Η ηθική κερματίζει τα νοητά είδωλα και καθιστά τους όρους άτμητο, άφθαρτο, αδιάστατο, αναντιπαράστατο θετικότατους, πεμπτουσία κοινωνίας στην ενότητα. Ήδη και η αγάπη που αγγέλλεται ως οικουμενική συμπάθεια καθοράται ως καθαρότητα, ως απέραντη οντολογική διαφάνεια του ηθικού, ως απόλυτο πλήρωμα το οποίο θραύεται υπό μορφές καθαρότητας, δεκτικότητας, προσφοράς, θυσίας. Να γιατί αυξάνεται όποιος κατεδαφίζει το ειδωλικό του εγώ, όποιος τρέφεται προσφερόμενος.
Μόνο ηθικά ο άνθρωπος αναγνωρίζεται στη γνησιότητά του. Ο όρος ηθική, βεβαρυμένος από χρησιμοθηρικές και ευδαιμονιστικές σκοπιμότητες, αναπροσεγγίζεται δημιουργικά, γίνεται άσμα της ωραίας ψυχής, της άσπιλης ωραιότητας, της μυστικής εμπνοής ενός ''καταραμένου'': Η πνευματική της σάρκα έχει το άρωμα των αγγέλων/ και το βλέμμα της μας ενδύει με ένδυμα φαεινότητας... (Baudelaire, Les fleurs du mal, le livre de poche, 1972, σελ. 56). Η σάρκα και το βλέμμα, το νεύμα και η κίνηση, η δεκτικότητα που είναι προσφορά και μαρτυρία, κοινωνία εν συγκεκριμένω, παιδεία της διάνοιας, λόγος του συναισθήματος, κινητήρας του λόγου.
Η ηθική κερματίζει τα νοητά είδωλα και καθιστά τους όρους άτμητο, άφθαρτο, αδιάστατο, αναντιπαράστατο θετικότατους, πεμπτουσία κοινωνίας στην ενότητα. Ήδη και η αγάπη που αγγέλλεται ως οικουμενική συμπάθεια καθοράται ως καθαρότητα, ως απέραντη οντολογική διαφάνεια του ηθικού, ως απόλυτο πλήρωμα το οποίο θραύεται υπό μορφές καθαρότητας, δεκτικότητας, προσφοράς, θυσίας. Να γιατί αυξάνεται όποιος κατεδαφίζει το ειδωλικό του εγώ, όποιος τρέφεται προσφερόμενος.
Μόνο ηθικά ο άνθρωπος αναγνωρίζεται στη γνησιότητά του. Ο όρος ηθική, βεβαρυμένος από χρησιμοθηρικές και ευδαιμονιστικές σκοπιμότητες, αναπροσεγγίζεται δημιουργικά, γίνεται άσμα της ωραίας ψυχής, της άσπιλης ωραιότητας, της μυστικής εμπνοής ενός ''καταραμένου'': Η πνευματική της σάρκα έχει το άρωμα των αγγέλων/ και το βλέμμα της μας ενδύει με ένδυμα φαεινότητας... (Baudelaire, Les fleurs du mal, le livre de poche, 1972, σελ. 56). Η σάρκα και το βλέμμα, το νεύμα και η κίνηση, η δεκτικότητα που είναι προσφορά και μαρτυρία, κοινωνία εν συγκεκριμένω, παιδεία της διάνοιας, λόγος του συναισθήματος, κινητήρας του λόγου.
ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗBKS.0685082BKS.0685082ΜΑΚΡΗΣ ΝΙΚΟΣΜΑΚΡΗΣ ΝΙΚΟΣΦΙΛΟΣΟΦΙΑΚατηγορία: ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ •ΜΑΚΡΗΣ ΝΙΚΟΣ στην κατηγορία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ISBN: 978-960-694-071-2 Συγγραφέας: ΜΑΚΡΗΣ ΝΙΚΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΔΡΟΜΩΝ Σελίδες: 236 Ημερομηνία Έκδοσης: Μάιος 2010 ΑΚΗΡΑΤΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ ΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΜΥΣΤΙΚΟΥ Η ηθική κερματίζει τα νοητά είδωλα και καθιστά τους όρους άτμητο, άφθαρτο, αδιάστατο, αναντιπαράστατο θετικότατους, πεμπτουσία κοινωνίας στην ενότητα. Ήδη και η αγάπη που αγγέλλεται ως οικουμενική συμπάθεια καθοράται ως καθαρότητα, ως απέραντη οντολογική διαφάνεια του ηθικού, ως απόλυτο πλήρωμα το οποίο θραύεται υπό μορφές καθαρότητας, δεκτικότητας, προσφοράς, θυσίας. Να γιατί αυξάνεται όποιος κατεδαφίζει το ειδωλικό του εγώ, όποιος τρέφεται προσφερόμενος. Μόνο ηθικά ο άνθρωπος αναγνωρίζεται στη γνησιότητά του. Ο όρος ηθική, βεβαρυμένος από χρησιμοθηρικές και ευδαιμονιστικές σκοπιμότητες, αναπροσεγγίζεται δημιουργικά, γίνεται άσμα της ωραίας ψυχής, της άσπιλης ωραιότητας, της μυστικής εμπνοής ενός ''καταραμένου'': Η πνευματική της σάρκα έχει το άρωμα των αγγέλων/ και το βλέμμα της μας ενδύει με ένδυμα φαεινότητας... (Baudelaire, Les fleurs du mal, le livre de poche, 1972, σελ. 56). Η σάρκα και το βλέμμα, το νεύμα και η κίνηση, η δεκτικότητα που είναι προσφορά και μαρτυρία, κοινωνία εν συγκεκριμένω, παιδεία της διάνοιας, λόγος του συναισθήματος, κινητήρας του λόγου. ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση