Το εκπαιδεύειν, για τον Πάουλο Φρέϊρε, είναι και δύσκολο και απαιτητικό έργο, ενίοτε και βάρος. Προϋποθέτει (αυτ)πειθαρχία και διαλεκτική σχέση του στοχασμού με την δράση, κριτική συνειδητοποίηση για την ολοκλήρωση ενός έργου, που μπορεί να υποστηρίξει τις προσπάθειες των ανθρώπων να υπερβούν την ατελή φύση τους. Και γι' αυτό, όταν ασκείται σοβαρά και ευσυνειδήτως, προκαλεί, πέρα από κούραση ή άγχος, και ευχαρίστηση, ικανοποίηση, χαρά.
Ο διδάσκων απαιτείται να καταβάλλει συστηματική προσπάθεια για το τι, το γιατί, το πώς και το πότε της διδασκαλίας του. Πάνω απ' όλα, όμως, θα πρέπει να καταβάλλει επίμονο και συστηματικό αγώνα για την κατανόηση της "οντολογικής, πολιτικής, ηθικής, επιστημολογικής, και παιδαγωγικής βάσης" του διδάσκειν. Δεν μπορείς να είσαι εκπαιδεύων αν δεν (εκ)παιδεύεσαι, δεν ολοκληρώνεσαι ως διδάσκων, αν δεν διδάσκεσαι. Κι αυτό εμπεριέχει, εκτός των άλλων, και ρίσκο. Σε κάθε ρίσκο, όμως, μπορεί να κερδίσεις ή να χάσεις. Ή κάπου να κερδίσεις και κάπου να χάσεις.
Ως δημοκρατικός, ριζοσπάστης δάσκαλος, μπορεί να χάσεις το κύρος, την αίγλη, τον σεβασμό, την αποδοχή, που το "τραπεζικό" σύστημα εκπαίδευσης επιφυλάσσει γι' αυτόν που είναι γνώστης, ικανός, ειδικός, εκλεκτός, επαΐων. Μπορείς όμως να κερδίσεις την ελευθερία και την ανθρωπιά σου, ψυχή τε και σώματι, συμμετέχοντας σε μια "πράξι" που δεν αφορά μόνο την αγωγή των άλλων, αλλά και του εαυτού σου. Και να κατακτήσεις, ίσως, πάνω απ' όλα, το δικαίωμα να είσαι δάσκαλος.
Το εκπαιδεύειν, για τον Πάουλο Φρέϊρε, είναι και δύσκολο και απαιτητικό έργο, ενίοτε και βάρος. Προϋποθέτει (αυτ)πειθαρχία και διαλεκτική σχέση του στοχασμού με την δράση, κριτική συνειδητοποίηση για την ολοκλήρωση ενός έργου, που μπορεί να υποστηρίξει τις προσπάθειες των ανθρώπων να υπερβούν την ατελή φύση τους. Και γι' αυτό, όταν ασκείται σοβαρά και ευσυνειδήτως, προκαλεί, πέρα από κούραση ή άγχος, και ευχαρίστηση, ικανοποίηση, χαρά.
Ο διδάσκων απαιτείται να καταβάλλει συστηματική προσπάθεια για το τι, το γιατί, το πώς και το πότε της διδασκαλίας του. Πάνω απ' όλα, όμως, θα πρέπει να καταβάλλει επίμονο και συστηματικό αγώνα για την κατανόηση της "οντολογικής, πολιτικής, ηθικής, επιστημολογικής, και παιδαγωγικής βάσης" του διδάσκειν. Δεν μπορείς να είσαι εκπαιδεύων αν δεν (εκ)παιδεύεσαι, δεν ολοκληρώνεσαι ως διδάσκων, αν δεν διδάσκεσαι. Κι αυτό εμπεριέχει, εκτός των άλλων, και ρίσκο. Σε κάθε ρίσκο, όμως, μπορεί να κερδίσεις ή να χάσεις. Ή κάπου να κερδίσεις και κάπου να χάσεις.
Ως δημοκρατικός, ριζοσπάστης δάσκαλος, μπορεί να χάσεις το κύρος, την αίγλη, τον σεβασμό, την αποδοχή, που το "τραπεζικό" σύστημα εκπαίδευσης επιφυλάσσει γι' αυτόν που είναι γνώστης, ικανός, ειδικός, εκλεκτός, επαΐων. Μπορείς όμως να κερδίσεις την ελευθερία και την ανθρωπιά σου, ψυχή τε και σώματι, συμμετέχοντας σε μια "πράξι" που δεν αφορά μόνο την αγωγή των άλλων, αλλά και του εαυτού σου. Και να κατακτήσεις, ίσως, πάνω απ' όλα, το δικαίωμα να είσαι δάσκαλος.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ ΣΤΗΝ ΦΡΕΙΡΙΑΝΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗBKS.0361039BKS.0361039ΠΑΤΛΑΚΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣΠΑΤΛΑΚΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΚατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ •ΠΑΤΛΑΚΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ στην κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ISBN: 978-960-6826-19-1 Συγγραφέας: ΠΑΤΛΑΚΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ Εκδοτικός οίκος: ΓΟΡΔΙΟΣ Σελίδες: 256 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: Δεκέμβριος 2010 Το εκπαιδεύειν, για τον Πάουλο Φρέϊρε, είναι και δύσκολο και απαιτητικό έργο, ενίοτε και βάρος. Προϋποθέτει (αυτ)πειθαρχία και διαλεκτική σχέση του στοχασμού με την δράση, κριτική συνειδητοποίηση για την ολοκλήρωση ενός έργου, που μπορεί να υποστηρίξει τις προσπάθειες των ανθρώπων να υπερβούν την ατελή φύση τους. Και γι' αυτό, όταν ασκείται σοβαρά και ευσυνειδήτως, προκαλεί, πέρα από κούραση ή άγχος, και ευχαρίστηση, ικανοποίηση, χαρά. Ο διδάσκων απαιτείται να καταβάλλει συστηματική προσπάθεια για το τι, το γιατί, το πώς και το πότε της διδασκαλίας του. Πάνω απ' όλα, όμως, θα πρέπει να καταβάλλει επίμονο και συστηματικό αγώνα για την κατανόηση της "οντολογικής, πολιτικής, ηθικής, επιστημολογικής, και παιδαγωγικής βάσης" του διδάσκειν. Δεν μπορείς να είσαι εκπαιδεύων αν δεν (εκ)παιδεύεσαι, δεν ολοκληρώνεσαι ως διδάσκων, αν δεν διδάσκεσαι. Κι αυτό εμπεριέχει, εκτός των άλλων, και ρίσκο. Σε κάθε ρίσκο, όμως, μπορεί να κερδίσεις ή να χάσεις. Ή κάπου να κερδίσεις και κάπου να χάσεις. Ως δημοκρατικός, ριζοσπάστης δάσκαλος, μπορεί να χάσεις το κύρος, την αίγλη, τον σεβασμό, την αποδοχή, που το "τραπεζικό" σύστημα εκπαίδευσης επιφυλάσσει γι' αυτόν που είναι γνώστης, ικανός, ειδικός, εκλεκτός, επαΐων. Μπορείς όμως να κερδίσεις την ελευθερία και την ανθρωπιά σου, ψυχή τε και σώματι, συμμετέχοντας σε μια "πράξι" που δεν αφορά μόνο την αγωγή των άλλων, αλλά και του εαυτού σου. Και να κατακτήσεις, ίσως, πάνω απ' όλα, το δικαίωμα να είσαι δάσκαλος. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ ΣΤΗΝ ΦΡΕΙΡΙΑΝΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση