Η πρώτη έκδοση της Αναγέννησης το 1873 προσέκρουσε στη βλοσυρή σιωπή και την αποδοκιμασία των μεγάλων δασκάλων της βικτωριανής Αγγλίας. Την ίδια στιγμή έγινε το μανιφέστο του νεανικού αισθητικού κινήματος της «παρακμής». Ο Πέιτερ ταράχτηκε από τις αντιδράσεις που ενέπνευσε το βιβλίο: «Θα ήθελα να μη με αποκαλούν ηδονιστή», είπε, «δίνει μια τόσο εσφαλμένη εντύπωση σε όσους δεν γνωρίζουν ελληνικά».
Προβαίνοντας σε μια ιδιαίτερα ιδιοσυγκρασιακή θεώρηση ορισμένων από τα ωραιότερα καλλιτεχνικά και λογοτεχνικά έργα της γαλλικής και της ιταλικής Αναγέννησης, ο Πέιτερ επαναπροσδιόρισε την κριτική ως μια ιμπρεσιονιστική, σχεδόν ερωτική εξερεύνηση των αισθητικής ανταπόκρισης του κριτικού στο έργο. Το περιβόητο «Συμπέρασμά» του σκανδάλισε πολλούς με την επιμονή του να προβάλλει την απόλαυση και το πάθος ως μόνη δικαίωση της ζωής, ενώ παράλληλα γοήτευσε άλλους κορυφαίους υπέρμαχους του αισθητισμού, όπως ο Όσκαρ Ουάιλντ, για τον οποίο η Αναγέννηση, «το βιβλίο που είχε μια τόσο παράξενη επίδραση στη ζωή μου», αποτελεί την «Αγία Γραφή του κάλλους».
Το βιβλίο περιέχει τα κλασικά πλέον κείμενα της πρώτης έκδοσης: Δύο παλαιές γαλλικές ιστορίες, Πίκο ντέλα Μιράντολα, Σάντρο Μποτιτσέλι, Λούκα ντέλα Ρόμπια, Η ποίηση του Μικελάντζελο, Λεονάρντο ντα Βίντσι, Η σχολή του Τζορτζόνε, Ζοακίμ ντυ Μπελαί, Βίνκελμαν. Στο δοκίμιο για τον ντα Βίντσι ανήκει η περίφημη περιγραφή της Μόνα Λίζα, «το πιο φημισμένο κομμάτι που γράφτηκε ποτέ για οποιαδήποτε εικόνα στον κόσμο».
Η Αναγέννηση είναι ένα από τα πιο ρηξικέλευθα κείμενα φιλοσοφικής κριτικής του πολιτισμού που ενέπνευσε μοντέρνους συγγραφείς, όπως ο Προυστ, ο Τζόυς, ο Γέιτς, ο Έζρα Πάουντ, ο Γουάλας Στήβενς ή ο Καβάφης, και επιζεί μέχρι τις μέρες μας ως ανεπανάληπτη έκφραση μιας αισθητικής θεώρησης της ζωής.
Ο τόμος περιλαμβάνει, ως επίμετρα, δύο σημαντικά κείμενα του Κένεθ Κλαρκ και του Μάριο Πρατς για τον Πέιτερ.
Η πρώτη έκδοση της Αναγέννησης το 1873 προσέκρουσε στη βλοσυρή σιωπή και την αποδοκιμασία των μεγάλων δασκάλων της βικτωριανής Αγγλίας. Την ίδια στιγμή έγινε το μανιφέστο του νεανικού αισθητικού κινήματος της «παρακμής». Ο Πέιτερ ταράχτηκε από τις αντιδράσεις που ενέπνευσε το βιβλίο: «Θα ήθελα να μη με αποκαλούν ηδονιστή», είπε, «δίνει μια τόσο εσφαλμένη εντύπωση σε όσους δεν γνωρίζουν ελληνικά».
Προβαίνοντας σε μια ιδιαίτερα ιδιοσυγκρασιακή θεώρηση ορισμένων από τα ωραιότερα καλλιτεχνικά και λογοτεχνικά έργα της γαλλικής και της ιταλικής Αναγέννησης, ο Πέιτερ επαναπροσδιόρισε την κριτική ως μια ιμπρεσιονιστική, σχεδόν ερωτική εξερεύνηση των αισθητικής ανταπόκρισης του κριτικού στο έργο. Το περιβόητο «Συμπέρασμά» του σκανδάλισε πολλούς με την επιμονή του να προβάλλει την απόλαυση και το πάθος ως μόνη δικαίωση της ζωής, ενώ παράλληλα γοήτευσε άλλους κορυφαίους υπέρμαχους του αισθητισμού, όπως ο Όσκαρ Ουάιλντ, για τον οποίο η Αναγέννηση, «το βιβλίο που είχε μια τόσο παράξενη επίδραση στη ζωή μου», αποτελεί την «Αγία Γραφή του κάλλους».
Το βιβλίο περιέχει τα κλασικά πλέον κείμενα της πρώτης έκδοσης: Δύο παλαιές γαλλικές ιστορίες, Πίκο ντέλα Μιράντολα, Σάντρο Μποτιτσέλι, Λούκα ντέλα Ρόμπια, Η ποίηση του Μικελάντζελο, Λεονάρντο ντα Βίντσι, Η σχολή του Τζορτζόνε, Ζοακίμ ντυ Μπελαί, Βίνκελμαν. Στο δοκίμιο για τον ντα Βίντσι ανήκει η περίφημη περιγραφή της Μόνα Λίζα, «το πιο φημισμένο κομμάτι που γράφτηκε ποτέ για οποιαδήποτε εικόνα στον κόσμο».
Η Αναγέννηση είναι ένα από τα πιο ρηξικέλευθα κείμενα φιλοσοφικής κριτικής του πολιτισμού που ενέπνευσε μοντέρνους συγγραφείς, όπως ο Προυστ, ο Τζόυς, ο Γέιτς, ο Έζρα Πάουντ, ο Γουάλας Στήβενς ή ο Καβάφης, και επιζεί μέχρι τις μέρες μας ως ανεπανάληπτη έκφραση μιας αισθητικής θεώρησης της ζωής.
Ο τόμος περιλαμβάνει, ως επίμετρα, δύο σημαντικά κείμενα του Κένεθ Κλαρκ και του Μάριο Πρατς για τον Πέιτερ.
Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗBKS.0334359BKS.0334359ΠΕΙΤΕΡ ΓΟΥΟΛΤΕΡΠΕΙΤΕΡ ΓΟΥΟΛΤΕΡΜΕΛΕΤΕΣΚατηγορία: ΜΕΛΕΤΕΣ •ΠΕΙΤΕΡ ΓΟΥΟΛΤΕΡ στην κατηγορία ΜΕΛΕΤΕΣ ISBN: 978-960-221-511-1 Συγγραφέας: ΠΕΙΤΕΡ ΓΟΥΟΛΤΕΡ Εκδοτικός οίκος: ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Σελίδες: 278 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: Απρίλιος 2011 ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ Η πρώτη έκδοση της Αναγέννησης το 1873 προσέκρουσε στη βλοσυρή σιωπή και την αποδοκιμασία των μεγάλων δασκάλων της βικτωριανής Αγγλίας. Την ίδια στιγμή έγινε το μανιφέστο του νεανικού αισθητικού κινήματος της «παρακμής». Ο Πέιτερ ταράχτηκε από τις αντιδράσεις που ενέπνευσε το βιβλίο: «Θα ήθελα να μη με αποκαλούν ηδονιστή», είπε, «δίνει μια τόσο εσφαλμένη εντύπωση σε όσους δεν γνωρίζουν ελληνικά». Προβαίνοντας σε μια ιδιαίτερα ιδιοσυγκρασιακή θεώρηση ορισμένων από τα ωραιότερα καλλιτεχνικά και λογοτεχνικά έργα της γαλλικής και της ιταλικής Αναγέννησης, ο Πέιτερ επαναπροσδιόρισε την κριτική ως μια ιμπρεσιονιστική, σχεδόν ερωτική εξερεύνηση των αισθητικής ανταπόκρισης του κριτικού στο έργο. Το περιβόητο «Συμπέρασμά» του σκανδάλισε πολλούς με την επιμονή του να προβάλλει την απόλαυση και το πάθος ως μόνη δικαίωση της ζωής, ενώ παράλληλα γοήτευσε άλλους κορυφαίους υπέρμαχους του αισθητισμού, όπως ο Όσκαρ Ουάιλντ, για τον οποίο η Αναγέννηση, «το βιβλίο που είχε μια τόσο παράξενη επίδραση στη ζωή μου», αποτελεί την «Αγία Γραφή του κάλλους». Το βιβλίο περιέχει τα κλασικά πλέον κείμενα της πρώτης έκδοσης: Δύο παλαιές γαλλικές ιστορίες, Πίκο ντέλα Μιράντολα, Σάντρο Μποτιτσέλι, Λούκα ντέλα Ρόμπια, Η ποίηση του Μικελάντζελο, Λεονάρντο ντα Βίντσι, Η σχολή του Τζορτζόνε, Ζοακίμ ντυ Μπελαί, Βίνκελμαν. Στο δοκίμιο για τον ντα Βίντσι ανήκει η περίφημη περιγραφή της Μόνα Λίζα, «το πιο φημισμένο κομμάτι που γράφτηκε ποτέ για οποιαδήποτε εικόνα στον κόσμο». Η Αναγέννηση είναι ένα από τα πιο ρηξικέλευθα κείμενα φιλοσοφικής κριτικής του πολιτισμού που ενέπνευσε μοντέρνους συγγραφείς, όπως ο Προυστ, ο Τζόυς, ο Γέιτς, ο Έζρα Πάουντ, ο Γουάλας Στήβενς ή ο Καβάφης, και επιζεί μέχρι τις μέρες μας ως ανεπανάληπτη έκφραση μιας αισθητικής θεώρησης της ζωής. Ο τόμος περιλαμβάνει, ως επίμετρα, δύο σημαντικά κείμενα του Κένεθ Κλαρκ και του Μάριο Πρατς για τον Πέιτερ. Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση