Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. Πληροφορίες     Δέχομαι
To Νο1 Ηλεκτρονικό πολυκατάστημα
Αγορά χωρίς εγγραφή
Δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 90€
Για τηλεφωνικές παραγγελίες
211 500 0 500
> > > Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
 
 
 
   
 
i ennoia toy theioy stin arxaia elliniki filosofia photo

i ennoia toy theioy stin arxaia elliniki filosofia photo


Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

BKS.0377661          
ΚατηγορίαΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
ΜΑΝΤΖΑΝΑΣ ΜΙΧΑΗΛ στην κατηγορία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
Διαθεσιμότητα: Κατόπιν παραγγελίας
Χωρίς έξοδα αποστολής για παραλαβή από οποιοδήποτε eshop point!
από8.01 €
μόνο7.21 €
περιλαμβάνει ΦΠΑ

Προσθήκη στη wishlist
Περιγραφή
ISBN: 978-960-612-044-2
Συγγραφέας: ΜΑΝΤΖΑΝΑΣ ΜΙΧΑΗΛ
Εκδοτικός οίκος: ΓΡΗΓΟΡΗ
Σελίδες: 96
Διαστάσεις: 14Χ21
Ημερομηνία Έκδοσης: Δεκέμβριος 2017

Ο αρχαίος ελληνικός θεϊσμός είχε φυσιοκεντρικό, ανθρωποκεντρικό και κοσμικό χαρακτήρα, εν αντιθέσει προς τον μετέπειτα αποκεκαλυμμένο χριστιανικό χαρακτήρα του θεϊσμού, ο οποίος προσλαμβάνει θεοκεντρικό περιεχόμενο και προσανατολισμό. Στον αρχαίο ελληνικό θεϊσμό απουσιάζει η υπερφυσική παραδοχή της ύπαρξης του θείου και η σχέση του ανθρώπου μαζί του δεν αφορά σε κοινωνία της δόξας Αυτού και της υπερφυσικής αποκάλυψής Του. Η απόπειρα γνώσης του θείου έχει φυσικά και κοσμικά κίνητρα, ενώ στην υστερότερη βυζαντινή χριστιανική μεταφυσική η αποκάλυψη του Θεού συστήνει και τη δυνατότητα της υπερφυσικής γνώσης του Θεού.

Γεννάται το ερώτημα είναι δυνατόν ο άνθρωπος να γνωρίσει τον Θεό; Στην αρχαία ελληνική θειο-λογία ο άνθρωπος εξαιτίας της κοινής πνευματικής του συγγένειας προς το θείο, δια του νου, γνωρίζει, κατά τον γνωσιολογικό συνεγγισμό μαζί του την ουσία του, ταυτίζεται με την ουσία του θείου, κατά τον Πλωτίνο, ταυτίζεται ο ορών με το ορώμενο θείο, ως προς την ουσία του ορώμενου θείου. Τι επισυμβαίνει κατά τη χριστιανική μεταφυσική ως προς τη θεογνωσία; Ο άνθρωπος ανάγεται προς τον Θεό, δια της πίστης, δια του νου και δια της ελεύθερης βούλησής του. Και αυτό επισυμβαίνει διότι ο άνθρωπος είναι δημιούργημα του Θεού κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν. Το κατ' εικόνα αφορά στο αυτεξούσιο και στη νόηση του ανθρώπου, ενώ το καθ' ομοίωσιν αφορά στη δυνατότητα της εξομοίωσης προς τον Θεό, δηλαδή στην επέλευση της κατά χάριν θέωσης. Η κατά τη Βυζαντινή χριστιανική φιλοσοφία και μεταφυσική γνώση του Θεού, αφορά στη γνώση όχι της ουσίας του Θεού, αλλά των θείων ενεργειών ή αλλιώς της δόξας του Θεού που είναι η προς τα έξω έκφραση της θείας ουσίας. Ο σκοπός της θειο-γνωσίας της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφικής, φυσικής και κοσμικής θεολογίας είναι η εννόηση της ουσίας του θείου, ενώ ο σκοπός της Βυζαντινής χριστιανικής μεταφυσικής θεογνωσίας είναι η δια της πίστεως γνώση του Θεού με σκοπό τη σωτηρία του ανθρώπου.


Βαθμολογία & Σχόλια προιόντος
Σύνολο ψήφων: 0 Σχολιάστε και ψηφίστε

Last viewed
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ (BKS.0377661)
i ennoia toy theioy stin arxaia elliniki filosofia photo
Κατόπιν παραγγελίας
Wishlist
Share
8.01 € -10% = 7.21
Περιγραφή
Αξιολόγηση
Σχετικά
ISBN: 978-960-612-044-2
Συγγραφέας: ΜΑΝΤΖΑΝΑΣ ΜΙΧΑΗΛ
Εκδοτικός οίκος: ΓΡΗΓΟΡΗ
Σελίδες: 96
Διαστάσεις: 14Χ21
Ημερομηνία Έκδοσης: Δεκέμβριος 2017

Ο αρχαίος ελληνικός θεϊσμός είχε φυσιοκεντρικό, ανθρωποκεντρικό και κοσμικό χαρακτήρα, εν αντιθέσει προς τον μετέπειτα αποκεκαλυμμένο χριστιανικό χαρακτήρα του θεϊσμού, ο οποίος προσλαμβάνει θεοκεντρικό περιεχόμενο και προσανατολισμό. Στον αρχαίο ελληνικό θεϊσμό απουσιάζει η υπερφυσική παραδοχή της ύπαρξης του θείου και η σχέση του ανθρώπου μαζί του δεν αφορά σε κοινωνία της δόξας Αυτού και της υπερφυσικής αποκάλυψής Του. Η απόπειρα γνώσης του θείου έχει φυσικά και κοσμικά κίνητρα, ενώ στην υστερότερη βυζαντινή χριστιανική μεταφυσική η αποκάλυψη του Θεού συστήνει και τη δυνατότητα της υπερφυσικής γνώσης του Θεού.

Γεννάται το ερώτημα είναι δυνατόν ο άνθρωπος να γνωρίσει τον Θεό; Στην αρχαία ελληνική θειο-λογία ο άνθρωπος εξαιτίας της κοινής πνευματικής του συγγένειας προς το θείο, δια του νου, γνωρίζει, κατά τον γνωσιολογικό συνεγγισμό μαζί του την ουσία του, ταυτίζεται με την ουσία του θείου, κατά τον Πλωτίνο, ταυτίζεται ο ορών με το ορώμενο θείο, ως προς την ουσία του ορώμενου θείου. Τι επισυμβαίνει κατά τη χριστιανική μεταφυσική ως προς τη θεογνωσία; Ο άνθρωπος ανάγεται προς τον Θεό, δια της πίστης, δια του νου και δια της ελεύθερης βούλησής του. Και αυτό επισυμβαίνει διότι ο άνθρωπος είναι δημιούργημα του Θεού κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν. Το κατ' εικόνα αφορά στο αυτεξούσιο και στη νόηση του ανθρώπου, ενώ το καθ' ομοίωσιν αφορά στη δυνατότητα της εξομοίωσης προς τον Θεό, δηλαδή στην επέλευση της κατά χάριν θέωσης. Η κατά τη Βυζαντινή χριστιανική φιλοσοφία και μεταφυσική γνώση του Θεού, αφορά στη γνώση όχι της ουσίας του Θεού, αλλά των θείων ενεργειών ή αλλιώς της δόξας του Θεού που είναι η προς τα έξω έκφραση της θείας ουσίας. Ο σκοπός της θειο-γνωσίας της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφικής, φυσικής και κοσμικής θεολογίας είναι η εννόηση της ουσίας του θείου, ενώ ο σκοπός της Βυζαντινής χριστιανικής μεταφυσικής θεογνωσίας είναι η δια της πίστεως γνώση του Θεού με σκοπό τη σωτηρία του ανθρώπου.

Δεν υπάρχει κανένα σχόλιο
Βαθμολογία    
email    
Σχόλιο (Τα σχόλια σε greeklish δεν θα γίνονται δεκτά)
Με την αποστολή αποδέχεστε τους Όρους και Προυποθέσεις χρήσης καθώς και τους όρους περί προστασίας προσωπικών δεδομένων όπως αναγράφονται στο site.
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ BKS.0377661 ΜΑΝΤΖΑΝΑΣ ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΝΤΖΑΝΑΣ ΜΙΧΑΗΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
6.49 ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ


x
Υπολογιστές
Ήχος - Εικόνα
Τηλεπικοινωνίες
Λευκές συσκευές
Ηλεκτρικές συσκευές
Εργαλεία
Μουσικά όργανα
Security
Ηλεκτρονικά παιχνίδια
Gadgets & Παιχνίδια
Είδη γραφείου
Βιβλία
Ταινίες DVD - Blu Ray
Αθλητικά είδη
Βρεφικά - Παιδικά
    Stockhouse     Crazysundays     Eshop specials