Ένας πίνακας μιλάει: το πορτρέτο της βαρόνης Μπέτι ντε Ρότσιλντ (1805-1881), όπως το φιλοτέχνησε το 1848 ο Ενγκρ. Και η ιστορία που έχει να διηγηθεί καλύπτει ενάμιση αιώνα μεγαλείου και περιπετειών μιας από τις διασημότερες δυναστείες τραπεζιτών της Ευρώπης.
Με αρκετές βιογραφίες στο ενεργητικό του, όπως των Ερζέ, Γκαλιμάρ, Σιμενόν και Καρτιέ-Μπρεσόν, ο συγγραφέας του «Ξενοδοχείου Lutecia» βρίσκεται και πάλι στο στοιχείο του, καθώς αντλεί το υλικό του από πλήθος ιστορικών πηγών. Με αφετηρία το θάνατο της πρώτης Ρότσιλντ, που παντρεύτηκε έναν τόσο κοντινό συγγενή της (τον θείο της, Τζέιμς, ιδρυτή του γαλλικού κλάδου της δυναστείας) ο Ασουλίν ακολουθεί κατά βήμα τη διαδρομή που έκανε το πορτρέτο της σε μέγαρα κι επαύλεις της οικογένειας, σε παρισινά μουσεία, εκθεσιακούς χώρους αλλά και σε κατακόμβες την περίοδο της γερμανικής κατοχής, ενώ παράλληλα παραθέτει τις αναμνήσεις της -γεννημένης στη Βιέννη- ηρωίδας του από την πολυκύμαντη ζωή της στο Παρίσι.
Μέσα από τις σελίδες του «Πορτρέτου» ανασυστήνεται η ατμόσφαιρα του εργαστηρίου του Ενγκρ όπως και του περίφημου φιλολογικού σαλονιού της βαρόνης, αναδύονται μορφές όπως του Προυστ, του Μπαλζάκ, του Ροσίνι, του Χάινε ή του Σοπέν, γίνονται εκτενείς αναφορές και στην υπόθεση Ντρέιφους και στο Ολοκαύτωμα. Και πάνω απ' όλα, ίσως, αποτυπώνεται η υπερηφάνεια, ο ναρκισσισμός, η βούληση για ενσωμάτωση στη γαλλική κοινωνία και οι άμυνες απέναντι στις αντισημιτικές προκλήσεις, μιας ισραηλίτικης αριστοκρατικής οικογένειας που κατάφερε να διατηρήσει μέχρι σήμερα αλώβητο στους κόλπους της το πνεύμα της φατρίας. ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ Ελευθεροτυπία, 15/03/2009
Ένας πίνακας μιλάει: το πορτρέτο της βαρόνης Μπέτι ντε Ρότσιλντ (1805-1881), όπως το φιλοτέχνησε το 1848 ο Ενγκρ. Και η ιστορία που έχει να διηγηθεί καλύπτει ενάμιση αιώνα μεγαλείου και περιπετειών μιας από τις διασημότερες δυναστείες τραπεζιτών της Ευρώπης.
Με αρκετές βιογραφίες στο ενεργητικό του, όπως των Ερζέ, Γκαλιμάρ, Σιμενόν και Καρτιέ-Μπρεσόν, ο συγγραφέας του «Ξενοδοχείου Lutecia» βρίσκεται και πάλι στο στοιχείο του, καθώς αντλεί το υλικό του από πλήθος ιστορικών πηγών. Με αφετηρία το θάνατο της πρώτης Ρότσιλντ, που παντρεύτηκε έναν τόσο κοντινό συγγενή της (τον θείο της, Τζέιμς, ιδρυτή του γαλλικού κλάδου της δυναστείας) ο Ασουλίν ακολουθεί κατά βήμα τη διαδρομή που έκανε το πορτρέτο της σε μέγαρα κι επαύλεις της οικογένειας, σε παρισινά μουσεία, εκθεσιακούς χώρους αλλά και σε κατακόμβες την περίοδο της γερμανικής κατοχής, ενώ παράλληλα παραθέτει τις αναμνήσεις της -γεννημένης στη Βιέννη- ηρωίδας του από την πολυκύμαντη ζωή της στο Παρίσι.
Μέσα από τις σελίδες του «Πορτρέτου» ανασυστήνεται η ατμόσφαιρα του εργαστηρίου του Ενγκρ όπως και του περίφημου φιλολογικού σαλονιού της βαρόνης, αναδύονται μορφές όπως του Προυστ, του Μπαλζάκ, του Ροσίνι, του Χάινε ή του Σοπέν, γίνονται εκτενείς αναφορές και στην υπόθεση Ντρέιφους και στο Ολοκαύτωμα. Και πάνω απ' όλα, ίσως, αποτυπώνεται η υπερηφάνεια, ο ναρκισσισμός, η βούληση για ενσωμάτωση στη γαλλική κοινωνία και οι άμυνες απέναντι στις αντισημιτικές προκλήσεις, μιας ισραηλίτικης αριστοκρατικής οικογένειας που κατάφερε να διατηρήσει μέχρι σήμερα αλώβητο στους κόλπους της το πνεύμα της φατρίας. ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ Ελευθεροτυπία, 15/03/2009
ΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟBKS.0029422BKS.0029422ASSOULINE PIERREASSOULINE PIERREΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΚατηγορία: ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ •ASSOULINE PIERRE στην κατηγορία ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ISBN: 978-960-435-225-8 Συγγραφέας: ASSOULINE PIERRE Εκδοτικός οίκος: ΠΟΛΙΣ Μετάφραση: ΓΑΒΑΛΑ ΜΑΡΙΑ Σελίδες: 328 Ημερομηνία Έκδοσης: Μάρτιος 2009 Ένας πίνακας μιλάει: το πορτρέτο της βαρόνης Μπέτι ντε Ρότσιλντ (1805-1881), όπως το φιλοτέχνησε το 1848 ο Ενγκρ. Και η ιστορία που έχει να διηγηθεί καλύπτει ενάμιση αιώνα μεγαλείου και περιπετειών μιας από τις διασημότερες δυναστείες τραπεζιτών της Ευρώπης. Με αρκετές βιογραφίες στο ενεργητικό του, όπως των Ερζέ, Γκαλιμάρ, Σιμενόν και Καρτιέ-Μπρεσόν, ο συγγραφέας του «Ξενοδοχείου Lutecia» βρίσκεται και πάλι στο στοιχείο του, καθώς αντλεί το υλικό του από πλήθος ιστορικών πηγών. Με αφετηρία το θάνατο της πρώτης Ρότσιλντ, που παντρεύτηκε έναν τόσο κοντινό συγγενή της (τον θείο της, Τζέιμς, ιδρυτή του γαλλικού κλάδου της δυναστείας) ο Ασουλίν ακολουθεί κατά βήμα τη διαδρομή που έκανε το πορτρέτο της σε μέγαρα κι επαύλεις της οικογένειας, σε παρισινά μουσεία, εκθεσιακούς χώρους αλλά και σε κατακόμβες την περίοδο της γερμανικής κατοχής, ενώ παράλληλα παραθέτει τις αναμνήσεις της -γεννημένης στη Βιέννη- ηρωίδας του από την πολυκύμαντη ζωή της στο Παρίσι. Μέσα από τις σελίδες του «Πορτρέτου» ανασυστήνεται η ατμόσφαιρα του εργαστηρίου του Ενγκρ όπως και του περίφημου φιλολογικού σαλονιού της βαρόνης, αναδύονται μορφές όπως του Προυστ, του Μπαλζάκ, του Ροσίνι, του Χάινε ή του Σοπέν, γίνονται εκτενείς αναφορές και στην υπόθεση Ντρέιφους και στο Ολοκαύτωμα. Και πάνω απ' όλα, ίσως, αποτυπώνεται η υπερηφάνεια, ο ναρκισσισμός, η βούληση για ενσωμάτωση στη γαλλική κοινωνία και οι άμυνες απέναντι στις αντισημιτικές προκλήσεις, μιας ισραηλίτικης αριστοκρατικής οικογένειας που κατάφερε να διατηρήσει μέχρι σήμερα αλώβητο στους κόλπους της το πνεύμα της φατρίας. ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ Ελευθεροτυπία, 15/03/2009 ΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση