Στο κατώφλι του 21ου αιώνα η ελληνική βιβλιογραφία έχει να παρουσιάσει λιγοστά συγγράμματα που να εκθέτουν με επαρκή επιστημονική τεκμηρίωση τις πρόσφατες αναζητήσεις και εξελίξεις στον κλάδο της θεωρίας της μουσικής διεθνώς.
Ένα μέρος αυτού του κενού φιλοδοξεί να καλύψει το βιβλίο του Γιώργου Φιτσιώρη το οποίο παραπέμπει συστηματικά και με κριτική διάθεση, στο σύνολο σχεδόν της διεθνούς βιβλιογραφίας περί της τονικής μουσικής, επιχειρώντας μια δημιουργική σύνθεση των επικρατέστερων τάσεων της σύγχρονης θεωρητικής σκέψης. Αρχίζοντας από τους μεγάλους θεωρητικούς του πρώτου μισού του 20ού αιώνα, Schenker και Schonberg, ο συγγραφέας σχολιάζει θέσεις μεταγενέστερων θεωρητικών όπως οι Ratz, Dahlhaus, Jonas, Ratner, Meyer και Rosen, για να φθάσει σε ηγετικές μορφές της σημερινής, κυρίως αγγλόφωνης θεωρίας (Lester, Harrison, Forte, Morgan, Schachter, Westergaard, Cook κ.ά.). Αξιοποιώντας την συνεισφορά της σύγχρονης Μουσικής Αφηγηματολογίας, ο συγγραφέας διαμορφώνει τη θεωρητική και αναλυτική του σκέψη με αναφορές στους θεωρητικούς της μουσικής όσο και σ' αυτούς της λογοτεχνίας. Έτσι, μέσα στις σελίδες αυτού του βιβλίου ο αναγνώστης θα έχει την ευκαιρία να έρθει σε επαφή και με απόψεις όπως αυτές των Ρολάν Μπαρτ, Πωλ Ρικέρ, Φρανκ Κέρμοουντ, Έντγκαρ Αλαν Πόε, ακόμα και του Στάνλεϊ Κιούμπρικ.
Ο Γ. Φικιώρης καταθέτει μια εμπεριστατωμένη μελέτη, που μας παρέχει τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε και να κατανοήσουμε τα μουσικά δρώμενα ενός τονικού έργου με κριτήριο την τελική του έκβαση, θεωρώντας το έργο ως ένα ενιαίο σύνολο με ειρμό, συνοχή, συνέχεια και στόχο.
Στο κατώφλι του 21ου αιώνα η ελληνική βιβλιογραφία έχει να παρουσιάσει λιγοστά συγγράμματα που να εκθέτουν με επαρκή επιστημονική τεκμηρίωση τις πρόσφατες αναζητήσεις και εξελίξεις στον κλάδο της θεωρίας της μουσικής διεθνώς.
Ένα μέρος αυτού του κενού φιλοδοξεί να καλύψει το βιβλίο του Γιώργου Φιτσιώρη το οποίο παραπέμπει συστηματικά και με κριτική διάθεση, στο σύνολο σχεδόν της διεθνούς βιβλιογραφίας περί της τονικής μουσικής, επιχειρώντας μια δημιουργική σύνθεση των επικρατέστερων τάσεων της σύγχρονης θεωρητικής σκέψης. Αρχίζοντας από τους μεγάλους θεωρητικούς του πρώτου μισού του 20ού αιώνα, Schenker και Schonberg, ο συγγραφέας σχολιάζει θέσεις μεταγενέστερων θεωρητικών όπως οι Ratz, Dahlhaus, Jonas, Ratner, Meyer και Rosen, για να φθάσει σε ηγετικές μορφές της σημερινής, κυρίως αγγλόφωνης θεωρίας (Lester, Harrison, Forte, Morgan, Schachter, Westergaard, Cook κ.ά.). Αξιοποιώντας την συνεισφορά της σύγχρονης Μουσικής Αφηγηματολογίας, ο συγγραφέας διαμορφώνει τη θεωρητική και αναλυτική του σκέψη με αναφορές στους θεωρητικούς της μουσικής όσο και σ' αυτούς της λογοτεχνίας. Έτσι, μέσα στις σελίδες αυτού του βιβλίου ο αναγνώστης θα έχει την ευκαιρία να έρθει σε επαφή και με απόψεις όπως αυτές των Ρολάν Μπαρτ, Πωλ Ρικέρ, Φρανκ Κέρμοουντ, Έντγκαρ Αλαν Πόε, ακόμα και του Στάνλεϊ Κιούμπρικ.
Ο Γ. Φικιώρης καταθέτει μια εμπεριστατωμένη μελέτη, που μας παρέχει τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε και να κατανοήσουμε τα μουσικά δρώμενα ενός τονικού έργου με κριτήριο την τελική του έκβαση, θεωρώντας το έργο ως ένα ενιαίο σύνολο με ειρμό, συνοχή, συνέχεια και στόχο.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΤΟΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣBKS.0320155BKS.0320155ΦΙΤΣΙΩΡΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣΦΙΤΣΙΩΡΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣΜΟΥΣΙΚΗΚατηγορία: ΜΟΥΣΙΚΗ •ΦΙΤΣΙΩΡΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ στην κατηγορία ΜΟΥΣΙΚΗ ISBN: 960-211-720-6 Συγγραφέας: ΦΙΤΣΙΩΡΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΝΕΦΕΛΗ Σελίδες: 375 Διαστάσεις: 17x24 Ημερομηνία Έκδοσης: 2004 Στο κατώφλι του 21ου αιώνα η ελληνική βιβλιογραφία έχει να παρουσιάσει λιγοστά συγγράμματα που να εκθέτουν με επαρκή επιστημονική τεκμηρίωση τις πρόσφατες αναζητήσεις και εξελίξεις στον κλάδο της θεωρίας της μουσικής διεθνώς. Ένα μέρος αυτού του κενού φιλοδοξεί να καλύψει το βιβλίο του Γιώργου Φιτσιώρη το οποίο παραπέμπει συστηματικά και με κριτική διάθεση, στο σύνολο σχεδόν της διεθνούς βιβλιογραφίας περί της τονικής μουσικής, επιχειρώντας μια δημιουργική σύνθεση των επικρατέστερων τάσεων της σύγχρονης θεωρητικής σκέψης. Αρχίζοντας από τους μεγάλους θεωρητικούς του πρώτου μισού του 20ού αιώνα, Schenker και Schonberg, ο συγγραφέας σχολιάζει θέσεις μεταγενέστερων θεωρητικών όπως οι Ratz, Dahlhaus, Jonas, Ratner, Meyer και Rosen, για να φθάσει σε ηγετικές μορφές της σημερινής, κυρίως αγγλόφωνης θεωρίας (Lester, Harrison, Forte, Morgan, Schachter, Westergaard, Cook κ.ά.). Αξιοποιώντας την συνεισφορά της σύγχρονης Μουσικής Αφηγηματολογίας, ο συγγραφέας διαμορφώνει τη θεωρητική και αναλυτική του σκέψη με αναφορές στους θεωρητικούς της μουσικής όσο και σ' αυτούς της λογοτεχνίας. Έτσι, μέσα στις σελίδες αυτού του βιβλίου ο αναγνώστης θα έχει την ευκαιρία να έρθει σε επαφή και με απόψεις όπως αυτές των Ρολάν Μπαρτ, Πωλ Ρικέρ, Φρανκ Κέρμοουντ, Έντγκαρ Αλαν Πόε, ακόμα και του Στάνλεϊ Κιούμπρικ. Ο Γ. Φικιώρης καταθέτει μια εμπεριστατωμένη μελέτη, που μας παρέχει τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε και να κατανοήσουμε τα μουσικά δρώμενα ενός τονικού έργου με κριτήριο την τελική του έκβαση, θεωρώντας το έργο ως ένα ενιαίο σύνολο με ειρμό, συνοχή, συνέχεια και στόχο. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΤΟΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση