Στη μονογραφία προσεγγίζεται το κείμενο που έμεινε γνωστό ως "Ανώνυμος του 1789", αλλά ο πραγματικός του τίτλος είναι "Αληθής Ιστορία". Παρόλες τις ως τώρα προσπάθειες των ερευνητών να εντοπιστεί το ιστορικό πρόσωπο που κρύβεται πίσω από την ανωνυμία, ο συγγραφέας μένει ακόμα άγνωστος, αν και πολλοί είναι οι λόγιοι που κατά καιρούς προτάθηκαν ως συγγραφείς του. Η παρούσα προσέγγιση, ωστόσο, δεν είναι ακραιφνώς ή βασικά ιστορική, αν και ως μεθοδολογικό εργαλείο η ιστορική προοπτική πάντα υπάρχει δίπλα στη θεωρία και τη συγκριτολογία, οι οποίες αποτελούν τους δύο βασικούς μεθοδολογικούς άξονες της μονογραφίας.
Επιχειρείται, εν ολίγοις, η παρουσίαση του κειμένου με βάση την ειδολογική του ταυτότητα (σε μικροδομικό και μακροδομικό επίπεδο), τις τεχνικές και τα στοιχεία περιεχομένου που αναδεικνύουν τη νεοτερική ιδεολογία εν γένει ή την τάση ανανέωσης της δημιουργικής μας πεζογραφίας ειδικότερα. Όλα τα στοιχεία αυτά εξετάζονται υπό το πρίσμα δύο βασικών ειδολογικών χαρακτηριστικών του κειμένου: α) πρόκειται για μια σάτιρα που χρησιμοποιεί διάφορα μέσα ή οχήματα (παρωδία, ειρωνεία, προσωπεία, αλληγορία) για να καταφέρει ένα γερό χτύπημα σε κάθε έναν ξεχωριστά, αλλά και σε όλους μαζί τους ποικίλους στόχους της και β) παράλληλα μια παρωδία στην οποία τα διακείμενα διαπλέκονται και μεταμορφώνονται εντός ενός ανοιχτού αφηγήματος, που θα μπορούσε να θεωρηθεί κάτι σαν προσχέδιο μυθιστορήματος. Η εξέταση των επιπέδων λόγου εντός του κειμένου από την απλή λέξη, τη φράση ή πρόταση ως όλη τη δομή του, αναδεικνύει τη σχέση σάτιρας και παρωδίας.
Εξετάζονται και κάποια από τα εγκιβωτισμένα είδη, που αναδεικνύουν περαιτέρω την παρωδιακή διάθεση ως όχημα της σάτιρας, αφού οι κανόνες των εγκιβωτισμένων ειδών παραμορφώνονται. Επιπλέον, στο παραμορφωτικό παιχνίδι της παρωδίας εμπλέκονται και τα διακείμενα με τα οποία "συνομιλεί" το κείμενο, αναδεικνύοντας ένα μοναδικό κειμενικό παλίμψηστο, αλλά και εντοπίζοντας ομοιότητες με άλλα κείμενα, έτσι ώστε να αναδειχθούν τυχόν δεδομένα που θα βοηθήσουν στην ταύτιση και του συγγραφέα. Βασικός στόχος είναι η ανίχνευση των στοιχείων της νεοτερικότητας όχι μόνο ως προς την ιδεολογία και τα στοιχεία περιεχομένου, αλλά περισσότερο στο συνδυασμό της με τις μορφικές και ειδολογικές επιλογές του συγγραφέα.
Στη μονογραφία προσεγγίζεται το κείμενο που έμεινε γνωστό ως "Ανώνυμος του 1789", αλλά ο πραγματικός του τίτλος είναι "Αληθής Ιστορία". Παρόλες τις ως τώρα προσπάθειες των ερευνητών να εντοπιστεί το ιστορικό πρόσωπο που κρύβεται πίσω από την ανωνυμία, ο συγγραφέας μένει ακόμα άγνωστος, αν και πολλοί είναι οι λόγιοι που κατά καιρούς προτάθηκαν ως συγγραφείς του. Η παρούσα προσέγγιση, ωστόσο, δεν είναι ακραιφνώς ή βασικά ιστορική, αν και ως μεθοδολογικό εργαλείο η ιστορική προοπτική πάντα υπάρχει δίπλα στη θεωρία και τη συγκριτολογία, οι οποίες αποτελούν τους δύο βασικούς μεθοδολογικούς άξονες της μονογραφίας.
Επιχειρείται, εν ολίγοις, η παρουσίαση του κειμένου με βάση την ειδολογική του ταυτότητα (σε μικροδομικό και μακροδομικό επίπεδο), τις τεχνικές και τα στοιχεία περιεχομένου που αναδεικνύουν τη νεοτερική ιδεολογία εν γένει ή την τάση ανανέωσης της δημιουργικής μας πεζογραφίας ειδικότερα. Όλα τα στοιχεία αυτά εξετάζονται υπό το πρίσμα δύο βασικών ειδολογικών χαρακτηριστικών του κειμένου: α) πρόκειται για μια σάτιρα που χρησιμοποιεί διάφορα μέσα ή οχήματα (παρωδία, ειρωνεία, προσωπεία, αλληγορία) για να καταφέρει ένα γερό χτύπημα σε κάθε έναν ξεχωριστά, αλλά και σε όλους μαζί τους ποικίλους στόχους της και β) παράλληλα μια παρωδία στην οποία τα διακείμενα διαπλέκονται και μεταμορφώνονται εντός ενός ανοιχτού αφηγήματος, που θα μπορούσε να θεωρηθεί κάτι σαν προσχέδιο μυθιστορήματος. Η εξέταση των επιπέδων λόγου εντός του κειμένου από την απλή λέξη, τη φράση ή πρόταση ως όλη τη δομή του, αναδεικνύει τη σχέση σάτιρας και παρωδίας.
Εξετάζονται και κάποια από τα εγκιβωτισμένα είδη, που αναδεικνύουν περαιτέρω την παρωδιακή διάθεση ως όχημα της σάτιρας, αφού οι κανόνες των εγκιβωτισμένων ειδών παραμορφώνονται. Επιπλέον, στο παραμορφωτικό παιχνίδι της παρωδίας εμπλέκονται και τα διακείμενα με τα οποία "συνομιλεί" το κείμενο, αναδεικνύοντας ένα μοναδικό κειμενικό παλίμψηστο, αλλά και εντοπίζοντας ομοιότητες με άλλα κείμενα, έτσι ώστε να αναδειχθούν τυχόν δεδομένα που θα βοηθήσουν στην ταύτιση και του συγγραφέα. Βασικός στόχος είναι η ανίχνευση των στοιχείων της νεοτερικότητας όχι μόνο ως προς την ιδεολογία και τα στοιχεία περιεχομένου, αλλά περισσότερο στο συνδυασμό της με τις μορφικές και ειδολογικές επιλογές του συγγραφέα.
Η ΕΠΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΥBKS.0697247BKS.0697247ΜΑΥΡΕΛΟΣ ΝΙΚΟΣΜΑΥΡΕΛΟΣ ΝΙΚΟΣΜΕΛΕΤΕΣΚατηγορία: ΜΕΛΕΤΕΣ •ΜΑΥΡΕΛΟΣ ΝΙΚΟΣ στην κατηγορία ΜΕΛΕΤΕΣ ISBN: 978-618-5139-40-7 Συγγραφέας: ΜΑΥΡΕΛΟΣ ΝΙΚΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΣΟΚΟΛΗΣ Σελίδες: 128 Διαστάσεις: 12Χ17 Ημερομηνία Έκδοσης: Σεπτέμβριος 2016 Στη μονογραφία προσεγγίζεται το κείμενο που έμεινε γνωστό ως "Ανώνυμος του 1789", αλλά ο πραγματικός του τίτλος είναι "Αληθής Ιστορία". Παρόλες τις ως τώρα προσπάθειες των ερευνητών να εντοπιστεί το ιστορικό πρόσωπο που κρύβεται πίσω από την ανωνυμία, ο συγγραφέας μένει ακόμα άγνωστος, αν και πολλοί είναι οι λόγιοι που κατά καιρούς προτάθηκαν ως συγγραφείς του. Η παρούσα προσέγγιση, ωστόσο, δεν είναι ακραιφνώς ή βασικά ιστορική, αν και ως μεθοδολογικό εργαλείο η ιστορική προοπτική πάντα υπάρχει δίπλα στη θεωρία και τη συγκριτολογία, οι οποίες αποτελούν τους δύο βασικούς μεθοδολογικούς άξονες της μονογραφίας. Επιχειρείται, εν ολίγοις, η παρουσίαση του κειμένου με βάση την ειδολογική του ταυτότητα (σε μικροδομικό και μακροδομικό επίπεδο), τις τεχνικές και τα στοιχεία περιεχομένου που αναδεικνύουν τη νεοτερική ιδεολογία εν γένει ή την τάση ανανέωσης της δημιουργικής μας πεζογραφίας ειδικότερα. Όλα τα στοιχεία αυτά εξετάζονται υπό το πρίσμα δύο βασικών ειδολογικών χαρακτηριστικών του κειμένου: α) πρόκειται για μια σάτιρα που χρησιμοποιεί διάφορα μέσα ή οχήματα (παρωδία, ειρωνεία, προσωπεία, αλληγορία) για να καταφέρει ένα γερό χτύπημα σε κάθε έναν ξεχωριστά, αλλά και σε όλους μαζί τους ποικίλους στόχους της και β) παράλληλα μια παρωδία στην οποία τα διακείμενα διαπλέκονται και μεταμορφώνονται εντός ενός ανοιχτού αφηγήματος, που θα μπορούσε να θεωρηθεί κάτι σαν προσχέδιο μυθιστορήματος. Η εξέταση των επιπέδων λόγου εντός του κειμένου από την απλή λέξη, τη φράση ή πρόταση ως όλη τη δομή του, αναδεικνύει τη σχέση σάτιρας και παρωδίας. Εξετάζονται και κάποια από τα εγκιβωτισμένα είδη, που αναδεικνύουν περαιτέρω την παρωδιακή διάθεση ως όχημα της σάτιρας, αφού οι κανόνες των εγκιβωτισμένων ειδών παραμορφώνονται. Επιπλέον, στο παραμορφωτικό παιχνίδι της παρωδίας εμπλέκονται και τα διακείμενα με τα οποία "συνομιλεί" το κείμενο, αναδεικνύοντας ένα μοναδικό κειμενικό παλίμψηστο, αλλά και εντοπίζοντας ομοιότητες με άλλα κείμενα, έτσι ώστε να αναδειχθούν τυχόν δεδομένα που θα βοηθήσουν στην ταύτιση και του συγγραφέα. Βασικός στόχος είναι η ανίχνευση των στοιχείων της νεοτερικότητας όχι μόνο ως προς την ιδεολογία και τα στοιχεία περιεχομένου, αλλά περισσότερο στο συνδυασμό της με τις μορφικές και ειδολογικές επιλογές του συγγραφέα. Η ΕΠΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΥ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση