"Ελάχιστα ερωτήματα σχετικά με την ανθρώπινη κοινωνία έχουν υποβληθεί με τόση επιμονή και έχουν απαντηθεί από μείζονες στοχαστές με τόσο διαφορετικούς, παράξενους, ακόμη και παράδοξους τρόπους, όπως το ερώτημα "τι είναι δίκαιο;". Ακόμη κι αν εστιάσουμε την προσοχή μας στη νομική θεωρία των τελευταίων εκατόν πενήντα ετών, παραβλέποντας την κλασική μεσαιωνική σκέψη σχετικά με τη "φύση" του δικαίου, θα βρεθούμε ενώπιον μιας κατάστασης όμοια της οποίας δε συναντάται σε κανένα άλλο αντικείμενο που μελετάται συστηματικά ως διακριτό ακαδημαϊκό πεδίο. Δεν υπάρχει, παραδείγματος χάριν, εκτεταμένη βιβλιογραφία αφιερωμένη στη διερεύνηση του ερωτήματος "τι είναι χημεία;" ή "τι είναι ιατρική;", όπως συμβαίνει με το ερώτημα "τι είναι δίκαιο;".
Λίγες μόνο γραμμές στην αρχική σελίδα ενός βασικού εγχειριδίου είναι ό, τι ο φοιτητής αυτών των επιστημών καλείται να σκεφτεί και να λάβει υπόψη, ενώ οι απαντήσεις που του δίδονται είναι πολύ διαφορετικού είδους από αυτές που προσφέρονται στον φοιτητή της νομικής σχολής. Κανείς δεν έχει θεωρήσει ότι είναι διαφωτιστικό ή σημαντικό να τονίσει ότι η ιατρική είναι "ό, τι πράττουν οι ιατροί σχετικά με τις ασθένειες" ή "η πρόβλεψη περί του τι πρόκειται να πράξουν οι ιατροί" ή να διακηρύξει ότι αυτό που παραδοσιακά αναγνωρίζεται ως το χαρακτηριστικό και κύριο μέρος της χημείας, για παράδειγμα η μελέτη των οξέων, δεν είναι στην πραγματικότητα καθόλου μέρος αυτής. Ωστόσο, στην περίπτωση του δικαίου, ισχυρισμοί που εκ πρώτης όψεως μοιάζουν τόσο παράξενοι όσο οι ανωτέρω έχουν συχνά όχι μόνο διατυπωθεί αλλά και υποστηριχθεί με ευγλωττία και πάθος, ως αποκαλύψεις κάποιων αληθειών σχετικά με το δίκαιο, οι οποίες έμεναν για καιρό αδιευκρίνιστες εξαιτίας σημαντικών παρερμηνειών της ουσιαστικής του φύσης".
"Ελάχιστα ερωτήματα σχετικά με την ανθρώπινη κοινωνία έχουν υποβληθεί με τόση επιμονή και έχουν απαντηθεί από μείζονες στοχαστές με τόσο διαφορετικούς, παράξενους, ακόμη και παράδοξους τρόπους, όπως το ερώτημα "τι είναι δίκαιο;". Ακόμη κι αν εστιάσουμε την προσοχή μας στη νομική θεωρία των τελευταίων εκατόν πενήντα ετών, παραβλέποντας την κλασική μεσαιωνική σκέψη σχετικά με τη "φύση" του δικαίου, θα βρεθούμε ενώπιον μιας κατάστασης όμοια της οποίας δε συναντάται σε κανένα άλλο αντικείμενο που μελετάται συστηματικά ως διακριτό ακαδημαϊκό πεδίο. Δεν υπάρχει, παραδείγματος χάριν, εκτεταμένη βιβλιογραφία αφιερωμένη στη διερεύνηση του ερωτήματος "τι είναι χημεία;" ή "τι είναι ιατρική;", όπως συμβαίνει με το ερώτημα "τι είναι δίκαιο;".
Λίγες μόνο γραμμές στην αρχική σελίδα ενός βασικού εγχειριδίου είναι ό, τι ο φοιτητής αυτών των επιστημών καλείται να σκεφτεί και να λάβει υπόψη, ενώ οι απαντήσεις που του δίδονται είναι πολύ διαφορετικού είδους από αυτές που προσφέρονται στον φοιτητή της νομικής σχολής. Κανείς δεν έχει θεωρήσει ότι είναι διαφωτιστικό ή σημαντικό να τονίσει ότι η ιατρική είναι "ό, τι πράττουν οι ιατροί σχετικά με τις ασθένειες" ή "η πρόβλεψη περί του τι πρόκειται να πράξουν οι ιατροί" ή να διακηρύξει ότι αυτό που παραδοσιακά αναγνωρίζεται ως το χαρακτηριστικό και κύριο μέρος της χημείας, για παράδειγμα η μελέτη των οξέων, δεν είναι στην πραγματικότητα καθόλου μέρος αυτής. Ωστόσο, στην περίπτωση του δικαίου, ισχυρισμοί που εκ πρώτης όψεως μοιάζουν τόσο παράξενοι όσο οι ανωτέρω έχουν συχνά όχι μόνο διατυπωθεί αλλά και υποστηριχθεί με ευγλωττία και πάθος, ως αποκαλύψεις κάποιων αληθειών σχετικά με το δίκαιο, οι οποίες έμεναν για καιρό αδιευκρίνιστες εξαιτίας σημαντικών παρερμηνειών της ουσιαστικής του φύσης".
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥBKS.0569054BKS.0569054ΧΑΡΤ Χ. Λ. Α.ΧΑΡΤ Χ. Λ. Α.ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΚατηγορία: ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ •ΧΑΡΤ Χ. Λ. Α. στην κατηγορία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ISBN: 978-960-253-236-2 Συγγραφέας: ΧΑΡΤ Χ. Λ. Α. Εκδοτικός οίκος: ΑΡΣΕΝΙΔΗΣ Σελίδες: 480 Διαστάσεις: 14Χ20, 5 Ημερομηνία Έκδοσης: Οκτώβριος 2019 "Ελάχιστα ερωτήματα σχετικά με την ανθρώπινη κοινωνία έχουν υποβληθεί με τόση επιμονή και έχουν απαντηθεί από μείζονες στοχαστές με τόσο διαφορετικούς, παράξενους, ακόμη και παράδοξους τρόπους, όπως το ερώτημα "τι είναι δίκαιο;". Ακόμη κι αν εστιάσουμε την προσοχή μας στη νομική θεωρία των τελευταίων εκατόν πενήντα ετών, παραβλέποντας την κλασική μεσαιωνική σκέψη σχετικά με τη "φύση" του δικαίου, θα βρεθούμε ενώπιον μιας κατάστασης όμοια της οποίας δε συναντάται σε κανένα άλλο αντικείμενο που μελετάται συστηματικά ως διακριτό ακαδημαϊκό πεδίο. Δεν υπάρχει, παραδείγματος χάριν, εκτεταμένη βιβλιογραφία αφιερωμένη στη διερεύνηση του ερωτήματος "τι είναι χημεία;" ή "τι είναι ιατρική;", όπως συμβαίνει με το ερώτημα "τι είναι δίκαιο;". Λίγες μόνο γραμμές στην αρχική σελίδα ενός βασικού εγχειριδίου είναι ό, τι ο φοιτητής αυτών των επιστημών καλείται να σκεφτεί και να λάβει υπόψη, ενώ οι απαντήσεις που του δίδονται είναι πολύ διαφορετικού είδους από αυτές που προσφέρονται στον φοιτητή της νομικής σχολής. Κανείς δεν έχει θεωρήσει ότι είναι διαφωτιστικό ή σημαντικό να τονίσει ότι η ιατρική είναι "ό, τι πράττουν οι ιατροί σχετικά με τις ασθένειες" ή "η πρόβλεψη περί του τι πρόκειται να πράξουν οι ιατροί" ή να διακηρύξει ότι αυτό που παραδοσιακά αναγνωρίζεται ως το χαρακτηριστικό και κύριο μέρος της χημείας, για παράδειγμα η μελέτη των οξέων, δεν είναι στην πραγματικότητα καθόλου μέρος αυτής. Ωστόσο, στην περίπτωση του δικαίου, ισχυρισμοί που εκ πρώτης όψεως μοιάζουν τόσο παράξενοι όσο οι ανωτέρω έχουν συχνά όχι μόνο διατυπωθεί αλλά και υποστηριχθεί με ευγλωττία και πάθος, ως αποκαλύψεις κάποιων αληθειών σχετικά με το δίκαιο, οι οποίες έμεναν για καιρό αδιευκρίνιστες εξαιτίας σημαντικών παρερμηνειών της ουσιαστικής του φύσης". Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση