Στο παρόν βιβλίο παρουσιάζεται το επιστημονικό έργο και οι βασικοί σταθμοί της ζωής της Eleanor J. Gibson, μιας από τις σημαντικότερες σήμερα πειραματικούς και αναπτυξιακούς ψυχολόγους, ειδικής στον τομέα της αντιληπτικής μάθησης και ανάπτυξης.
Στο βιβλίο παρουσιάζεται χρονολογικά το επιστημονικό της έργο που περιλαμβάνει έρευνες σχετικές με τη μάθηση στον άνθρωπο και στα ζώα (Συγκριτική Ψυχολογία), μελέτες πάνω στην πειραματική νεύρωση και τη μητρική προσκόλληση στα ζώα, μελέτες πάνω στο ρόλο των περιβαλλοντικών συνθηκών και της ανατροφής των ζώων στην ανάπτυξη της αντίληψής τους, ακόμη και ζητήματα που σχετίζονται με την ψυχοφυσική έρευνα και την ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας στα παιδιά. Το κύριο, όμως, επιστημονικό της ενδιαφέρον και έργο, που παρουσιάζουμε στο παρόν βιβλίο, εστιάζεται στην οικολογική έρευνα σχετικά με την αντιληπτική μάθηση και ανάπτυξη των βρεφών και των νηπίων. Στην οικολογική της προσέγγιση η αντιληπτική μάθηση και ανάπτυξη, που θεωρείται ως η βάση της γνώσης μας για τον κόσμο, περιγράφεται ως μια ενεργητική διαδικασία απόσπασης πληροφοριών από το περιβάλλον, μια διαδικασία διαφοροποίησης (διάκρισης) ή εκλέπτυνσης που αρχίζει από την αρχή της γέννησης ενός παιδιού. Η ίδια ονομάζει την προσέγγισή της «αναζήτησε και θα βρεις», θα βρεις τις σταθερές (invariants) ή προσφερόμενες δυνατότητες των αντικειμένων, τόπων και συμβάντων του περιβάλλοντος.
Μερικά από τα ζητήματα που απασχόλησαν την έρευνα της Gibson είναι κυρίως τα κλασικά θέματα της οικολογικής προσέγγισης του συζύγου και βασικού της εμπνευστή James J. Gibson, προσαρμοσμένα όμως στο πλαίσιο της βρεφικής και νηπιακής ηλικίας, όπως, για παράδειγμα, το ζήτημα της απόσπασης των πληροφοριών (σταθερών) από μια περιβάλλουσα παράταξη, η αντίληψη των πολυτροπικά προσδιορισμένων συμβάντων, η ανάπτυξη της κίνησης και της μετακίνησης και ο ρόλος τους στη γνωστική ανάπτυξη του παιδιού, η αντίληψη των προσφερόμενων δυνατοτήτων των αντικειμένων, των συμβάντων και των τόπων, οι σχέσεις μεταξύ της αντίληψης και της δράσης.
Η οικολογική της προσέγγιση παρέχει μια εναλλακτική λύση στις θεωρίες της μάθησης και ανάπτυξης (στη θεωρία της ενίσχυσης, στη θεωρία των συνειρμικών σχέσεων, στη μορφολογική θεωρία, στη θεωρία των γνωστικών σχημάτων και εσωτερικών αναπαραστάσεων και γενικά στις κονστρουκτιβιστικές θεωρίες και τις γνωστικιστικές, ορθολογιστικές και υπολογιστικές θεωρίες επεξεργασίας πληροφοριών) και ιδιαίτερα στην προσέγγιση του L. Postman, του J. Piaget και του J. Bruner.
Στο παρόν βιβλίο παρουσιάζεται το επιστημονικό έργο και οι βασικοί σταθμοί της ζωής της Eleanor J. Gibson, μιας από τις σημαντικότερες σήμερα πειραματικούς και αναπτυξιακούς ψυχολόγους, ειδικής στον τομέα της αντιληπτικής μάθησης και ανάπτυξης.
Στο βιβλίο παρουσιάζεται χρονολογικά το επιστημονικό της έργο που περιλαμβάνει έρευνες σχετικές με τη μάθηση στον άνθρωπο και στα ζώα (Συγκριτική Ψυχολογία), μελέτες πάνω στην πειραματική νεύρωση και τη μητρική προσκόλληση στα ζώα, μελέτες πάνω στο ρόλο των περιβαλλοντικών συνθηκών και της ανατροφής των ζώων στην ανάπτυξη της αντίληψής τους, ακόμη και ζητήματα που σχετίζονται με την ψυχοφυσική έρευνα και την ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας στα παιδιά. Το κύριο, όμως, επιστημονικό της ενδιαφέρον και έργο, που παρουσιάζουμε στο παρόν βιβλίο, εστιάζεται στην οικολογική έρευνα σχετικά με την αντιληπτική μάθηση και ανάπτυξη των βρεφών και των νηπίων. Στην οικολογική της προσέγγιση η αντιληπτική μάθηση και ανάπτυξη, που θεωρείται ως η βάση της γνώσης μας για τον κόσμο, περιγράφεται ως μια ενεργητική διαδικασία απόσπασης πληροφοριών από το περιβάλλον, μια διαδικασία διαφοροποίησης (διάκρισης) ή εκλέπτυνσης που αρχίζει από την αρχή της γέννησης ενός παιδιού. Η ίδια ονομάζει την προσέγγισή της «αναζήτησε και θα βρεις», θα βρεις τις σταθερές (invariants) ή προσφερόμενες δυνατότητες των αντικειμένων, τόπων και συμβάντων του περιβάλλοντος.
Μερικά από τα ζητήματα που απασχόλησαν την έρευνα της Gibson είναι κυρίως τα κλασικά θέματα της οικολογικής προσέγγισης του συζύγου και βασικού της εμπνευστή James J. Gibson, προσαρμοσμένα όμως στο πλαίσιο της βρεφικής και νηπιακής ηλικίας, όπως, για παράδειγμα, το ζήτημα της απόσπασης των πληροφοριών (σταθερών) από μια περιβάλλουσα παράταξη, η αντίληψη των πολυτροπικά προσδιορισμένων συμβάντων, η ανάπτυξη της κίνησης και της μετακίνησης και ο ρόλος τους στη γνωστική ανάπτυξη του παιδιού, η αντίληψη των προσφερόμενων δυνατοτήτων των αντικειμένων, των συμβάντων και των τόπων, οι σχέσεις μεταξύ της αντίληψης και της δράσης.
Η οικολογική της προσέγγιση παρέχει μια εναλλακτική λύση στις θεωρίες της μάθησης και ανάπτυξης (στη θεωρία της ενίσχυσης, στη θεωρία των συνειρμικών σχέσεων, στη μορφολογική θεωρία, στη θεωρία των γνωστικών σχημάτων και εσωτερικών αναπαραστάσεων και γενικά στις κονστρουκτιβιστικές θεωρίες και τις γνωστικιστικές, ορθολογιστικές και υπολογιστικές θεωρίες επεξεργασίας πληροφοριών) και ιδιαίτερα στην προσέγγιση του L. Postman, του J. Piaget και του J. Bruner.
Η ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΠΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗBKS.0542360BKS.0542360ΠΟΥΡΚΟΣ ΜΑΡΙΟΣΠΟΥΡΚΟΣ ΜΑΡΙΟΣΨΥΧΟΛΟΓΙΑΚατηγορία: ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ •ΠΟΥΡΚΟΣ ΜΑΡΙΟΣ στην κατηγορία ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ISBN: 960-01-1047-6 Συγγραφέας: ΠΟΥΡΚΟΣ ΜΑΡΙΟΣ Εκδοτικός οίκος: GUTENBERG Σελίδες: 188 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: 2005 Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΤΗΣ ELEANOR J. GIBSON Στο παρόν βιβλίο παρουσιάζεται το επιστημονικό έργο και οι βασικοί σταθμοί της ζωής της Eleanor J. Gibson, μιας από τις σημαντικότερες σήμερα πειραματικούς και αναπτυξιακούς ψυχολόγους, ειδικής στον τομέα της αντιληπτικής μάθησης και ανάπτυξης. Στο βιβλίο παρουσιάζεται χρονολογικά το επιστημονικό της έργο που περιλαμβάνει έρευνες σχετικές με τη μάθηση στον άνθρωπο και στα ζώα (Συγκριτική Ψυχολογία), μελέτες πάνω στην πειραματική νεύρωση και τη μητρική προσκόλληση στα ζώα, μελέτες πάνω στο ρόλο των περιβαλλοντικών συνθηκών και της ανατροφής των ζώων στην ανάπτυξη της αντίληψής τους, ακόμη και ζητήματα που σχετίζονται με την ψυχοφυσική έρευνα και την ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας στα παιδιά. Το κύριο, όμως, επιστημονικό της ενδιαφέρον και έργο, που παρουσιάζουμε στο παρόν βιβλίο, εστιάζεται στην οικολογική έρευνα σχετικά με την αντιληπτική μάθηση και ανάπτυξη των βρεφών και των νηπίων. Στην οικολογική της προσέγγιση η αντιληπτική μάθηση και ανάπτυξη, που θεωρείται ως η βάση της γνώσης μας για τον κόσμο, περιγράφεται ως μια ενεργητική διαδικασία απόσπασης πληροφοριών από το περιβάλλον, μια διαδικασία διαφοροποίησης (διάκρισης) ή εκλέπτυνσης που αρχίζει από την αρχή της γέννησης ενός παιδιού. Η ίδια ονομάζει την προσέγγισή της «αναζήτησε και θα βρεις», θα βρεις τις σταθερές (invariants) ή προσφερόμενες δυνατότητες των αντικειμένων, τόπων και συμβάντων του περιβάλλοντος. Μερικά από τα ζητήματα που απασχόλησαν την έρευνα της Gibson είναι κυρίως τα κλασικά θέματα της οικολογικής προσέγγισης του συζύγου και βασικού της εμπνευστή James J. Gibson, προσαρμοσμένα όμως στο πλαίσιο της βρεφικής και νηπιακής ηλικίας, όπως, για παράδειγμα, το ζήτημα της απόσπασης των πληροφοριών (σταθερών) από μια περιβάλλουσα παράταξη, η αντίληψη των πολυτροπικά προσδιορισμένων συμβάντων, η ανάπτυξη της κίνησης και της μετακίνησης και ο ρόλος τους στη γνωστική ανάπτυξη του παιδιού, η αντίληψη των προσφερόμενων δυνατοτήτων των αντικειμένων, των συμβάντων και των τόπων, οι σχέσεις μεταξύ της αντίληψης και της δράσης. Η οικολογική της προσέγγιση παρέχει μια εναλλακτική λύση στις θεωρίες της μάθησης και ανάπτυξης (στη θεωρία της ενίσχυσης, στη θεωρία των συνειρμικών σχέσεων, στη μορφολογική θεωρία, στη θεωρία των γνωστικών σχημάτων και εσωτερικών αναπαραστάσεων και γενικά στις κονστρουκτιβιστικές θεωρίες και τις γνωστικιστικές, ορθολογιστικές και υπολογιστικές θεωρίες επεξεργασίας πληροφοριών) και ιδιαίτερα στην προσέγγιση του L. Postman, του J. Piaget και του J. Bruner. Η ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΠΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση