Με τις Συνεντεύξεις του στον Pierre Cabanne είναι η πρώτη φορά που ο Marcel Duchamp (1887-1968), ο πλέον συναρπαστικός και ο πλέον καταπλήσσων ευρηματίας στο χώρο της σύγχρονης τέχνης -"ένας από τους πιο ευφυείς ανθρώπους του 20ού αιώνα", όπως έλεγε ο Breton- δεχόταν να μιλήσει για τον εαυτό του και να δώσει εξηγήσεις για τις πράξεις του, τις αντιδράσεις του, τα αισθήματά του, τις επιλογές του, σε τέτοιο βάθος και έκταση.
Με τις πράξεις του ως δημιουργός, ο Marcel Duchamp δεν θέλησε να επιβάλει μια νέα επαναστατική γλώσσα αλλά να προτείνει μια πνευματική στάση· γι αυτό και οι συνεντεύεις αυτές αποτελούν ένα μάθημα ηθικής που εκπλήττει. Αφυπνίζοντας μια ολόκληρη ήπειρο, την Αμερική, ευαισθητοποιώντας την απέναντι στη ζωντανή ζωγραφική, ευαισθητοποιήθηκε συγχρόνως και ο ίδιος, κατακτώντας την ελευθερία. Τα όσα πραγματοποίησε, σε χρονολογική σειρά, διαγράφουν την προοδευτική απελευθέρωση ενός ανθρώπου σε σχέση με την οικογένειά του, το περιβάλλον του, την εποχή του, την πραγματικότητα, την τέχνη του καιρού του, τους κανόνες της και τα παραδοσιακά της μέσα.
Από το Γυμνό που κατεβαίνει μια σκάλα και πέρα, του οποίου η παρουσίαση στο Armory Show στη Νέα Υόρκη, το 1913, γνώρισε σημαντική επιτυχία, ο Duchamp αποδεσμεύτηκε από τα εξωτερικά μέσα της ζωγραφικής για ν ασχοληθεί πλέον μόνο με τη σημασία της, έξω όχι μόνον από την αναπαράσταση, από την οποία είχε ήδη απελευθερωθεί, αλλά κυρίως έξω από το περιεχόμενό της. Προσπάθησε να πλησιάσει την πραγματικότητα του αντικειμένου που δημιουργείται με τη δική του πλαστική ταυτότητα μες στο απόλυτο του στόχου.
Με τις Συνεντεύξεις του στον Pierre Cabanne είναι η πρώτη φορά που ο Marcel Duchamp (1887-1968), ο πλέον συναρπαστικός και ο πλέον καταπλήσσων ευρηματίας στο χώρο της σύγχρονης τέχνης -"ένας από τους πιο ευφυείς ανθρώπους του 20ού αιώνα", όπως έλεγε ο Breton- δεχόταν να μιλήσει για τον εαυτό του και να δώσει εξηγήσεις για τις πράξεις του, τις αντιδράσεις του, τα αισθήματά του, τις επιλογές του, σε τέτοιο βάθος και έκταση.
Με τις πράξεις του ως δημιουργός, ο Marcel Duchamp δεν θέλησε να επιβάλει μια νέα επαναστατική γλώσσα αλλά να προτείνει μια πνευματική στάση· γι αυτό και οι συνεντεύεις αυτές αποτελούν ένα μάθημα ηθικής που εκπλήττει. Αφυπνίζοντας μια ολόκληρη ήπειρο, την Αμερική, ευαισθητοποιώντας την απέναντι στη ζωντανή ζωγραφική, ευαισθητοποιήθηκε συγχρόνως και ο ίδιος, κατακτώντας την ελευθερία. Τα όσα πραγματοποίησε, σε χρονολογική σειρά, διαγράφουν την προοδευτική απελευθέρωση ενός ανθρώπου σε σχέση με την οικογένειά του, το περιβάλλον του, την εποχή του, την πραγματικότητα, την τέχνη του καιρού του, τους κανόνες της και τα παραδοσιακά της μέσα.
Από το Γυμνό που κατεβαίνει μια σκάλα και πέρα, του οποίου η παρουσίαση στο Armory Show στη Νέα Υόρκη, το 1913, γνώρισε σημαντική επιτυχία, ο Duchamp αποδεσμεύτηκε από τα εξωτερικά μέσα της ζωγραφικής για ν ασχοληθεί πλέον μόνο με τη σημασία της, έξω όχι μόνον από την αναπαράσταση, από την οποία είχε ήδη απελευθερωθεί, αλλά κυρίως έξω από το περιεχόμενό της. Προσπάθησε να πλησιάσει την πραγματικότητα του αντικειμένου που δημιουργείται με τη δική του πλαστική ταυτότητα μες στο απόλυτο του στόχου.
Ο ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΤΟΥ ΧΑΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥBKS.0008305BKS.0008305ΝΤΥΣΑΝ ΜΑΡΣΕΛ, ΚΑΜΠΑΝ ΠΙΕΡΝΤΥΣΑΝ ΜΑΡΣΕΛ, ΚΑΜΠΑΝ ΠΙΕΡΤΕΧΝΕΣΚατηγορία: ΤΕΧΝΕΣ •ΝΤΥΣΑΝ ΜΑΡΣΕΛ, ΚΑΜΠΑΝ ΠΙΕΡ στην κατηγορία ΤΕΧΝΕΣ ISBN: 978-960-325-734-9 Συγγραφέας: ΝΤΥΣΑΝ ΜΑΡΣΕΛ, ΚΑΜΠΑΝ ΠΙΕΡ Εκδοτικός οίκος: ΑΓΡΑ Μετάφραση: STEAD-ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΥ ΛΙΛΙΑΝ Σελίδες: 366 Διαστάσεις: 20Χ14 Ημερομηνία Έκδοσης: Αύγουστος 2008 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ MARCEL DUCHAMP Με τις Συνεντεύξεις του στον Pierre Cabanne είναι η πρώτη φορά που ο Marcel Duchamp (1887-1968), ο πλέον συναρπαστικός και ο πλέον καταπλήσσων ευρηματίας στο χώρο της σύγχρονης τέχνης -"ένας από τους πιο ευφυείς ανθρώπους του 20ού αιώνα", όπως έλεγε ο Breton- δεχόταν να μιλήσει για τον εαυτό του και να δώσει εξηγήσεις για τις πράξεις του, τις αντιδράσεις του, τα αισθήματά του, τις επιλογές του, σε τέτοιο βάθος και έκταση. Με τις πράξεις του ως δημιουργός, ο Marcel Duchamp δεν θέλησε να επιβάλει μια νέα επαναστατική γλώσσα αλλά να προτείνει μια πνευματική στάση· γι αυτό και οι συνεντεύεις αυτές αποτελούν ένα μάθημα ηθικής που εκπλήττει. Αφυπνίζοντας μια ολόκληρη ήπειρο, την Αμερική, ευαισθητοποιώντας την απέναντι στη ζωντανή ζωγραφική, ευαισθητοποιήθηκε συγχρόνως και ο ίδιος, κατακτώντας την ελευθερία. Τα όσα πραγματοποίησε, σε χρονολογική σειρά, διαγράφουν την προοδευτική απελευθέρωση ενός ανθρώπου σε σχέση με την οικογένειά του, το περιβάλλον του, την εποχή του, την πραγματικότητα, την τέχνη του καιρού του, τους κανόνες της και τα παραδοσιακά της μέσα. Από το Γυμνό που κατεβαίνει μια σκάλα και πέρα, του οποίου η παρουσίαση στο Armory Show στη Νέα Υόρκη, το 1913, γνώρισε σημαντική επιτυχία, ο Duchamp αποδεσμεύτηκε από τα εξωτερικά μέσα της ζωγραφικής για ν ασχοληθεί πλέον μόνο με τη σημασία της, έξω όχι μόνον από την αναπαράσταση, από την οποία είχε ήδη απελευθερωθεί, αλλά κυρίως έξω από το περιεχόμενό της. Προσπάθησε να πλησιάσει την πραγματικότητα του αντικειμένου που δημιουργείται με τη δική του πλαστική ταυτότητα μες στο απόλυτο του στόχου. Ο ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΤΟΥ ΧΑΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση