Το βιβλίο αποτελείται από δεκατρείς μελέτες για συγκεκριμένα ελληνικά θεατρικά έργα, από την εποχή της ύστερης Αναγέννησης έως τα τέλη του 20ού αιώνα. Ορισμένα από αυτά τα έργα, όπως η Πανώρια του Γ. Χορτάτση, Ο Χάσης του Δ. Γουζέλη, Ο Βασιλικός του Α. Μάτεσι, Ο γενικός γραμματεύς του Η. Καπετανάκη, Το πανηγύρι του Δ. Κεχαΐδη και Η αυλή των θαυμάτων του Ι. Καμπανέλλη, συνιστούν τομές στη νεοελληνική δραματουργία ή τουλάχιστον είναι σημαντικά για την εξέλιξή της. 'Αλλα, όπως Ο Σέντζας του Π. Χορν και Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια του Καμπανέλλη, παρέμειναν λιγότερο γνωστά ή και παραγνωρισμένα έως τη σημερινή εποχή.
Στόχος του βιβλίου είναι η ανάδειξη των κύριων στοιχείων που πιστοποιούν την αξία ή την ιδιαιτερότητα των έργων αυτών, σε σχέση με την ιστορία του ελληνικού θεάτρου τόσο σε δραματουργικό όσο και σε ιδεολογικό επίπεδο. Ιδιαίτερο βάρος δίδεται στην αξιοποίηση της θεατρικής, αλλά και της ευρύτερης πνευματικής παράδοσης και παρακαταθήκης, ελληνικής και γενικότερα ευρωπαϊκής, με τις οποίες προφανώς συνδέονται τα συγκεκριμένα θεατρικά έργα των διαφόρων στρωμάτων και εκφράσεων του πολιτισμού, χαρακτηριστικά των οποίων παρατηρούνται στα έργα. Με βάση τα παραπάνω, ανιχνεύονται και συνυπάρχουν, περισσότερο ή λιγότερο αρμονικά σε αρκετά απ' αυτά λαϊκά, χριστιανικά, αρχαιοελληνικά και ευρωπαϊκά πολιτισμικά στοιχεία, τα οποία συνθέτουν ένα ενδιαφέρον μωσαϊκό ιδεών και δράσεων. Ο πλούτος αυτός, πέρα από την πρόθεση των ίδιων των θεατρικών συγγραφέων, φανερώνει ότι το νεότερο ελληνικό θέατρο έχει τη δυνατότητα να αφομοιώνει και να γονιμοποιεί στοιχεία πολιτισμού, να συνδέει παραδόσεις, να εκφράζει ρήξεις και να δημιουργεί προβληματισμούς σε ένα ευαίσθητο και απαιτητικό κοινό.
Το βιβλίο απευθύνεται σε θεατρολόγους, σε φιλόλογους, σε ανθρώπους του πνεύματος γενικότερα, σε ευαίσθητους αποδέκτες των προβληματισμών για την αξία, ιδιαιτερότητα, πρωτοτυπία και πολυμορφία της νεοελληνικής δραματολογίας, μέσα από ένα αρκετά αντιπροσωπευτικό δείγμα της.
Το βιβλίο αποτελείται από δεκατρείς μελέτες για συγκεκριμένα ελληνικά θεατρικά έργα, από την εποχή της ύστερης Αναγέννησης έως τα τέλη του 20ού αιώνα. Ορισμένα από αυτά τα έργα, όπως η Πανώρια του Γ. Χορτάτση, Ο Χάσης του Δ. Γουζέλη, Ο Βασιλικός του Α. Μάτεσι, Ο γενικός γραμματεύς του Η. Καπετανάκη, Το πανηγύρι του Δ. Κεχαΐδη και Η αυλή των θαυμάτων του Ι. Καμπανέλλη, συνιστούν τομές στη νεοελληνική δραματουργία ή τουλάχιστον είναι σημαντικά για την εξέλιξή της. 'Αλλα, όπως Ο Σέντζας του Π. Χορν και Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια του Καμπανέλλη, παρέμειναν λιγότερο γνωστά ή και παραγνωρισμένα έως τη σημερινή εποχή.
Στόχος του βιβλίου είναι η ανάδειξη των κύριων στοιχείων που πιστοποιούν την αξία ή την ιδιαιτερότητα των έργων αυτών, σε σχέση με την ιστορία του ελληνικού θεάτρου τόσο σε δραματουργικό όσο και σε ιδεολογικό επίπεδο. Ιδιαίτερο βάρος δίδεται στην αξιοποίηση της θεατρικής, αλλά και της ευρύτερης πνευματικής παράδοσης και παρακαταθήκης, ελληνικής και γενικότερα ευρωπαϊκής, με τις οποίες προφανώς συνδέονται τα συγκεκριμένα θεατρικά έργα των διαφόρων στρωμάτων και εκφράσεων του πολιτισμού, χαρακτηριστικά των οποίων παρατηρούνται στα έργα. Με βάση τα παραπάνω, ανιχνεύονται και συνυπάρχουν, περισσότερο ή λιγότερο αρμονικά σε αρκετά απ' αυτά λαϊκά, χριστιανικά, αρχαιοελληνικά και ευρωπαϊκά πολιτισμικά στοιχεία, τα οποία συνθέτουν ένα ενδιαφέρον μωσαϊκό ιδεών και δράσεων. Ο πλούτος αυτός, πέρα από την πρόθεση των ίδιων των θεατρικών συγγραφέων, φανερώνει ότι το νεότερο ελληνικό θέατρο έχει τη δυνατότητα να αφομοιώνει και να γονιμοποιεί στοιχεία πολιτισμού, να συνδέει παραδόσεις, να εκφράζει ρήξεις και να δημιουργεί προβληματισμούς σε ένα ευαίσθητο και απαιτητικό κοινό.
Το βιβλίο απευθύνεται σε θεατρολόγους, σε φιλόλογους, σε ανθρώπους του πνεύματος γενικότερα, σε ευαίσθητους αποδέκτες των προβληματισμών για την αξία, ιδιαιτερότητα, πρωτοτυπία και πολυμορφία της νεοελληνικής δραματολογίας, μέσα από ένα αρκετά αντιπροσωπευτικό δείγμα της.
ΜΕΛΕΤΕΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣBKS.0250418BKS.0250418ΜΠΛΕΣΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣΜΠΛΕΣΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣΘΕΑΤΡΟΚατηγορία: ΘΕΑΤΡΟ •ΜΠΛΕΣΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ στην κατηγορία ΘΕΑΤΡΟ ISBN: 978-960-02-2159-6 Συγγραφέας: ΜΠΛΕΣΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ Σελίδες: 485 Διαστάσεις: 21x15 Ημερομηνία Έκδοσης: Νοέμβριος 2007 ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΟΡΤΑΤΣΗ ΕΩΣ ΤΟΝ ΚΑΜΠΑΝΕΛΛΗ Το βιβλίο αποτελείται από δεκατρείς μελέτες για συγκεκριμένα ελληνικά θεατρικά έργα, από την εποχή της ύστερης Αναγέννησης έως τα τέλη του 20ού αιώνα. Ορισμένα από αυτά τα έργα, όπως η Πανώρια του Γ. Χορτάτση, Ο Χάσης του Δ. Γουζέλη, Ο Βασιλικός του Α. Μάτεσι, Ο γενικός γραμματεύς του Η. Καπετανάκη, Το πανηγύρι του Δ. Κεχαΐδη και Η αυλή των θαυμάτων του Ι. Καμπανέλλη, συνιστούν τομές στη νεοελληνική δραματουργία ή τουλάχιστον είναι σημαντικά για την εξέλιξή της. 'Αλλα, όπως Ο Σέντζας του Π. Χορν και Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια του Καμπανέλλη, παρέμειναν λιγότερο γνωστά ή και παραγνωρισμένα έως τη σημερινή εποχή. Στόχος του βιβλίου είναι η ανάδειξη των κύριων στοιχείων που πιστοποιούν την αξία ή την ιδιαιτερότητα των έργων αυτών, σε σχέση με την ιστορία του ελληνικού θεάτρου τόσο σε δραματουργικό όσο και σε ιδεολογικό επίπεδο. Ιδιαίτερο βάρος δίδεται στην αξιοποίηση της θεατρικής, αλλά και της ευρύτερης πνευματικής παράδοσης και παρακαταθήκης, ελληνικής και γενικότερα ευρωπαϊκής, με τις οποίες προφανώς συνδέονται τα συγκεκριμένα θεατρικά έργα των διαφόρων στρωμάτων και εκφράσεων του πολιτισμού, χαρακτηριστικά των οποίων παρατηρούνται στα έργα. Με βάση τα παραπάνω, ανιχνεύονται και συνυπάρχουν, περισσότερο ή λιγότερο αρμονικά σε αρκετά απ' αυτά λαϊκά, χριστιανικά, αρχαιοελληνικά και ευρωπαϊκά πολιτισμικά στοιχεία, τα οποία συνθέτουν ένα ενδιαφέρον μωσαϊκό ιδεών και δράσεων. Ο πλούτος αυτός, πέρα από την πρόθεση των ίδιων των θεατρικών συγγραφέων, φανερώνει ότι το νεότερο ελληνικό θέατρο έχει τη δυνατότητα να αφομοιώνει και να γονιμοποιεί στοιχεία πολιτισμού, να συνδέει παραδόσεις, να εκφράζει ρήξεις και να δημιουργεί προβληματισμούς σε ένα ευαίσθητο και απαιτητικό κοινό. Το βιβλίο απευθύνεται σε θεατρολόγους, σε φιλόλογους, σε ανθρώπους του πνεύματος γενικότερα, σε ευαίσθητους αποδέκτες των προβληματισμών για την αξία, ιδιαιτερότητα, πρωτοτυπία και πολυμορφία της νεοελληνικής δραματολογίας, μέσα από ένα αρκετά αντιπροσωπευτικό δείγμα της. ΜΕΛΕΤΕΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση