσοφία του Αριστοτέλη υπερτερεί όλων των άλλων φιλοσοφικών ρευμάτων ή δογμάτων, τα οποία θεωρεί, βεβαίως, σπουδαία πνευματικά επιτεύγματα, αλλά εκτιμά ότι υπολείπονται κατά πολύ του αριστοτελικού φιλοσοφικού στοχασμού.
Αυτή η βεβαιότητά του, ότι ο Αριστοτέλης είναι η αδιαφιλονίκητη φιλοσοφική αυθεντία, ο Φιλόσοφος, συνυφαίνεται αρμονικώς μ ε την ακλόνητη πεποίθησή του ότι η Περιπατητική αίρεση στη μετεξέλιξή της υπερέχει όλων των άλλων φιλοσοφικών σχολών και ο γνησιότερος εκπρόσωπός της, ο εμβληματικός Αλέξανδρος ο Αφροδισιέας, είναι ανώτερος από κάθε άλλον ομότεχνό του.
Υπό τις προϋποθέσεις αυτές, ο Κορυδαλέας αναπροσδιορίζεται ως «τρόφιμος» και αυθεντικός θιασώτης της Περιπατητικής φιλοσοφίας, ενώ παράλληλα επωμίζεται την ευθύνη όχι απλώς να συνεχίσει να διδάσκει τα δόγματά της, αλλά να διευρύνει περαιτέρω το γνωστικό πεδίο της, καθώς αναλαμβάνει, ως οιονεί ιστορικός της φιλοσοφίας, να καλύψει ένα κενό της αριστοτέλειας θεματικής, συγγράφοντας την ιστορία των φιλοσοφικών αιρέσεων. Η μέθοδος την οποία μετέρχεται ο Κορυδαλέας, για να συνθέσει το ευσύνοπτο ιστορικοφιλοσοφικό πόνημά του, είναι η ιστορική γενετική μέθοδος την οποία, όπως μας πληροφορεί, την αρύεται από τον Αριστοτέλη, οποίος, ως γνωστόν, την εφάρμοσε σε διάφορους τομείς των φιλοσοφικών ερευνών του, επισημαίνοντας μάλιστα τη χρησιμότητά της.
Το πρωταρχικό κίνητρο, το οποίο εμπνέει τον Κορυδαλέα στη σύνθεση του πονήματός του, είναι η ισχυρή βούλησή του να καταδείξει ότι η φιλοσοφία του Αριστοτέλη υπερτερεί όλων των άλλων φιλοσοφικών ρευμάτων ή δογμάτων, τα οποία θεωρεί, βεβαίως, σπουδαία πνευματικά επιτεύγματα, αλλά εκτιμά ότι υπολείπονται κατά πολύ του αριστοτελικού φιλοσοφικού στοχασμού.
Αυτή η βεβαιότητά του, ότι ο Αριστοτέλης είναι η αδιαφιλονίκητη φιλοσοφική αυθεντία, ο Φιλόσοφος, συνυφαίνεται αρμονικώς μ ε την ακλόνητη πεποίθησή του ότι η Περιπατητική αίρεση στη μετεξέλιξή της υπερέχει όλων των άλλων φιλοσοφικών σχολών και ο γνησιότερος εκπρόσωπός της, ο εμβληματικός Αλέξανδρος ο Αφροδισιέας, είναι ανώτερος από κάθε άλλον ομότεχνό του.
Υπό τις προϋποθέσεις αυτές, ο Κορυδαλέας αναπροσδιορίζεται ως «τρόφιμος» και αυθεντικός θιασώτης της Περιπατητικής φιλοσοφίας, ενώ παράλληλα επωμίζεται την ευθύνη όχι απλώς να συνεχίσει να διδάσκει τα δόγματά της, αλλά να διευρύνει περαιτέρω το γνωστικό πεδίο της, καθώς αναλαμβάνει, ως οιονεί ιστορικός της φιλοσοφίας, να καλύψει ένα κενό της αριστοτέλειας θεματικής, συγγράφοντας την ιστορία των φιλοσοφικών αιρέσεων. Η μέθοδος την οποία μετέρχεται ο Κορυδαλέας, για να συνθέσει το ευσύνοπτο ιστορικοφιλοσοφικό πόνημά του, είναι η ιστορική γενετική μέθοδος την οποία, όπως μας πληροφορεί, την αρύεται από τον Αριστοτέλη, οποίος, ως γνωστόν, την εφάρμοσε σε διάφορους τομείς των φιλοσοφικών ερευνών του, επισημαίνοντας μάλιστα τη χρησιμότητά της.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣBKS.0377558BKS.0377558ΜΑΡΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣΜΑΡΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣΦΙΛΟΣΟΦΙΑΚατηγορία: ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ •ΜΑΡΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ στην κατηγορία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ISBN: 978-960-333-935-9 Συγγραφέας: ΜΑΡΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΓΡΗΓΟΡΗ Σελίδες: 154 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Οκτώβριος 2015 Η ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΦΙΛΟΥ ΚΟΡΥΔΑΛΕΑ Το πρωταρχικό κίνητρο, το οποίο εμπνέει τον Κορυδαλέα στη σύνθεση του πονήματός του, είναι η ισχυρή βούλησή του να καταδείξει ότι η φιλοσοφία του Αριστοτέλη υπερτερεί όλων των άλλων φιλοσοφικών ρευμάτων ή δογμάτων, τα οποία θεωρεί, βεβαίως, σπουδαία πνευματικά επιτεύγματα, αλλά εκτιμά ότι υπολείπονται κατά πολύ του αριστοτελικού φιλοσοφικού στοχασμού. Αυτή η βεβαιότητά του, ότι ο Αριστοτέλης είναι η αδιαφιλονίκητη φιλοσοφική αυθεντία, ο Φιλόσοφος, συνυφαίνεται αρμονικώς μ ε την ακλόνητη πεποίθησή του ότι η Περιπατητική αίρεση στη μετεξέλιξή της υπερέχει όλων των άλλων φιλοσοφικών σχολών και ο γνησιότερος εκπρόσωπός της, ο εμβληματικός Αλέξανδρος ο Αφροδισιέας, είναι ανώτερος από κάθε άλλον ομότεχνό του. Υπό τις προϋποθέσεις αυτές, ο Κορυδαλέας αναπροσδιορίζεται ως «τρόφιμος» και αυθεντικός θιασώτης της Περιπατητικής φιλοσοφίας, ενώ παράλληλα επωμίζεται την ευθύνη όχι απλώς να συνεχίσει να διδάσκει τα δόγματά της, αλλά να διευρύνει περαιτέρω το γνωστικό πεδίο της, καθώς αναλαμβάνει, ως οιονεί ιστορικός της φιλοσοφίας, να καλύψει ένα κενό της αριστοτέλειας θεματικής, συγγράφοντας την ιστορία των φιλοσοφικών αιρέσεων. Η μέθοδος την οποία μετέρχεται ο Κορυδαλέας, για να συνθέσει το ευσύνοπτο ιστορικοφιλοσοφικό πόνημά του, είναι η ιστορική γενετική μέθοδος την οποία, όπως μας πληροφορεί, την αρύεται από τον Αριστοτέλη, οποίος, ως γνωστόν, την εφάρμοσε σε διάφορους τομείς των φιλοσοφικών ερευνών του, επισημαίνοντας μάλιστα τη χρησιμότητά της. ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση