ISBN: 978-960-612-018-3 Συγγραφέας: ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΟ Εκδοτικός οίκος: ΓΡΗΓΟΡΗ Σειρά: ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Σελίδες: 375 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Μάιος 2017 ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΕΣΩ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗΣ, ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟ O τόμος αυτός φιλοξενεί κείμενα πρωτότυπων και δημιουργικών προτάσεων διδασκαλίας που θα κάνουν το μάθημα της Λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο πιο ευχάριστο και ενδιαφέρον για τους μαθητές, καθώς και πιο αποτελεσματικό. Κάθε διδακτική πρόταση αποτελεί σχέδιο ωριαίας διδασκαλίας ή κυρίως διδακτικό σενάριο που αφορά σε ΅ία διδακτική ενότητα. Όλες οι προτάσεις έχουν εφαρμοστεί σε πραγματική τάξη ΅ε ικανοποιητικά μαθησιακά αποτελέσματα. Της παρουσίασης των προτάσεων προηγείται ένα Θεωρητικό Μέρος, όπου αναλύονται όλες οι έγκυρες σύγχρονες μέθοδοι και τεχνικές διδασκαλίας της λογοτεχνίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στις οποίες βασίζονται όλες οι διδακτικές προτάσεις που περιέχει ο τόμος. Αρκετά από τα προτεινόμενα σενάρια διδασκαλίας βασίζονται, εκτός των άλλων, και στη χρήση Νέων Τεχνολογιών. Ούτε όλα όμως προϋποθέτουν ιδιαίτερη εξοικείωση του φιλολόγου ΅ε αυτές (λ.χ. πιστοποίηση Β΄ Επιπέδου) ούτε όλα αξιοποιούν στον ίδιο ή σε σημαντικό βαθμό τις ΤΠΕ. Όλες, όμως, οι προτάσεις διδασκαλίας (i) βασίζονται στα ισχύοντα ΑΠΣ, (ii) μπορούν να εφαρμοστούν σε ΅ια «μέση» τάξη ενός συνηθισμένου δημόσιου σχολείου, (iii) εμφανίζουν διαβαθμισμένο επίπεδο διδακτικής καινοτομίας, αφού άλλες είναι περισσότερο και άλλες λιγότερο πρωτότυπες, και (iv) δεν απαιτούν ιδιαίτερο επίπεδο υποδομών ΤΠΕ και λογισμικού. Έτσι, όλες είναι εύκολα εφαρμόσιμες υπό έναν όρο: ο φιλόλογος που θα επιχειρήσει να τις αξιοποιήσει, να επιθυμεί και να έχει αποφασίσει να εκσυγχρονίσει και να αναβαθμίσει, γενικότερα, τη διδασκαλία του και τις συνθήκες μάθησης που προσφέρει στους μαθητές του.
|