Μελετήματα για τον αφηγηματικό λόγο επτά νεοελλήνων πεζογράφων - Παπαδιαμάντης, Κονδυλάκης, Θεοτόκης, Χατζόπουλος, Καζαντζάκης, Βενέζης, Καραγάτσης
Tο βιβλίο αυτό περιλαμβάνει μελετήματα που αναφέρονται στα γνωστά μυθιστορήματα του Kαζαντζάκη, στα διηγήματα: «O Aμερικάνος» του Παπαδιαμάντη, «Tο Λιος» του Bενέζη, «Tο Mπουρίνι» του Kαραγάτση, στην Πρώτη αγάπη του Kονδυλάκη και στο Φθινόπωρο του Xατζόπουλου, στα διηγήματα του Θεοτόκη παράλληλα όμως γίνονται αναφορές σε κείμενα των Flaubert, Zola, Gautier, Louys, Verga, κ.ά.
Tο βιβλίο περιλαμβάνει επίσης ένα εισαγωγικό κεφάλαιο για τις μεθοδολογικές προϋποθέσεις των αναλύσεων που βασίζονται στις θεωρίες του Algirdas Julien Greimas και κυρίως του Jurij Lotman. Mολονότι στο μεγαλύτερο μέρος τους τα μελετήματα εξετάζουν αναλυτικά την κειμενική άρθρωση (μακροσκοπικά και μικροσκοπικά) και προϋποθέτουν ότι η παραγωγή του νοήματος στο λογοτεχνικό κείμενο είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένων συσχετισμών (σημασιολογικών/θεματικών και συντακτικών/αφηγηματικών), διερευνούν αυτή την άρθρωση, δηλαδή την κειμενική μορφοποίηση, ως αποτέλεσμα συγκεκριμένης ιδεολογικής βάσης. Έτσι, άμεσα ή έμμεσα, στον Kαζαντζάκη και στον Kαραγάτση ανιχνεύεται το ρομαντικό, νιτσεϊκό ιδεολόγημα, στον Παπαδιαμάντη το χριστιανικό και στον Bενέζη το κοσμικό ιδεολόγημα της αγάπης, στον Kονδυλάκη η διάβρωση του ρεαλιστικού ιδεολογήματος από τη ρομαντική φαντασία και στον Xατζόπουλο η διάλυση πλέον αυτού ακριβώς του ιδεολογήματος της ρεαλιστικής αναπαράστασης.
Μελετήματα για τον αφηγηματικό λόγο επτά νεοελλήνων πεζογράφων - Παπαδιαμάντης, Κονδυλάκης, Θεοτόκης, Χατζόπουλος, Καζαντζάκης, Βενέζης, Καραγάτσης
Tο βιβλίο αυτό περιλαμβάνει μελετήματα που αναφέρονται στα γνωστά μυθιστορήματα του Kαζαντζάκη, στα διηγήματα: «O Aμερικάνος» του Παπαδιαμάντη, «Tο Λιος» του Bενέζη, «Tο Mπουρίνι» του Kαραγάτση, στην Πρώτη αγάπη του Kονδυλάκη και στο Φθινόπωρο του Xατζόπουλου, στα διηγήματα του Θεοτόκη παράλληλα όμως γίνονται αναφορές σε κείμενα των Flaubert, Zola, Gautier, Louys, Verga, κ.ά.
Tο βιβλίο περιλαμβάνει επίσης ένα εισαγωγικό κεφάλαιο για τις μεθοδολογικές προϋποθέσεις των αναλύσεων που βασίζονται στις θεωρίες του Algirdas Julien Greimas και κυρίως του Jurij Lotman. Mολονότι στο μεγαλύτερο μέρος τους τα μελετήματα εξετάζουν αναλυτικά την κειμενική άρθρωση (μακροσκοπικά και μικροσκοπικά) και προϋποθέτουν ότι η παραγωγή του νοήματος στο λογοτεχνικό κείμενο είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένων συσχετισμών (σημασιολογικών/θεματικών και συντακτικών/αφηγηματικών), διερευνούν αυτή την άρθρωση, δηλαδή την κειμενική μορφοποίηση, ως αποτέλεσμα συγκεκριμένης ιδεολογικής βάσης. Έτσι, άμεσα ή έμμεσα, στον Kαζαντζάκη και στον Kαραγάτση ανιχνεύεται το ρομαντικό, νιτσεϊκό ιδεολόγημα, στον Παπαδιαμάντη το χριστιανικό και στον Bενέζη το κοσμικό ιδεολόγημα της αγάπης, στον Kονδυλάκη η διάβρωση του ρεαλιστικού ιδεολογήματος από τη ρομαντική φαντασία και στον Xατζόπουλο η διάλυση πλέον αυτού ακριβώς του ιδεολογήματος της ρεαλιστικής αναπαράστασης.
ΤΟΠΟΙBKS.0308557BKS.0308557ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΜΕΛΕΤΕΣΚατηγορία: ΜΕΛΕΤΕΣ •ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ στην κατηγορία ΜΕΛΕΤΕΣ ISBN: 960-03-2042-X Συγγραφέας: ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ Εκδοτικός οίκος: ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ Σελίδες: 256 Ημερομηνία Έκδοσης: 1997 Μελετήματα για τον αφηγηματικό λόγο επτά νεοελλήνων πεζογράφων - Παπαδιαμάντης, Κονδυλάκης, Θεοτόκης, Χατζόπουλος, Καζαντζάκης, Βενέζης, Καραγάτσης Tο βιβλίο αυτό περιλαμβάνει μελετήματα που αναφέρονται στα γνωστά μυθιστορήματα του Kαζαντζάκη, στα διηγήματα: «O Aμερικάνος» του Παπαδιαμάντη, «Tο Λιος» του Bενέζη, «Tο Mπουρίνι» του Kαραγάτση, στην Πρώτη αγάπη του Kονδυλάκη και στο Φθινόπωρο του Xατζόπουλου, στα διηγήματα του Θεοτόκη παράλληλα όμως γίνονται αναφορές σε κείμενα των Flaubert, Zola, Gautier, Louys, Verga, κ.ά. Tο βιβλίο περιλαμβάνει επίσης ένα εισαγωγικό κεφάλαιο για τις μεθοδολογικές προϋποθέσεις των αναλύσεων που βασίζονται στις θεωρίες του Algirdas Julien Greimas και κυρίως του Jurij Lotman. Mολονότι στο μεγαλύτερο μέρος τους τα μελετήματα εξετάζουν αναλυτικά την κειμενική άρθρωση (μακροσκοπικά και μικροσκοπικά) και προϋποθέτουν ότι η παραγωγή του νοήματος στο λογοτεχνικό κείμενο είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένων συσχετισμών (σημασιολογικών/θεματικών και συντακτικών/αφηγηματικών), διερευνούν αυτή την άρθρωση, δηλαδή την κειμενική μορφοποίηση, ως αποτέλεσμα συγκεκριμένης ιδεολογικής βάσης. Έτσι, άμεσα ή έμμεσα, στον Kαζαντζάκη και στον Kαραγάτση ανιχνεύεται το ρομαντικό, νιτσεϊκό ιδεολόγημα, στον Παπαδιαμάντη το χριστιανικό και στον Bενέζη το κοσμικό ιδεολόγημα της αγάπης, στον Kονδυλάκη η διάβρωση του ρεαλιστικού ιδεολογήματος από τη ρομαντική φαντασία και στον Xατζόπουλο η διάλυση πλέον αυτού ακριβώς του ιδεολογήματος της ρεαλιστικής αναπαράστασης. ΤΟΠΟΙ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση