«Ποιος μπόρεσε στην εποχή μου να δει την επτάλοφη Ρώμη του πάπα; Ποιος κατάφερε να φθάσει μέχρι την Κούστα, την πόλη του Κωνσταντίνου, και να απολαύσει την θέα επί δύο θαλασσών, του Βοσπόρου και της Προποντίδας; Ποιος αξιώθηκε να θαυμάσει τον πλούτο και την σοφία της Βαγδάτης; Ποιος προσκύνησε στην Ιερουσαλήμ και περιπλανήθηκε στην Γη της Επαγγελίας; Ποιος κάθισε δίπλα στην όχθη του Ευφράτη, του Τίγρη και του Νείλου; Ποιος γνώρισε τους Χασικλήδες-Δολοφόνους και τους Δρούζους, στα κρησφύγετα τους; Ποιος περιπλανήθηκε στις θάλασσες του Νότου, έμαθε για τον Ωρίωνα πάνω από την Κίνα και έφτασε, επιτέλους, στους χαμένους Ισραηλίτες στην Χαϋμπάρ της Αραβίας και στην Νεϋσαπούρ της Περσίας;»
Σε όλα αυτά τα ερωτήματα ο Βενιαμίν εκ Τουδέλης, γύρω στο 1175, έχοντας γυρίσει από τα μακρινά μέρη αυτά, θα έδινε μία απλή και ωστόσο χαρακτηριστική απάντηση: «Ο Κύριος μου και εγώ ο ίδιος». θα μπορούσε να καυχηθεί ότι σε μια περίοδο πολέμων, ερίδων και ανασφαλειών περιπλανήθηκε ο ίδιος μέχρι τον Ινδικό Ωκεανό, συνέθεσε έναν απογραφικό πίνακα των κατά τόπους Ιουδαίων και εντόπισε την πλειοψηφία των χαμένων, 1900 χρόνια πριν από την εποχή του, Δέκα Φυλών του Ισραήλ, θα μπορούσε να επαίρεται στους ξεχασμένους φίλους του ότι πέρασε από τα ερείπια της κοσμοκράτειρας Νινευή, της τρισκατάρατης Βαβυλώνας, του ευλογημένου από τον Αβραάμ Χαρράν, των σωτηρίων Εκβατάνων και της συντετριμμένης Μέμφιδας.
Ο τολμηρός αυτός έμπορος θα μιλούσε ακόμη για τους δύτες του Περσικού Κόλπου και τα μαργαριτάρια τους, για τις ιουδαϊκές ακαδημίες της Νεχαρντεά και της Σούρα, για τις συμμαχίες των Ογούζων Τούρκων με τους Χαζάρους, τους οποίους ο ίδιος είχε νομίσει απογόνους των χαμένων Ισραηλιτών, για τον ψευδομεσσία Δαυίδ Ελρόι που εμφανιζόταν και χανόταν ξαφνικά, για τους βαφείς πορφύρας της Κορίνθου και της Θήβας.
«Ποιος μπόρεσε στην εποχή μου να δει την επτάλοφη Ρώμη του πάπα; Ποιος κατάφερε να φθάσει μέχρι την Κούστα, την πόλη του Κωνσταντίνου, και να απολαύσει την θέα επί δύο θαλασσών, του Βοσπόρου και της Προποντίδας; Ποιος αξιώθηκε να θαυμάσει τον πλούτο και την σοφία της Βαγδάτης; Ποιος προσκύνησε στην Ιερουσαλήμ και περιπλανήθηκε στην Γη της Επαγγελίας; Ποιος κάθισε δίπλα στην όχθη του Ευφράτη, του Τίγρη και του Νείλου; Ποιος γνώρισε τους Χασικλήδες-Δολοφόνους και τους Δρούζους, στα κρησφύγετα τους; Ποιος περιπλανήθηκε στις θάλασσες του Νότου, έμαθε για τον Ωρίωνα πάνω από την Κίνα και έφτασε, επιτέλους, στους χαμένους Ισραηλίτες στην Χαϋμπάρ της Αραβίας και στην Νεϋσαπούρ της Περσίας;»
Σε όλα αυτά τα ερωτήματα ο Βενιαμίν εκ Τουδέλης, γύρω στο 1175, έχοντας γυρίσει από τα μακρινά μέρη αυτά, θα έδινε μία απλή και ωστόσο χαρακτηριστική απάντηση: «Ο Κύριος μου και εγώ ο ίδιος». θα μπορούσε να καυχηθεί ότι σε μια περίοδο πολέμων, ερίδων και ανασφαλειών περιπλανήθηκε ο ίδιος μέχρι τον Ινδικό Ωκεανό, συνέθεσε έναν απογραφικό πίνακα των κατά τόπους Ιουδαίων και εντόπισε την πλειοψηφία των χαμένων, 1900 χρόνια πριν από την εποχή του, Δέκα Φυλών του Ισραήλ, θα μπορούσε να επαίρεται στους ξεχασμένους φίλους του ότι πέρασε από τα ερείπια της κοσμοκράτειρας Νινευή, της τρισκατάρατης Βαβυλώνας, του ευλογημένου από τον Αβραάμ Χαρράν, των σωτηρίων Εκβατάνων και της συντετριμμένης Μέμφιδας.
Ο τολμηρός αυτός έμπορος θα μιλούσε ακόμη για τους δύτες του Περσικού Κόλπου και τα μαργαριτάρια τους, για τις ιουδαϊκές ακαδημίες της Νεχαρντεά και της Σούρα, για τις συμμαχίες των Ογούζων Τούρκων με τους Χαζάρους, τους οποίους ο ίδιος είχε νομίσει απογόνους των χαμένων Ισραηλιτών, για τον ψευδομεσσία Δαυίδ Ελρόι που εμφανιζόταν και χανόταν ξαφνικά, για τους βαφείς πορφύρας της Κορίνθου και της Θήβας.
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΤΑΞΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΗΝ ΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ 1159-1173BKS.0047069BKS.0047069ΒΕΝΙΑΜΙΝ ΕΚ ΤΟΥΔΕΛΗΣΒΕΝΙΑΜΙΝ ΕΚ ΤΟΥΔΕΛΗΣΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΟΔΗΓΟΙΚατηγορία: ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΟΔΗΓΟΙ •ΒΕΝΙΑΜΙΝ ΕΚ ΤΟΥΔΕΛΗΣ στην κατηγορία ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ISBN: 960-303-037-6 Συγγραφέας: ΒΕΝΙΑΜΙΝ ΕΚ ΤΟΥΔΕΛΗΣ Εκδοτικός οίκος: ΣΤΟΧΑΣΤΗΣ Σειρά: ΤΑΞΙΔΙΑ-ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ Μετάφραση: ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ Σελίδες: 263 Ημερομηνία Έκδοσης: 1994 «Ποιος μπόρεσε στην εποχή μου να δει την επτάλοφη Ρώμη του πάπα; Ποιος κατάφερε να φθάσει μέχρι την Κούστα, την πόλη του Κωνσταντίνου, και να απολαύσει την θέα επί δύο θαλασσών, του Βοσπόρου και της Προποντίδας; Ποιος αξιώθηκε να θαυμάσει τον πλούτο και την σοφία της Βαγδάτης; Ποιος προσκύνησε στην Ιερουσαλήμ και περιπλανήθηκε στην Γη της Επαγγελίας; Ποιος κάθισε δίπλα στην όχθη του Ευφράτη, του Τίγρη και του Νείλου; Ποιος γνώρισε τους Χασικλήδες-Δολοφόνους και τους Δρούζους, στα κρησφύγετα τους; Ποιος περιπλανήθηκε στις θάλασσες του Νότου, έμαθε για τον Ωρίωνα πάνω από την Κίνα και έφτασε, επιτέλους, στους χαμένους Ισραηλίτες στην Χαϋμπάρ της Αραβίας και στην Νεϋσαπούρ της Περσίας;» Σε όλα αυτά τα ερωτήματα ο Βενιαμίν εκ Τουδέλης, γύρω στο 1175, έχοντας γυρίσει από τα μακρινά μέρη αυτά, θα έδινε μία απλή και ωστόσο χαρακτηριστική απάντηση: «Ο Κύριος μου και εγώ ο ίδιος». θα μπορούσε να καυχηθεί ότι σε μια περίοδο πολέμων, ερίδων και ανασφαλειών περιπλανήθηκε ο ίδιος μέχρι τον Ινδικό Ωκεανό, συνέθεσε έναν απογραφικό πίνακα των κατά τόπους Ιουδαίων και εντόπισε την πλειοψηφία των χαμένων, 1900 χρόνια πριν από την εποχή του, Δέκα Φυλών του Ισραήλ, θα μπορούσε να επαίρεται στους ξεχασμένους φίλους του ότι πέρασε από τα ερείπια της κοσμοκράτειρας Νινευή, της τρισκατάρατης Βαβυλώνας, του ευλογημένου από τον Αβραάμ Χαρράν, των σωτηρίων Εκβατάνων και της συντετριμμένης Μέμφιδας. Ο τολμηρός αυτός έμπορος θα μιλούσε ακόμη για τους δύτες του Περσικού Κόλπου και τα μαργαριτάρια τους, για τις ιουδαϊκές ακαδημίες της Νεχαρντεά και της Σούρα, για τις συμμαχίες των Ογούζων Τούρκων με τους Χαζάρους, τους οποίους ο ίδιος είχε νομίσει απογόνους των χαμένων Ισραηλιτών, για τον ψευδομεσσία Δαυίδ Ελρόι που εμφανιζόταν και χανόταν ξαφνικά, για τους βαφείς πορφύρας της Κορίνθου και της Θήβας. ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΤΑΞΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΗΝ ΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ 1159-1173
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση