To Νο1 Ηλεκτρονικό πολυκατάστημα
Αγορά χωρίς εγγραφή
Δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 90€
Για τηλεφωνικές παραγγελίες
211 500 0 500
Αρχική > Βιβλία > Μελέτες > ΧΩΡΟΣ ΦΩΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΣ
 
 
 
   
 
xoros fos kai logos photo

xoros fos kai logos photo


ΧΩΡΟΣ ΦΩΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΣ

BKS.0308174      
ΚατηγορίαΜΕΛΕΤΕΣ
ΠΙΕΡΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ στην κατηγορία ΜΕΛΕΤΕΣ
Διαθεσιμότητα: Κατόπιν παραγγελίας
Χωρίς έξοδα αποστολής για παραλαβή από οποιοδήποτε eshop point!
Π.Τ.Λ.11.72 €
μόνο9.38 €
περιλαμβάνει ΦΠΑ

Προσθήκη στη wishlist
Περιγραφή
ISBN: 960-03-0898-5
Συγγραφέας: ΠΙΕΡΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
Εκδοτικός οίκος: ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ
Σελίδες: 456
Ημερομηνία Έκδοσης: 1992

Στο εισαγωγικό κεφάλαιο συγκεντρώνονται όλες οι πληροφορίες που προσφέρει η καβαφική βιβλιογραφία για τις περιόδους και τις καλλιτεχνικές τομές στο ποιητικό έργο του Καβάφη. Συζητείται και υποστηρίζεται, από μια νέα κριτική σκοπιά, το τριμερές σχεδιάγραμμα περιοδολόγησης του καβαφικού έργου, όπως αυτό προκύπτει από τις εκτιμήσεις των προηγούμενων μελετητών (Ρομαντική περίοδος - Συμβολική/Παρνασσική φάση - Ρεαλισμός) προσκομίζονται καινούρια τεκμήρια με τα οποία υποστηρίζεται: αφενός, η διασταύρωση του Καβάφη με το κίνημα του αισθητισμού και η εξάρτησή του από την αγγλική κριτική σκέψη του 19ου αιώνα αφετέρου, η παρουσία μιας σημαντικής καλλιτεχνικής τομής στην ποιητική εξέλιξη του Καβάφη στα 1917.

Στα τρία κύρια κεφάλαια του βιβλίου επισημαίνεται η αντίθεση ως κύριο δομικό στοιχείο του καβαφικού ποιητικού έργου και περιγράφεται διεξοδικά σε τρεις εκδοχές της: στα θέματα του χώρου, του φωτισμού και του λόγου. Διαπιστώνεται και τεκμηριώνεται, με αναλυτική παρουσίαση όλων των σχετικών κειμένων, ότι οι διπολικές έννοιες των τριών αυτών θεμάτων (μέσα-έξω, φως-σκοτάδι, σιωπή-λόγος) λειτουργούν κατά την πρώιμη περίοδο της καβαφικής ποίησης αποκλειστικά σε συστήματα απολύτων αντιθέσεων η μία δηλαδή έννοια αντιπαρατίθεται δραματικά προς την άλλη. Αντίθετα οι συνθετικές είτε μεταιχμιακές έννοιες των τριών παραπάνω θεμάτων -η έντεχνη χρήση (ή η σκηνοθετική αξιοποίηση) της σκάλας, του μπαλκονιού και του διαδρόμου, του μισοσκόταδου ή του ημίφωτος και του τεχνητού φωτισμού, της αποσιώπησης, του υπαινιγμού, της υποβολής και της υπόκρισης του λίγου- εμφανίζονται και παίζουν λειτουργικό ρόλο όχι μόνο στη σκηνική αλλά και στη νοηματική οργάνωση των ποιητικών κειμένων κατά την περίοδο της ώριμης καβαφικής ποίησης.

Στο σύνολό της η εργασία αυτή αποτελεί μια φιλολογική και κριτική διερεύνηση της καβαφικής ποίησης, κατά την οποία γίνεται προσπάθεια ν' αντληθούν στοιχεία βασικά για την κατανόηση της ποιητικής και θεματικής του Καβάφη μέσα από τα ίδια τα ποιητικά του κείμενα. Όσες φορές γενικότερες θεωρήσεις καταλήγουν σε θεωρητικές σχηματοποιήσεις, αυτό γίνεται εκ των ένδον: από την πλήρη, σχολαστική επεξεργασία των δεδομένων τού υπό εξέταση έργου. Φυσικά, η εμπειρία μελέτης κειμένου της παραδοσιακής είτε της σύγχρονης θεωρίας της λογοτεχνίας προσφέρει συχνά το κατάλληλο και χρήσιμο εργαλείο ή το απαραίτητο στήριγμα. Σε καμία περίπτωση όμως δεν εφαρμόζεται στο σώμα του συγκεκριμένου ποιητικού έργου, εν ψυχρώ ή εκ των άνω, κάποιο δεδομένο θεωρητικό μοντέλο ανάλυσης, το οποίο προέκυψε από τη μελέτη κάποιου άλλου έργου (ή έργων) της δικής μας ή της ξένης λογοτεχνίας.


Βαθμολογία & Σχόλια προιόντος
Σύνολο ψήφων: 0 Σχολιάστε και ψηφίστε

Last viewed
ΧΩΡΟΣ ΦΩΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΣ (BKS.0308174)
xoros fos kai logos photo
Κατόπιν παραγγελίας
Wishlist
Share
ΠΤΛ 11.72 € μόνο 9.38
Περιγραφή
Αξιολόγηση
Σχετικά
Κατηγορία: ΜΕΛΕΤΕΣ
ΠΙΕΡΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ στην κατηγορία ΜΕΛΕΤΕΣ

ISBN: 960-03-0898-5
Συγγραφέας: ΠΙΕΡΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
Εκδοτικός οίκος: ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ
Σελίδες: 456
Ημερομηνία Έκδοσης: 1992

Στο εισαγωγικό κεφάλαιο συγκεντρώνονται όλες οι πληροφορίες που προσφέρει η καβαφική βιβλιογραφία για τις περιόδους και τις καλλιτεχνικές τομές στο ποιητικό έργο του Καβάφη. Συζητείται και υποστηρίζεται, από μια νέα κριτική σκοπιά, το τριμερές σχεδιάγραμμα περιοδολόγησης του καβαφικού έργου, όπως αυτό προκύπτει από τις εκτιμήσεις των προηγούμενων μελετητών (Ρομαντική περίοδος - Συμβολική/Παρνασσική φάση - Ρεαλισμός) προσκομίζονται καινούρια τεκμήρια με τα οποία υποστηρίζεται: αφενός, η διασταύρωση του Καβάφη με το κίνημα του αισθητισμού και η εξάρτησή του από την αγγλική κριτική σκέψη του 19ου αιώνα αφετέρου, η παρουσία μιας σημαντικής καλλιτεχνικής τομής στην ποιητική εξέλιξη του Καβάφη στα 1917.

Στα τρία κύρια κεφάλαια του βιβλίου επισημαίνεται η αντίθεση ως κύριο δομικό στοιχείο του καβαφικού ποιητικού έργου και περιγράφεται διεξοδικά σε τρεις εκδοχές της: στα θέματα του χώρου, του φωτισμού και του λόγου. Διαπιστώνεται και τεκμηριώνεται, με αναλυτική παρουσίαση όλων των σχετικών κειμένων, ότι οι διπολικές έννοιες των τριών αυτών θεμάτων (μέσα-έξω, φως-σκοτάδι, σιωπή-λόγος) λειτουργούν κατά την πρώιμη περίοδο της καβαφικής ποίησης αποκλειστικά σε συστήματα απολύτων αντιθέσεων η μία δηλαδή έννοια αντιπαρατίθεται δραματικά προς την άλλη. Αντίθετα οι συνθετικές είτε μεταιχμιακές έννοιες των τριών παραπάνω θεμάτων -η έντεχνη χρήση (ή η σκηνοθετική αξιοποίηση) της σκάλας, του μπαλκονιού και του διαδρόμου, του μισοσκόταδου ή του ημίφωτος και του τεχνητού φωτισμού, της αποσιώπησης, του υπαινιγμού, της υποβολής και της υπόκρισης του λίγου- εμφανίζονται και παίζουν λειτουργικό ρόλο όχι μόνο στη σκηνική αλλά και στη νοηματική οργάνωση των ποιητικών κειμένων κατά την περίοδο της ώριμης καβαφικής ποίησης.

Στο σύνολό της η εργασία αυτή αποτελεί μια φιλολογική και κριτική διερεύνηση της καβαφικής ποίησης, κατά την οποία γίνεται προσπάθεια ν' αντληθούν στοιχεία βασικά για την κατανόηση της ποιητικής και θεματικής του Καβάφη μέσα από τα ίδια τα ποιητικά του κείμενα. Όσες φορές γενικότερες θεωρήσεις καταλήγουν σε θεωρητικές σχηματοποιήσεις, αυτό γίνεται εκ των ένδον: από την πλήρη, σχολαστική επεξεργασία των δεδομένων τού υπό εξέταση έργου. Φυσικά, η εμπειρία μελέτης κειμένου της παραδοσιακής είτε της σύγχρονης θεωρίας της λογοτεχνίας προσφέρει συχνά το κατάλληλο και χρήσιμο εργαλείο ή το απαραίτητο στήριγμα. Σε καμία περίπτωση όμως δεν εφαρμόζεται στο σώμα του συγκεκριμένου ποιητικού έργου, εν ψυχρώ ή εκ των άνω, κάποιο δεδομένο θεωρητικό μοντέλο ανάλυσης, το οποίο προέκυψε από τη μελέτη κάποιου άλλου έργου (ή έργων) της δικής μας ή της ξένης λογοτεχνίας.

Δεν υπάρχει κανένα σχόλιο
Βαθμολογία    
email    
Σχόλιο (Τα σχόλια σε greeklish δεν θα γίνονται δεκτά)
Με την αποστολή αποδέχεστε τους Όρους και Προυποθέσεις χρήσης καθώς και τους όρους περί προστασίας προσωπικών δεδομένων όπως αναγράφονται στο site.
ΧΩΡΟΣ ΦΩΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΣ BKS.0308174 BKS.0308174 ΠΙΕΡΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΙΕΡΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΕΛΕΤΕΣ Κατηγορία: ΜΕΛΕΤΕΣ •ΠΙΕΡΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ στην κατηγορία ΜΕΛΕΤΕΣ ISBN: 960-03-0898-5 Συγγραφέας: ΠΙΕΡΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ Εκδοτικός οίκος: ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ Σελίδες: 456 Ημερομηνία Έκδοσης: 1992 Στο εισαγωγικό κεφάλαιο συγκεντρώνονται όλες οι πληροφορίες που προσφέρει η καβαφική βιβλιογραφία για τις περιόδους και τις καλλιτεχνικές τομές στο ποιητικό έργο του Καβάφη. Συζητείται και υποστηρίζεται, από μια νέα κριτική σκοπιά, το τριμερές σχεδιάγραμμα περιοδολόγησης του καβαφικού έργου, όπως αυτό προκύπτει από τις εκτιμήσεις των προηγούμενων μελετητών (Ρομαντική περίοδος - Συμβολική/Παρνασσική φάση - Ρεαλισμός) προσκομίζονται καινούρια τεκμήρια με τα οποία υποστηρίζεται: αφενός, η διασταύρωση του Καβάφη με το κίνημα του αισθητισμού και η εξάρτησή του από την αγγλική κριτική σκέψη του 19ου αιώνα αφετέρου, η παρουσία μιας σημαντικής καλλιτεχνικής τομής στην ποιητική εξέλιξη του Καβάφη στα 1917. Στα τρία κύρια κεφάλαια του βιβλίου επισημαίνεται η αντίθεση ως κύριο δομικό στοιχείο του καβαφικού ποιητικού έργου και περιγράφεται διεξοδικά σε τρεις εκδοχές της: στα θέματα του χώρου, του φωτισμού και του λόγου. Διαπιστώνεται και τεκμηριώνεται, με αναλυτική παρουσίαση όλων των σχετικών κειμένων, ότι οι διπολικές έννοιες των τριών αυτών θεμάτων (μέσα-έξω, φως-σκοτάδι, σιωπή-λόγος) λειτουργούν κατά την πρώιμη περίοδο της καβαφικής ποίησης αποκλειστικά σε συστήματα απολύτων αντιθέσεων η μία δηλαδή έννοια αντιπαρατίθεται δραματικά προς την άλλη. Αντίθετα οι συνθετικές είτε μεταιχμιακές έννοιες των τριών παραπάνω θεμάτων -η έντεχνη χρήση (ή η σκηνοθετική αξιοποίηση) της σκάλας, του μπαλκονιού και του διαδρόμου, του μισοσκόταδου ή του ημίφωτος και του τεχνητού φωτισμού, της αποσιώπησης, του υπαινιγμού, της υποβολής και της υπόκρισης του λίγου- εμφανίζονται και παίζουν λειτουργικό ρόλο όχι μόνο στη σκηνική αλλά και στη νοηματική οργάνωση των ποιητικών κειμένων κατά την περίοδο της ώριμης καβαφικής ποίησης. Στο σύνολό της η εργασία αυτή αποτελεί μια φιλολογική και κριτική διερεύνηση της καβαφικής ποίησης, κατά την οποία γίνεται προσπάθεια ν' αντληθούν στοιχεία βασικά για την κατανόηση της ποιητικής και θεματικής του Καβάφη μέσα από τα ίδια τα ποιητικά του κείμενα. Όσες φορές γενικότερες θεωρήσεις καταλήγουν σε θεωρητικές σχηματοποιήσεις, αυτό γίνεται εκ των ένδον: από την πλήρη, σχολαστική επεξεργασία των δεδομένων τού υπό εξέταση έργου. Φυσικά, η εμπειρία μελέτης κειμένου της παραδοσιακής είτε της σύγχρονης θεωρίας της λογοτεχνίας προσφέρει συχνά το κατάλληλο και χρήσιμο εργαλείο ή το απαραίτητο στήριγμα. Σε καμία περίπτωση όμως δεν εφαρμόζεται στο σώμα του συγκεκριμένου ποιητικού έργου, εν ψυχρώ ή εκ των άνω, κάποιο δεδομένο θεωρητικό μοντέλο ανάλυσης, το οποίο προέκυψε από τη μελέτη κάποιου άλλου έργου (ή έργων) της δικής μας ή της ξένης λογοτεχνίας.
7.5
10 1 1

x
Υπολογιστές
Ήχος - Εικόνα
Τηλεπικοινωνίες
Λευκές συσκευές
Ηλεκτρικές συσκευές
Εργαλεία
Οργανα γυμναστικής
Outdoor
Μουσικά όργανα
Security
Ηλεκτρονικά παιχνίδια
Gadgets & Παιχνίδια
Είδη γραφείου
Βιβλία
Ταινίες DVD - Blu Ray
Προσωπική φροντίδα
Ενδυση - Υπόδηση
Αθλητικά είδη
Βρεφικά - Παιδικά
    Stockhouse     Crazysundays     Eshop specials     Zen 10
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies.
Πληροφορίες Ρυθμίσεις Απόρριψη Αποδοχή