Το Σχολείο είναι ένας χώρος μαθητείας, αλλά κι ένας χώρος κοινωνικοποίησης. Ένας χώρος όπου το παιδί θ' ανοιχτεί σ' έναν άλλο κόσμο, μακριά από τις οικογενειακές αλληλεξαρτήσεις, επιρροές και δεσμεύσεις. Σ' αυτόν τον κόσμο, το παιδί καλείται να μπει στη διαδικασία της κοινωνικής του ωρίμανσης, μέσα από την ενδυνάμωση της προσωπικότητάς του. Κι αν απ' το σπίτι δεν έχει αποκτήσει τα εφόδια γι' αυτό το άνοιγμα, αν είναι δέσμιο από πολυποίκιλες αναστολές στον οικογενειακό χώρο, τότε θα εκδηλώσει (άμεσα ή έμμεσα) τη δυσφορία του. Κι αυτή η δυσφορία θα εκδηλωθεί σε τρεις βασικούς τομείς: Στη μάθηση, στη συμπεριφορά του και στην ψυχοσωματική του υγεία.
Σε όλο αυτό το πλέγμα των προβλημάτων, που κάνουν την εμφάνισή τους στο χώρο του σχολείου, οι εκπαιδευτικοί ούτε το επαγγελματικό χρέος έχουν, ούτε την επιστημονική ειδίκευση για να διεισδύσουν στα αίτια μιας ιδιόμορφης, ακόμη και αποκλίνουσας συμπεριφοράς του παιδιού. Με την ευαισθησία τους, μπορούν να επισημαίνουν τα προβλήματα, ακόμα και να τα αναφέρουν. Εκείνος που θα τα παρατηρήσει επιστημονικά, θα τα επεξεργαστεί και θα σχεδιάσει τον τρόπο προσέγγισης (στο παιδί, στο δάσκαλο, στην οικογένεια) είναι ο ψυχολόγος του σχολείου.
Ο σημαντικότατος ρόλος του, στον τομέα της πρόληψης και της θεραπείας, φαίνεται τόσο καθαρά μέσα στις σελίδες του βιβλίου -με τα αναλυτικά ιστορικά παιδιών, και τον τρόπο παρέμβασης- ώστε να συμπεραίνουμε, ότι είναι κρίμα που δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα στον τόπο μας ο θεσμός του σχολικού ψυχολόγου. Και είναι μεγάλη, έως και ανεπίτρεπτή, πλέον, η καθυστέρηση. Στη Γαλλία -απ' όπου και το παρόν βιβλίο- ο Σχολικός Ψυχολόγος είναι θεσμός του κράτους από το 1947.
Σ' αυτό το έργο, ο τομέας ευθύνης του σχολικού ψυχολόγου είναι το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό.
Το Σχολείο είναι ένας χώρος μαθητείας, αλλά κι ένας χώρος κοινωνικοποίησης. Ένας χώρος όπου το παιδί θ' ανοιχτεί σ' έναν άλλο κόσμο, μακριά από τις οικογενειακές αλληλεξαρτήσεις, επιρροές και δεσμεύσεις. Σ' αυτόν τον κόσμο, το παιδί καλείται να μπει στη διαδικασία της κοινωνικής του ωρίμανσης, μέσα από την ενδυνάμωση της προσωπικότητάς του. Κι αν απ' το σπίτι δεν έχει αποκτήσει τα εφόδια γι' αυτό το άνοιγμα, αν είναι δέσμιο από πολυποίκιλες αναστολές στον οικογενειακό χώρο, τότε θα εκδηλώσει (άμεσα ή έμμεσα) τη δυσφορία του. Κι αυτή η δυσφορία θα εκδηλωθεί σε τρεις βασικούς τομείς: Στη μάθηση, στη συμπεριφορά του και στην ψυχοσωματική του υγεία.
Σε όλο αυτό το πλέγμα των προβλημάτων, που κάνουν την εμφάνισή τους στο χώρο του σχολείου, οι εκπαιδευτικοί ούτε το επαγγελματικό χρέος έχουν, ούτε την επιστημονική ειδίκευση για να διεισδύσουν στα αίτια μιας ιδιόμορφης, ακόμη και αποκλίνουσας συμπεριφοράς του παιδιού. Με την ευαισθησία τους, μπορούν να επισημαίνουν τα προβλήματα, ακόμα και να τα αναφέρουν. Εκείνος που θα τα παρατηρήσει επιστημονικά, θα τα επεξεργαστεί και θα σχεδιάσει τον τρόπο προσέγγισης (στο παιδί, στο δάσκαλο, στην οικογένεια) είναι ο ψυχολόγος του σχολείου.
Ο σημαντικότατος ρόλος του, στον τομέα της πρόληψης και της θεραπείας, φαίνεται τόσο καθαρά μέσα στις σελίδες του βιβλίου -με τα αναλυτικά ιστορικά παιδιών, και τον τρόπο παρέμβασης- ώστε να συμπεραίνουμε, ότι είναι κρίμα που δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα στον τόπο μας ο θεσμός του σχολικού ψυχολόγου. Και είναι μεγάλη, έως και ανεπίτρεπτή, πλέον, η καθυστέρηση. Στη Γαλλία -απ' όπου και το παρόν βιβλίο- ο Σχολικός Ψυχολόγος είναι θεσμός του κράτους από το 1947.
Σ' αυτό το έργο, ο τομέας ευθύνης του σχολικού ψυχολόγου είναι το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό.
Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥBKS.0412088BKS.0412088ΜΠΟΖΕΤΙ Ε., ΓΚΟΥΛΦΙΕ Σ., ΤΙΡΙΕ Α.ΜΠΟΖΕΤΙ Ε., ΓΚΟΥΛΦΙΕ Σ., ΤΙΡΙΕ Α.ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΚατηγορία: ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ •ΜΠΟΖΕΤΙ Ε., ΓΚΟΥΛΦΙΕ Σ., ΤΙΡΙΕ Α. στην κατηγορία ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ISBN: 960-349-058-Χ Συγγραφέας: ΜΠΟΖΕΤΙ Ε., ΓΚΟΥΛΦΙΕ Σ., ΤΙΡΙΕ Α. Εκδοτικός οίκος: ΘΥΜΑΡΙ Σειρά: ΝΗΠΙΑΚΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Μετάφραση: ΕΥΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ Σελίδες: 233 Διαστάσεις: 14x21 Ημερομηνία Έκδοσης: 2000 Το Σχολείο είναι ένας χώρος μαθητείας, αλλά κι ένας χώρος κοινωνικοποίησης. Ένας χώρος όπου το παιδί θ' ανοιχτεί σ' έναν άλλο κόσμο, μακριά από τις οικογενειακές αλληλεξαρτήσεις, επιρροές και δεσμεύσεις. Σ' αυτόν τον κόσμο, το παιδί καλείται να μπει στη διαδικασία της κοινωνικής του ωρίμανσης, μέσα από την ενδυνάμωση της προσωπικότητάς του. Κι αν απ' το σπίτι δεν έχει αποκτήσει τα εφόδια γι' αυτό το άνοιγμα, αν είναι δέσμιο από πολυποίκιλες αναστολές στον οικογενειακό χώρο, τότε θα εκδηλώσει (άμεσα ή έμμεσα) τη δυσφορία του. Κι αυτή η δυσφορία θα εκδηλωθεί σε τρεις βασικούς τομείς: Στη μάθηση, στη συμπεριφορά του και στην ψυχοσωματική του υγεία. Σε όλο αυτό το πλέγμα των προβλημάτων, που κάνουν την εμφάνισή τους στο χώρο του σχολείου, οι εκπαιδευτικοί ούτε το επαγγελματικό χρέος έχουν, ούτε την επιστημονική ειδίκευση για να διεισδύσουν στα αίτια μιας ιδιόμορφης, ακόμη και αποκλίνουσας συμπεριφοράς του παιδιού. Με την ευαισθησία τους, μπορούν να επισημαίνουν τα προβλήματα, ακόμα και να τα αναφέρουν. Εκείνος που θα τα παρατηρήσει επιστημονικά, θα τα επεξεργαστεί και θα σχεδιάσει τον τρόπο προσέγγισης (στο παιδί, στο δάσκαλο, στην οικογένεια) είναι ο ψυχολόγος του σχολείου. Ο σημαντικότατος ρόλος του, στον τομέα της πρόληψης και της θεραπείας, φαίνεται τόσο καθαρά μέσα στις σελίδες του βιβλίου -με τα αναλυτικά ιστορικά παιδιών, και τον τρόπο παρέμβασης- ώστε να συμπεραίνουμε, ότι είναι κρίμα που δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα στον τόπο μας ο θεσμός του σχολικού ψυχολόγου. Και είναι μεγάλη, έως και ανεπίτρεπτή, πλέον, η καθυστέρηση. Στη Γαλλία -απ' όπου και το παρόν βιβλίο- ο Σχολικός Ψυχολόγος είναι θεσμός του κράτους από το 1947. Σ' αυτό το έργο, ο τομέας ευθύνης του σχολικού ψυχολόγου είναι το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό. Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση