Τις τελευταίες δεκαετίες στη χώρα μας, σε αντίθεση με άλλες χώρες, η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής στο λύκειο ακολουθεί μια μεθοδολογία που, δυστυχώς για την αρχαία γλώσσα, δεν έχει καμιά ουσιαστική σχέση με τις μεθόδους διδασκαλίας των γλωσσικών μαθημάτων, με κύριο αποτέλεσμα ο μαθητής, πέρα από κάποια απομνημόνευση ορισμένων στοιχείων, να μην μπορεί να αποκτά εκείνες τις βασικές γλωσσικές-νοητικές δεξιότητες που θα του επιτρέπουν να αναπαράγει, με φυσικό και αβίαστο τρόπο, αρχαίο ελληνικό προφορικό και γραπτό λόγο και έτσι να κατανοεί πληρέστερα τα διδασκόμενα αρχαία ελληνικά λογοτεχνικά κείμενα.
Με αυτόν τον τρόπο και αυτά τα ελάχιστα στοιχεία που καταφέρνει να απομνημονεύει ο μαθητής παραδίδονται στη λήθη του χρόνο μετά την απόλυσή του από το λύκειο.
Μια περισσότερο σοβαρή ίσως προσέγγιση στη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής στο λύκειο, με την καθοδήγηση, πάντοτε, των θεσμοθετημένων σχετικών αρχών, θα πρέπει να στηρίζεται ουσιαστικά στη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής ως ζωντανής γλώσσας, που θα επιτρέψει στο μαθητή να καλλιεργήσει, μέσα από φυσικό, ζωντανό διάλογο στην αρχαία γλώσσα, τις απαιτούμενες δεξιότητες και να τον οδηγήσει σε μια πιο ουσιαστική επαφή και με τη γλώσσα και με τα αρχαία κείμενα, με παράλληλη αφομοίωση των ιδεών και αρχών τού αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.
Τις τελευταίες δεκαετίες στη χώρα μας, σε αντίθεση με άλλες χώρες, η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής στο λύκειο ακολουθεί μια μεθοδολογία που, δυστυχώς για την αρχαία γλώσσα, δεν έχει καμιά ουσιαστική σχέση με τις μεθόδους διδασκαλίας των γλωσσικών μαθημάτων, με κύριο αποτέλεσμα ο μαθητής, πέρα από κάποια απομνημόνευση ορισμένων στοιχείων, να μην μπορεί να αποκτά εκείνες τις βασικές γλωσσικές-νοητικές δεξιότητες που θα του επιτρέπουν να αναπαράγει, με φυσικό και αβίαστο τρόπο, αρχαίο ελληνικό προφορικό και γραπτό λόγο και έτσι να κατανοεί πληρέστερα τα διδασκόμενα αρχαία ελληνικά λογοτεχνικά κείμενα.
Με αυτόν τον τρόπο και αυτά τα ελάχιστα στοιχεία που καταφέρνει να απομνημονεύει ο μαθητής παραδίδονται στη λήθη του χρόνο μετά την απόλυσή του από το λύκειο.
Μια περισσότερο σοβαρή ίσως προσέγγιση στη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής στο λύκειο, με την καθοδήγηση, πάντοτε, των θεσμοθετημένων σχετικών αρχών, θα πρέπει να στηρίζεται ουσιαστικά στη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής ως ζωντανής γλώσσας, που θα επιτρέψει στο μαθητή να καλλιεργήσει, μέσα από φυσικό, ζωντανό διάλογο στην αρχαία γλώσσα, τις απαιτούμενες δεξιότητες και να τον οδηγήσει σε μια πιο ουσιαστική επαφή και με τη γλώσσα και με τα αρχαία κείμενα, με παράλληλη αφομοίωση των ιδεών και αρχών τού αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟBKS.0260043BKS.0260043ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ, ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣΙΩΑΝΝΙΔΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ, ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΚατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ •ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ, ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ στην κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ISBN: 978-960-385-594-1 Συγγραφέας: ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ, ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΔΩΔΩΝΗ ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Σελίδες: 267 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Μάιος 2010 Τις τελευταίες δεκαετίες στη χώρα μας, σε αντίθεση με άλλες χώρες, η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής στο λύκειο ακολουθεί μια μεθοδολογία που, δυστυχώς για την αρχαία γλώσσα, δεν έχει καμιά ουσιαστική σχέση με τις μεθόδους διδασκαλίας των γλωσσικών μαθημάτων, με κύριο αποτέλεσμα ο μαθητής, πέρα από κάποια απομνημόνευση ορισμένων στοιχείων, να μην μπορεί να αποκτά εκείνες τις βασικές γλωσσικές-νοητικές δεξιότητες που θα του επιτρέπουν να αναπαράγει, με φυσικό και αβίαστο τρόπο, αρχαίο ελληνικό προφορικό και γραπτό λόγο και έτσι να κατανοεί πληρέστερα τα διδασκόμενα αρχαία ελληνικά λογοτεχνικά κείμενα. Με αυτόν τον τρόπο και αυτά τα ελάχιστα στοιχεία που καταφέρνει να απομνημονεύει ο μαθητής παραδίδονται στη λήθη του χρόνο μετά την απόλυσή του από το λύκειο. Μια περισσότερο σοβαρή ίσως προσέγγιση στη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής στο λύκειο, με την καθοδήγηση, πάντοτε, των θεσμοθετημένων σχετικών αρχών, θα πρέπει να στηρίζεται ουσιαστικά στη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής ως ζωντανής γλώσσας, που θα επιτρέψει στο μαθητή να καλλιεργήσει, μέσα από φυσικό, ζωντανό διάλογο στην αρχαία γλώσσα, τις απαιτούμενες δεξιότητες και να τον οδηγήσει σε μια πιο ουσιαστική επαφή και με τη γλώσσα και με τα αρχαία κείμενα, με παράλληλη αφομοίωση των ιδεών και αρχών τού αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση