Μια εμπεριστατωμένη, πρωτότυπη και ενδιαφέρουσα μονογραφία για το έργο του Μάνου Χατζιδάκι και το έντεχνο λαϊκό τραγούδι!
Η εν λόγω μονογραφία, με αντικείμενο το έργο και τη σημαντική προσφορά του Μάνου Χατζιδάκι στον νεοελληνικό πολιτισμό του 20ού αιώνα, πραγματεύεται τη διαλεκτική σχέση του συνθέτη με την ελληνική λαϊκή μουσική παράδοση, εξετάζοντας τους βασικούς πυλώνες της λαϊκής δημιουργίας: δημοτικό, λαϊκό και ρεμπέτικο τραγούδι, κατά τη διάρκεια της 50ετούς δημιουργίας του Μάνου Χατζιδάκι στον κινηματογράφο, το θέατρο, το μπαλέτο και τους κύκλους τραγουδιών.
Μέσα από το δούναι-λαβείν της ελληνικής μουσικής κληρονομιάς, αναδεικνύονται αφενός η ελληνικότητα του συνθέτη, αφετέρου οι συνθήκες μέσα στις οποίες γεννήθηκε, στα τέλη της δεκαετίας του '40, ένα νέο είδος μουσικής: το «έντεχνο λαϊκό» τραγούδι.
Το κενό που έρχεται να καλύψει στην αστική Εθνομουσικολογία και τη μουσική φιλολογία η παρούσα μονογραφία αφορά και στην αποτύπωση, με μεστό επιστημονικό κι εύληπτο λόγο, των χαρακτηριστικών του «έντεχνου λαϊκού» τραγουδιού και της σχέσης του με τον στίχο και τη χορευτική πράξη.
Παράλληλα, τοποθετώντας τον Μάνο Χατζιδάκι στο παγκόσμιο μουσικό γίγνεσθαι του 20ού αιώνα, συγκρίνονται για πρώτη φορά οι κοινωνικοπολιτικές συγκυρίες στην Ελλάδα, οι οποίες οδήγησαν στην αναγνώριση του ρεμπέτικου (αρχής γενομένης από τον Μάνο Χατζιδάκι), με εκείνες του εξωτερικού, οι οποίες οδήγησαν στην αναγνώριση και προβολή αντίστοιχων αστικολαϊκών ειδών σ' Ευρώπη και Αμερική: flamenco, fado, tango, blues, jazz.
Μια εμπεριστατωμένη, πρωτότυπη και ενδιαφέρουσα μονογραφία για το έργο του Μάνου Χατζιδάκι και το έντεχνο λαϊκό τραγούδι!
Η εν λόγω μονογραφία, με αντικείμενο το έργο και τη σημαντική προσφορά του Μάνου Χατζιδάκι στον νεοελληνικό πολιτισμό του 20ού αιώνα, πραγματεύεται τη διαλεκτική σχέση του συνθέτη με την ελληνική λαϊκή μουσική παράδοση, εξετάζοντας τους βασικούς πυλώνες της λαϊκής δημιουργίας: δημοτικό, λαϊκό και ρεμπέτικο τραγούδι, κατά τη διάρκεια της 50ετούς δημιουργίας του Μάνου Χατζιδάκι στον κινηματογράφο, το θέατρο, το μπαλέτο και τους κύκλους τραγουδιών.
Μέσα από το δούναι-λαβείν της ελληνικής μουσικής κληρονομιάς, αναδεικνύονται αφενός η ελληνικότητα του συνθέτη, αφετέρου οι συνθήκες μέσα στις οποίες γεννήθηκε, στα τέλη της δεκαετίας του '40, ένα νέο είδος μουσικής: το «έντεχνο λαϊκό» τραγούδι.
Το κενό που έρχεται να καλύψει στην αστική Εθνομουσικολογία και τη μουσική φιλολογία η παρούσα μονογραφία αφορά και στην αποτύπωση, με μεστό επιστημονικό κι εύληπτο λόγο, των χαρακτηριστικών του «έντεχνου λαϊκού» τραγουδιού και της σχέσης του με τον στίχο και τη χορευτική πράξη.
Παράλληλα, τοποθετώντας τον Μάνο Χατζιδάκι στο παγκόσμιο μουσικό γίγνεσθαι του 20ού αιώνα, συγκρίνονται για πρώτη φορά οι κοινωνικοπολιτικές συγκυρίες στην Ελλάδα, οι οποίες οδήγησαν στην αναγνώριση του ρεμπέτικου (αρχής γενομένης από τον Μάνο Χατζιδάκι), με εκείνες του εξωτερικού, οι οποίες οδήγησαν στην αναγνώριση και προβολή αντίστοιχων αστικολαϊκών ειδών σ' Ευρώπη και Αμερική: flamenco, fado, tango, blues, jazz.
ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΚΑΙ ΛΑΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗBKS.0036448BKS.0036448ΔΑΛΙΑΝΟΥΔΗ ΡΕΝΑΤΑΔΑΛΙΑΝΟΥΔΗ ΡΕΝΑΤΑΜΟΥΣΙΚΗΚατηγορία: ΜΟΥΣΙΚΗ •ΔΑΛΙΑΝΟΥΔΗ ΡΕΝΑΤΑ στην κατηγορία ΜΟΥΣΙΚΗ ISBN: 978-960-98343-5-3 Συγγραφέας: ΔΑΛΙΑΝΟΥΔΗ ΡΕΝΑΤΑ Εκδοτικός οίκος: ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Σελίδες: 256 Διαστάσεις: 16, 5Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Ιανουάριος 2010 Μια εμπεριστατωμένη, πρωτότυπη και ενδιαφέρουσα μονογραφία για το έργο του Μάνου Χατζιδάκι και το έντεχνο λαϊκό τραγούδι! Η εν λόγω μονογραφία, με αντικείμενο το έργο και τη σημαντική προσφορά του Μάνου Χατζιδάκι στον νεοελληνικό πολιτισμό του 20ού αιώνα, πραγματεύεται τη διαλεκτική σχέση του συνθέτη με την ελληνική λαϊκή μουσική παράδοση, εξετάζοντας τους βασικούς πυλώνες της λαϊκής δημιουργίας: δημοτικό, λαϊκό και ρεμπέτικο τραγούδι, κατά τη διάρκεια της 50ετούς δημιουργίας του Μάνου Χατζιδάκι στον κινηματογράφο, το θέατρο, το μπαλέτο και τους κύκλους τραγουδιών. Μέσα από το δούναι-λαβείν της ελληνικής μουσικής κληρονομιάς, αναδεικνύονται αφενός η ελληνικότητα του συνθέτη, αφετέρου οι συνθήκες μέσα στις οποίες γεννήθηκε, στα τέλη της δεκαετίας του '40, ένα νέο είδος μουσικής: το «έντεχνο λαϊκό» τραγούδι. Το κενό που έρχεται να καλύψει στην αστική Εθνομουσικολογία και τη μουσική φιλολογία η παρούσα μονογραφία αφορά και στην αποτύπωση, με μεστό επιστημονικό κι εύληπτο λόγο, των χαρακτηριστικών του «έντεχνου λαϊκού» τραγουδιού και της σχέσης του με τον στίχο και τη χορευτική πράξη. Παράλληλα, τοποθετώντας τον Μάνο Χατζιδάκι στο παγκόσμιο μουσικό γίγνεσθαι του 20ού αιώνα, συγκρίνονται για πρώτη φορά οι κοινωνικοπολιτικές συγκυρίες στην Ελλάδα, οι οποίες οδήγησαν στην αναγνώριση του ρεμπέτικου (αρχής γενομένης από τον Μάνο Χατζιδάκι), με εκείνες του εξωτερικού, οι οποίες οδήγησαν στην αναγνώριση και προβολή αντίστοιχων αστικολαϊκών ειδών σ' Ευρώπη και Αμερική: flamenco, fado, tango, blues, jazz. ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΚΑΙ ΛΑΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση