ISBN: 978-960-456-051-6 Συγγραφέας: ΓΙΑΓΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΣΑΡΡΗΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ Εκδοτικός οίκος: ΖΗΤΗ Σελίδες: 224 Διαστάσεις: 21Χ29 Ημερομηνία Έκδοσης: Ιούνιος 2007 ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ & ΛΥΚΕΙΟ-ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΙ ΕΝΘΕΤΟ 64 ΣΕΛΙΔΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ Το παρόν βοήθημα απευθύνεται σε μαθητές όλων των τάξεων Γυμνασίου και Λυκείου που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εκμάθηση της αρχαίας ελληνικής γραμματικής και συγκεκριμένα στην κλίση των ρημάτων. Το πλήθος των λεξικών και των βιβλίων γραμματικής, που κυκλοφορούν, δημιουργούν στο μαθητή τεράστιες δυσκολίες, καθώς αυτός βρίσκεται αντιμέτωπος με ασάφειες, ιδιομορφίες και αντιφάσεις στην καταγραφή και ερμηνεία των γραμματικών φαινομένων. Στην προσπάθειά μας να αξιοποιήσουμε τη διδακτική μας εμπειρία, για να βοηθήσουμε το μαθητή να οργανώσει την πλούσια ύλη της γραμματικής και να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο θα διαχειρίζεται τις γνώσεις του για τη επίλυση των ασκήσεων, καταγράψαμε και προτείνουμε ένα μεθοδικό οδηγό γραμματικής που δεν αρκείται μόνο στην απλή παράθεση ασκήσεων, αλλά υποδεικνύει τον πιο απλό και βασικό τρόπο για την αξιοποίηση όλων των απαραίτητων στοιχείων, όπως: η ορθή αναγνώριση του αρχικού ρηματικού τύπου,η αναγωγή του σε παραδείγματα κλίσης των βασικών ρημάτων που παρατίθενται σε πίνακες,η απομνημόνευση των αρχικών χρόνων και των σχετικών παρατηρήσεων,η επισήμανση των ιδιαιτεροτήτων στον τονισμό των σύνθετων ρημάτων. Το βιβλίο αυτό δεν αποτελεί ένα συμβατικό λεξικό ρημάτων ούτε ένα θεωρητικό εγχειρίδιο γραμματικής, αλλά προσπαθεί να συγκεντρώσει όλους τους βασικούς κανόνες της θεωρίας, μετατρέποντάς τους σε πρακτικά εργαλεία για το μαθητή και προσφέροντάς του τη δυνατότητα αυτενέργειας και συνάμα της επακόλουθης ικανοποίησης που θα αισθανθεί από την αποτελεσματικότητα της μεθοδολογίας. Πιστεύουμε ότι η προσπάθειά μας αυτή θα συμπληρώσει τη δημιουργική εργασία των συναδέλφων που ασχολούνται με τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γραμματικής και θεωρούμε λογική και αναμενόμενη την τροποποίηση των ασκήσεων με βάση τις ανάγκες και τις ικανότητες των μαθητών..
|