Το νήμα που συνδέει τα κείμενα τα οποία συγκεντρώσαμε στον τόμο αυτό αφορά στο ερώτημα της σχέσης εκπαίδευσης και κοινωνίας. Η σχέση αυτή αναλυτικά δύναται να μελετηθεί από δυο πλευρές: είτε εξετάζοντας τους τρόπους με τους οποίους η εκπαίδευση συμβάλλει στην περαιτέρω οργάνωση των κοινωνικών σχέσεων, ή εξετάζοντας τον τρόπο με τον οποίο η κοινωνία επηρεάζει την εκπαίδευση και το έργο που παρέχει. Στην εργασία αυτή ασχοληθήκαμε με τη δεύτερη πλευρά, καθώς την πρώτη μελετήσαμε ήδη σε προηγούμενη εργασία.
Ειδικότερα, μας απασχολεί η απάντηση στο ερώτημα. Πως μπορούμε να χαρακτηρίσουμε τη σχέση εκπαίδευσης και κοινωνίας; Για το λόγο αυτό επικεντρωθήκαμε σε μια σειρά από θέματα στην κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (και άλλων, συγγενών επιστημών) σχετικά με τους εκπαιδευτικούς σκοπούς και στόχους, όπως και τη γνωστή προσέγγιση του Durkheim αναφορικά με τη σχέση ατόμου και συλλογικότητας, επιχειρώντας να αναλύσουμε τους τρόπους με τους οποίους η κοινωνία επηρεάζει και διαμορφώνει την εκπαίδευση που παρέχεται.
Η οπτική γωνία από την οποία εξετάζουμε το θέμα μας, μας οδηγεί στην επανεξέταση του ρόλου της εκπαίδευσης στην κοινωνία λαμβάνοντας υπ' όψιν τις μεταρρυθμίσεις και τις αλλαγές που εν τω μεταξύ έχουν συντελεστεί. Παράλληλα εξετάζουμε το έργο σημαντικών θεωρητικών, όπως του Fernando Savater και του Edgar Morin σχετικά με την αξία, που αποδίδουν σήμερα στη μόρφωση, αλλά και στον εκπαιδευτικό θεσμό, ενώ διαπραγματευόμαστε και το ζήτημα της αξιολόγησης της επίδοσης των μαθητών. Η αξιολόγηση μαζί με την παροχή μόρφωσης και παιδείας αποτελεί το δεύτερο σημαντικό καθήκον του εκπαιδευτικού συστήματος, η οποία το συνδέει με τους άλλους κοινωνικούς θεσμούς. Τελειώνοντας, επιχειρούμε να απαντήσουμε το ερώτημα που θέσαμε και να καταδείξουμε τους τρόπους με τους οποίους η σχέση κοινωνίας και εκπαίδευσης μπορεί να χαρακτηριστεί ως σχέση εξουσίας.
Το νήμα που συνδέει τα κείμενα τα οποία συγκεντρώσαμε στον τόμο αυτό αφορά στο ερώτημα της σχέσης εκπαίδευσης και κοινωνίας. Η σχέση αυτή αναλυτικά δύναται να μελετηθεί από δυο πλευρές: είτε εξετάζοντας τους τρόπους με τους οποίους η εκπαίδευση συμβάλλει στην περαιτέρω οργάνωση των κοινωνικών σχέσεων, ή εξετάζοντας τον τρόπο με τον οποίο η κοινωνία επηρεάζει την εκπαίδευση και το έργο που παρέχει. Στην εργασία αυτή ασχοληθήκαμε με τη δεύτερη πλευρά, καθώς την πρώτη μελετήσαμε ήδη σε προηγούμενη εργασία.
Ειδικότερα, μας απασχολεί η απάντηση στο ερώτημα. Πως μπορούμε να χαρακτηρίσουμε τη σχέση εκπαίδευσης και κοινωνίας; Για το λόγο αυτό επικεντρωθήκαμε σε μια σειρά από θέματα στην κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (και άλλων, συγγενών επιστημών) σχετικά με τους εκπαιδευτικούς σκοπούς και στόχους, όπως και τη γνωστή προσέγγιση του Durkheim αναφορικά με τη σχέση ατόμου και συλλογικότητας, επιχειρώντας να αναλύσουμε τους τρόπους με τους οποίους η κοινωνία επηρεάζει και διαμορφώνει την εκπαίδευση που παρέχεται.
Η οπτική γωνία από την οποία εξετάζουμε το θέμα μας, μας οδηγεί στην επανεξέταση του ρόλου της εκπαίδευσης στην κοινωνία λαμβάνοντας υπ' όψιν τις μεταρρυθμίσεις και τις αλλαγές που εν τω μεταξύ έχουν συντελεστεί. Παράλληλα εξετάζουμε το έργο σημαντικών θεωρητικών, όπως του Fernando Savater και του Edgar Morin σχετικά με την αξία, που αποδίδουν σήμερα στη μόρφωση, αλλά και στον εκπαιδευτικό θεσμό, ενώ διαπραγματευόμαστε και το ζήτημα της αξιολόγησης της επίδοσης των μαθητών. Η αξιολόγηση μαζί με την παροχή μόρφωσης και παιδείας αποτελεί το δεύτερο σημαντικό καθήκον του εκπαιδευτικού συστήματος, η οποία το συνδέει με τους άλλους κοινωνικούς θεσμούς. Τελειώνοντας, επιχειρούμε να απαντήσουμε το ερώτημα που θέσαμε και να καταδείξουμε τους τρόπους με τους οποίους η σχέση κοινωνίας και εκπαίδευσης μπορεί να χαρακτηριστεί ως σχέση εξουσίας.
ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣBKS.0071095BKS.0071095ΚΑΝΤΖΑΡΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗΚΑΝΤΖΑΡΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΚατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ •ΚΑΝΤΖΑΡΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ στην κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ISBN: 978-960-9541-49-7 Συγγραφέας: ΚΑΝΤΖΑΡΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ Εκδοτικός οίκος: ΔΙΑΔΡΑΣΗ Σελίδες: 276 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: Δεκέμβριος 2011 ΔΟΚΙΜΙΑ Το νήμα που συνδέει τα κείμενα τα οποία συγκεντρώσαμε στον τόμο αυτό αφορά στο ερώτημα της σχέσης εκπαίδευσης και κοινωνίας. Η σχέση αυτή αναλυτικά δύναται να μελετηθεί από δυο πλευρές: είτε εξετάζοντας τους τρόπους με τους οποίους η εκπαίδευση συμβάλλει στην περαιτέρω οργάνωση των κοινωνικών σχέσεων, ή εξετάζοντας τον τρόπο με τον οποίο η κοινωνία επηρεάζει την εκπαίδευση και το έργο που παρέχει. Στην εργασία αυτή ασχοληθήκαμε με τη δεύτερη πλευρά, καθώς την πρώτη μελετήσαμε ήδη σε προηγούμενη εργασία. Ειδικότερα, μας απασχολεί η απάντηση στο ερώτημα. Πως μπορούμε να χαρακτηρίσουμε τη σχέση εκπαίδευσης και κοινωνίας; Για το λόγο αυτό επικεντρωθήκαμε σε μια σειρά από θέματα στην κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (και άλλων, συγγενών επιστημών) σχετικά με τους εκπαιδευτικούς σκοπούς και στόχους, όπως και τη γνωστή προσέγγιση του Durkheim αναφορικά με τη σχέση ατόμου και συλλογικότητας, επιχειρώντας να αναλύσουμε τους τρόπους με τους οποίους η κοινωνία επηρεάζει και διαμορφώνει την εκπαίδευση που παρέχεται. Η οπτική γωνία από την οποία εξετάζουμε το θέμα μας, μας οδηγεί στην επανεξέταση του ρόλου της εκπαίδευσης στην κοινωνία λαμβάνοντας υπ' όψιν τις μεταρρυθμίσεις και τις αλλαγές που εν τω μεταξύ έχουν συντελεστεί. Παράλληλα εξετάζουμε το έργο σημαντικών θεωρητικών, όπως του Fernando Savater και του Edgar Morin σχετικά με την αξία, που αποδίδουν σήμερα στη μόρφωση, αλλά και στον εκπαιδευτικό θεσμό, ενώ διαπραγματευόμαστε και το ζήτημα της αξιολόγησης της επίδοσης των μαθητών. Η αξιολόγηση μαζί με την παροχή μόρφωσης και παιδείας αποτελεί το δεύτερο σημαντικό καθήκον του εκπαιδευτικού συστήματος, η οποία το συνδέει με τους άλλους κοινωνικούς θεσμούς. Τελειώνοντας, επιχειρούμε να απαντήσουμε το ερώτημα που θέσαμε και να καταδείξουμε τους τρόπους με τους οποίους η σχέση κοινωνίας και εκπαίδευσης μπορεί να χαρακτηριστεί ως σχέση εξουσίας. ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση