Η δέκατη τέταρτη ραψωδία φαίνεται περιφερειακή, η ακόμη και έκκεντρη, σε σχέση προς τον κύριο, μυθολογικό και συντακτικό, άξονα του έπους. Αυτή εξάλλου η ιδιορρυθμία προβλημάτισε ικανούς ομηριστές, οι οποίοι δεν δίστασαν να δηλώσουν αμηχανία και δυσφορία, καταλήγοντας κάποτε στο ολισθηρό συμπέρασμα ότι στην προκειμένη περίπτωση σφηνώθηκε μια πρόσθετη και περιττή διήγηση, οφειλόμενη σε μεταγενέστερο διασκευαστή. Τα επιχειρήματά τους είναι ασφαλώς υπολογίσιμα, εκτός κι αν αποδειχτούν καθ' οδόν αντιστρέψιμα. Όπως κι αν έχει το πράγμα, πρέπει καταρχήν να συνυπολογιστεί ο αφηγηματικeς τρόπος του ποιητή, που χρεώνει την υποθετική αυτή εκτροπή στη θεa Αθηνά. Αν λάβουμε υπόψη ότι η Αθηνά λειτουργεί, στη σύνταξη και στην πλοκή της Οδύσσειας, ως το θεολογικό άλλοθι της ποιητικής βουλής, τότε οφείλουμε να είμαστε τουλάχιστον επιφυλακτικοί στη διάγνωση και στη λύση της προκείμενης απορίας. Παρά ταύτα ο περιφερειακός και έκκεντρος χαρακτήρας της δέκατης τέταρτης ραψωδίας παραμένει ορατός, καθώς, κατά κάποιον τρόπο, επιπλέει στην επιφάνεια της αφήγησης. Προς τι, λοιπόν, αυτή η εξαίρεση; Μήπως πρόκειται για ειρωνικό ελιγμό (ανάλογο προς εκείνον της «Τηλεμάχειας»), όπου η πραγματική ποιητική πρόθεση λανθάνει κάτω από το περιστατικό της κέλυφος;
Η δέκατη τέταρτη ραψωδία φαίνεται περιφερειακή, η ακόμη και έκκεντρη, σε σχέση προς τον κύριο, μυθολογικό και συντακτικό, άξονα του έπους. Αυτή εξάλλου η ιδιορρυθμία προβλημάτισε ικανούς ομηριστές, οι οποίοι δεν δίστασαν να δηλώσουν αμηχανία και δυσφορία, καταλήγοντας κάποτε στο ολισθηρό συμπέρασμα ότι στην προκειμένη περίπτωση σφηνώθηκε μια πρόσθετη και περιττή διήγηση, οφειλόμενη σε μεταγενέστερο διασκευαστή. Τα επιχειρήματά τους είναι ασφαλώς υπολογίσιμα, εκτός κι αν αποδειχτούν καθ' οδόν αντιστρέψιμα. Όπως κι αν έχει το πράγμα, πρέπει καταρχήν να συνυπολογιστεί ο αφηγηματικeς τρόπος του ποιητή, που χρεώνει την υποθετική αυτή εκτροπή στη θεa Αθηνά. Αν λάβουμε υπόψη ότι η Αθηνά λειτουργεί, στη σύνταξη και στην πλοκή της Οδύσσειας, ως το θεολογικό άλλοθι της ποιητικής βουλής, τότε οφείλουμε να είμαστε τουλάχιστον επιφυλακτικοί στη διάγνωση και στη λύση της προκείμενης απορίας. Παρά ταύτα ο περιφερειακός και έκκεντρος χαρακτήρας της δέκατης τέταρτης ραψωδίας παραμένει ορατός, καθώς, κατά κάποιον τρόπο, επιπλέει στην επιφάνεια της αφήγησης. Προς τι, λοιπόν, αυτή η εξαίρεση; Μήπως πρόκειται για ειρωνικό ελιγμό (ανάλογο προς εκείνον της «Τηλεμάχειας»), όπου η πραγματική ποιητική πρόθεση λανθάνει κάτω από το περιστατικό της κέλυφος;
ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΡΑΨΩΔΙΑ Ξ ΟΔΥΣΣΕΩΣ ΠΡΟΣ ΕΥΜΑΙΟΝ ΟΜΙΛΙΑBKS.0308514BKS.0308514ΟΜΗΡΟΣΟΜΗΡΟΣΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣΚατηγορία: ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ •ΟΜΗΡΟΣ στην κατηγορία ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ISBN: 960-03-1788-7 Συγγραφέας: ΟΜΗΡΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ Σελίδες: 64 Ημερομηνία Έκδοσης: 1997 Η δέκατη τέταρτη ραψωδία φαίνεται περιφερειακή, η ακόμη και έκκεντρη, σε σχέση προς τον κύριο, μυθολογικό και συντακτικό, άξονα του έπους. Αυτή εξάλλου η ιδιορρυθμία προβλημάτισε ικανούς ομηριστές, οι οποίοι δεν δίστασαν να δηλώσουν αμηχανία και δυσφορία, καταλήγοντας κάποτε στο ολισθηρό συμπέρασμα ότι στην προκειμένη περίπτωση σφηνώθηκε μια πρόσθετη και περιττή διήγηση, οφειλόμενη σε μεταγενέστερο διασκευαστή. Τα επιχειρήματά τους είναι ασφαλώς υπολογίσιμα, εκτός κι αν αποδειχτούν καθ' οδόν αντιστρέψιμα. Όπως κι αν έχει το πράγμα, πρέπει καταρχήν να συνυπολογιστεί ο αφηγηματικeς τρόπος του ποιητή, που χρεώνει την υποθετική αυτή εκτροπή στη θεa Αθηνά. Αν λάβουμε υπόψη ότι η Αθηνά λειτουργεί, στη σύνταξη και στην πλοκή της Οδύσσειας, ως το θεολογικό άλλοθι της ποιητικής βουλής, τότε οφείλουμε να είμαστε τουλάχιστον επιφυλακτικοί στη διάγνωση και στη λύση της προκείμενης απορίας. Παρά ταύτα ο περιφερειακός και έκκεντρος χαρακτήρας της δέκατης τέταρτης ραψωδίας παραμένει ορατός, καθώς, κατά κάποιον τρόπο, επιπλέει στην επιφάνεια της αφήγησης. Προς τι, λοιπόν, αυτή η εξαίρεση; Μήπως πρόκειται για ειρωνικό ελιγμό (ανάλογο προς εκείνον της «Τηλεμάχειας»), όπου η πραγματική ποιητική πρόθεση λανθάνει κάτω από το περιστατικό της κέλυφος; ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΡΑΨΩΔΙΑ Ξ ΟΔΥΣΣΕΩΣ ΠΡΟΣ ΕΥΜΑΙΟΝ ΟΜΙΛΙΑ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση