Μακρινό και κοντινό συγχρόνως, το Βυζάντιο μας έλκει, ως γλυκός καταγωγικός τόπος, και μας απωθεί, ταυτοχρόνως, ως σκοτεινό παρελθόν, μη έχοντες πάρει ακόμη απόσταση μετ' αισθήματος απ' αυτό. Τραβιόμαστε στο μέλλον ακόμη με την πλάτη, αφού η καρδιά μας συντονίζεται και πάλλει στον ρυθμό του, έστω και άν, και γι΄αυτό ακριβώς, δεν το καταλαβαίνουμε. Σαν απλήρωτο γραμμάτιο, έρχεται και επανέρχεται, μέχρι να το περιχωρήσουμε μέσα μας, συνθέτοντας το αίσθημα, που εν πολλοίς αυτό μας κληροδότησε, με την ενδοκοσμοχρονικότητα του παρόντος μας.
Πώς αυτός ο ορισμένου τύπου αισθήματος κόσμος, όπως του Βυζαντίου, προσελάμβανε τη βία; Μια βία που συνδέεται με την υποταγή στο Εν και με έναν πολιτισμό, αυτόν της ιεραρχημένης ομάδος, όπου ο χρόνος υπήρξε ως κλειστός χώρος και ο άγιος με την εικόνα του ήταν το ορατό εκείνο σημείο που εγγυάτο το συνεχές των κόσμων. Πως συνάπτεται το πρόβλημα των εικόνων με τ ο ανθρωπολογικό και ιστορικό πρόβλημα, που εν πολλοίς δυσχεραίνει ακόμη και σήμερα την νεοελληνική κοινωνία και που τότε είχε ως συνέπεια να ναυαγήσει ένα πολλά υποσχόμενο, αλλά αντιφατικό, κίνημα, αυτό της εικονομαχίας;
Μακρινό και κοντινό συγχρόνως, το Βυζάντιο μας έλκει, ως γλυκός καταγωγικός τόπος, και μας απωθεί, ταυτοχρόνως, ως σκοτεινό παρελθόν, μη έχοντες πάρει ακόμη απόσταση μετ' αισθήματος απ' αυτό. Τραβιόμαστε στο μέλλον ακόμη με την πλάτη, αφού η καρδιά μας συντονίζεται και πάλλει στον ρυθμό του, έστω και άν, και γι΄αυτό ακριβώς, δεν το καταλαβαίνουμε. Σαν απλήρωτο γραμμάτιο, έρχεται και επανέρχεται, μέχρι να το περιχωρήσουμε μέσα μας, συνθέτοντας το αίσθημα, που εν πολλοίς αυτό μας κληροδότησε, με την ενδοκοσμοχρονικότητα του παρόντος μας.
Πώς αυτός ο ορισμένου τύπου αισθήματος κόσμος, όπως του Βυζαντίου, προσελάμβανε τη βία; Μια βία που συνδέεται με την υποταγή στο Εν και με έναν πολιτισμό, αυτόν της ιεραρχημένης ομάδος, όπου ο χρόνος υπήρξε ως κλειστός χώρος και ο άγιος με την εικόνα του ήταν το ορατό εκείνο σημείο που εγγυάτο το συνεχές των κόσμων. Πως συνάπτεται το πρόβλημα των εικόνων με τ ο ανθρωπολογικό και ιστορικό πρόβλημα, που εν πολλοίς δυσχεραίνει ακόμη και σήμερα την νεοελληνική κοινωνία και που τότε είχε ως συνέπεια να ναυαγήσει ένα πολλά υποσχόμενο, αλλά αντιφατικό, κίνημα, αυτό της εικονομαχίας;
ΚΛΕΙΔΩΜΕΝΑ ΣΩΜΑΤΑ ΚΛΕΙΣΤΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΚΟΣΜΟΙBKS.0358455BKS.0358455ΚΑΛΑΠΟΘΑΚΟΣ ΝΙΚΟΣΚΑΛΑΠΟΘΑΚΟΣ ΝΙΚΟΣΙΣΤΟΡΙΚΑΚατηγορία: ΙΣΤΟΡΙΚΑ •ΚΑΛΑΠΟΘΑΚΟΣ ΝΙΚΟΣ στην κατηγορία ΙΣΤΟΡΙΚΑ ISBN: 978-960-527-763-5 Συγγραφέας: ΚΑΛΑΠΟΘΑΚΟΣ ΝΙΚΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΑΡΜΟΣ Σελίδες: 424 Διαστάσεις: 15Χ23 Ημερομηνία Έκδοσης: Ιούνιος 2013 ΒΑΣΑΝΙΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ Μακρινό και κοντινό συγχρόνως, το Βυζάντιο μας έλκει, ως γλυκός καταγωγικός τόπος, και μας απωθεί, ταυτοχρόνως, ως σκοτεινό παρελθόν, μη έχοντες πάρει ακόμη απόσταση μετ' αισθήματος απ' αυτό. Τραβιόμαστε στο μέλλον ακόμη με την πλάτη, αφού η καρδιά μας συντονίζεται και πάλλει στον ρυθμό του, έστω και άν, και γι΄αυτό ακριβώς, δεν το καταλαβαίνουμε. Σαν απλήρωτο γραμμάτιο, έρχεται και επανέρχεται, μέχρι να το περιχωρήσουμε μέσα μας, συνθέτοντας το αίσθημα, που εν πολλοίς αυτό μας κληροδότησε, με την ενδοκοσμοχρονικότητα του παρόντος μας. Πώς αυτός ο ορισμένου τύπου αισθήματος κόσμος, όπως του Βυζαντίου, προσελάμβανε τη βία; Μια βία που συνδέεται με την υποταγή στο Εν και με έναν πολιτισμό, αυτόν της ιεραρχημένης ομάδος, όπου ο χρόνος υπήρξε ως κλειστός χώρος και ο άγιος με την εικόνα του ήταν το ορατό εκείνο σημείο που εγγυάτο το συνεχές των κόσμων. Πως συνάπτεται το πρόβλημα των εικόνων με τ ο ανθρωπολογικό και ιστορικό πρόβλημα, που εν πολλοίς δυσχεραίνει ακόμη και σήμερα την νεοελληνική κοινωνία και που τότε είχε ως συνέπεια να ναυαγήσει ένα πολλά υποσχόμενο, αλλά αντιφατικό, κίνημα, αυτό της εικονομαχίας; ΚΛΕΙΔΩΜΕΝΑ ΣΩΜΑΤΑ ΚΛΕΙΣΤΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΚΟΣΜΟΙ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση