Ο ΠΕΝΤΑΛΟΦΟΣ ΚΑΙ Ο ΒΥΘΟΣ ΒΟΙΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ ΣΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟ
Προχωρήσαμε μαζί με τον Ανδρέα Τακαλιό στη συγγραφή ενός βιβλίου, γιατί κρίναμε πως τώρα που τα πάθη έχουν ως ένα σημείο καταλαγιάσει είναι καιρός -60 χρόνια πέρασαν από τότε- να καταγράψουμε βιώματα και να προσκομίσουμε στοιχεία χρήσιμα για την καταγραφή της τοπικής ιστορίας. Βλέπαμε πως κάποια πρόσωπα που είχαν πάρει μέρος θέλαν όχι μόνο να μιλήσουν αλλά και να γράψουν, πριν επέλθει το φυσικό τέλος. Γι' αυτούς όλους, αλλά πιο πολύ για τους αδικοσκοτωμένους άξιζε το τόλμημα.
Γνωρίζουμε πως μια σημαντική μερίδα του κοινού ούτε ν' ακούσει θέλει κι ούτε να διαβάσει. Τους σεβόμαστε. Τι λέμε σ' αυτούς; Αν μας κάνουν την τιμή να μας διαβάσουν, να το κάνουν προσεκτικά, να μη σταθούν σε λέξεις και μεμονωμένα αποσπάσματα. Δεν τους ζητάμε ν' αλλάξουν γνώμη. Αυτό δεν είναι εύκολο. Όσοι έζησαν τη δεκαετία 1940-1950 έχουν φτιάξει μέσα τους με βάση τα δικά τους βιώματα τη δική τους ιστορία για τον πόλεμο. Aυτοί, κατά κύριο λόγο, έχουν τη δυνατότητα να μας ελέγξουν. Όσοι πάλι μ' αυτήν τη διαμορφωμένη γνώμη θα αναζητήσουν στο βιβλίο μια επιβεβαίωση των θέσεων τους, όσοι θα ψάχνουν να βρουν σε ποια παράταξη να μας χρεώσουν, είναι πιθανόν ν' απογοητευθούν. Το να μας κατατάξουν κάπου δεν είναι δύσκολο, αλλά δεν είναι και το πρωτεύον. Αδυναμίες θα βρουν. Και ελλείψεις και λάθη. Δεν είναι δυνατόν να χωρέσουν όλα σ' ένα βιβλίο.
Για ορισμένα θέματα ακούσαμε δυο και τρεις διαφορετικές εκδοχές. Δεν είναι εύκολο να διακρίνει κανείς πού σταματά η προπαγάνδα κι αρχίζει η (σχετική) αλήθεια. Το πρόβλημα του πώς προσλαμβάνουμε την ιστορία της περιόδου έχει να κάνει και με τις παγιωμένες απόψεις που επιβλήθηκαν απ' τα ιερατεία των δύο πλευρών.
Απευθυνόμενοι, τέλος, στους νέους, αυτούς, που τα καλοκαίρια παίρνουν τα βουνά, τους λέμε πως αυτό το πόνημα μπορεί να τους βοηθήσει να μάθουν κάποια πράγματα για τη νεότερη ιστορία του τόπου. Ο Πεντάλοφος, το Επταχώρι, η Φούρκα είναι ανοιχτά μουσεία σύγχρονης ιστορίας. Τους καλούμε ν' ανεβούν στην Πανούκλα, κι όχι μόνο ν' απολαύσουν το φυσικό τοπίο αλλά να δουν και τις αμυντικές κατασκευές που διακρίνονται ακόμα. Μόνο νά 'χουν το νου τους να μην σκαλίζουν. Και μετά Τάλιαρος, Πατώματα, Αι-Λιάς, Επταχώρι, Σαραντάπορος, Κούτσουρο αριστερά, Μπουχέτσι δεξιά, η αρχή του Γράμμου.
Ο ΠΕΝΤΑΛΟΦΟΣ ΚΑΙ Ο ΒΥΘΟΣ ΒΟΙΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ ΣΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟ
Προχωρήσαμε μαζί με τον Ανδρέα Τακαλιό στη συγγραφή ενός βιβλίου, γιατί κρίναμε πως τώρα που τα πάθη έχουν ως ένα σημείο καταλαγιάσει είναι καιρός -60 χρόνια πέρασαν από τότε- να καταγράψουμε βιώματα και να προσκομίσουμε στοιχεία χρήσιμα για την καταγραφή της τοπικής ιστορίας. Βλέπαμε πως κάποια πρόσωπα που είχαν πάρει μέρος θέλαν όχι μόνο να μιλήσουν αλλά και να γράψουν, πριν επέλθει το φυσικό τέλος. Γι' αυτούς όλους, αλλά πιο πολύ για τους αδικοσκοτωμένους άξιζε το τόλμημα.
Γνωρίζουμε πως μια σημαντική μερίδα του κοινού ούτε ν' ακούσει θέλει κι ούτε να διαβάσει. Τους σεβόμαστε. Τι λέμε σ' αυτούς; Αν μας κάνουν την τιμή να μας διαβάσουν, να το κάνουν προσεκτικά, να μη σταθούν σε λέξεις και μεμονωμένα αποσπάσματα. Δεν τους ζητάμε ν' αλλάξουν γνώμη. Αυτό δεν είναι εύκολο. Όσοι έζησαν τη δεκαετία 1940-1950 έχουν φτιάξει μέσα τους με βάση τα δικά τους βιώματα τη δική τους ιστορία για τον πόλεμο. Aυτοί, κατά κύριο λόγο, έχουν τη δυνατότητα να μας ελέγξουν. Όσοι πάλι μ' αυτήν τη διαμορφωμένη γνώμη θα αναζητήσουν στο βιβλίο μια επιβεβαίωση των θέσεων τους, όσοι θα ψάχνουν να βρουν σε ποια παράταξη να μας χρεώσουν, είναι πιθανόν ν' απογοητευθούν. Το να μας κατατάξουν κάπου δεν είναι δύσκολο, αλλά δεν είναι και το πρωτεύον. Αδυναμίες θα βρουν. Και ελλείψεις και λάθη. Δεν είναι δυνατόν να χωρέσουν όλα σ' ένα βιβλίο.
Για ορισμένα θέματα ακούσαμε δυο και τρεις διαφορετικές εκδοχές. Δεν είναι εύκολο να διακρίνει κανείς πού σταματά η προπαγάνδα κι αρχίζει η (σχετική) αλήθεια. Το πρόβλημα του πώς προσλαμβάνουμε την ιστορία της περιόδου έχει να κάνει και με τις παγιωμένες απόψεις που επιβλήθηκαν απ' τα ιερατεία των δύο πλευρών.
Απευθυνόμενοι, τέλος, στους νέους, αυτούς, που τα καλοκαίρια παίρνουν τα βουνά, τους λέμε πως αυτό το πόνημα μπορεί να τους βοηθήσει να μάθουν κάποια πράγματα για τη νεότερη ιστορία του τόπου. Ο Πεντάλοφος, το Επταχώρι, η Φούρκα είναι ανοιχτά μουσεία σύγχρονης ιστορίας. Τους καλούμε ν' ανεβούν στην Πανούκλα, κι όχι μόνο ν' απολαύσουν το φυσικό τοπίο αλλά να δουν και τις αμυντικές κατασκευές που διακρίνονται ακόμα. Μόνο νά 'χουν το νου τους να μην σκαλίζουν. Και μετά Τάλιαρος, Πατώματα, Αι-Λιάς, Επταχώρι, Σαραντάπορος, Κούτσουρο αριστερά, Μπουχέτσι δεξιά, η αρχή του Γράμμου.
ΕΝΑ ΧΩΡΙΟ ΣΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟBKS.0410303BKS.0410303ΚΑΣΣΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ, ΤΑΚΑΛΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣΚΑΣΣΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ, ΤΑΚΑΛΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣΙΣΤΟΡΙΚΑΚατηγορία: ΙΣΤΟΡΙΚΑ •ΚΑΣΣΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ, ΤΑΚΑΛΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ στην κατηγορία ΙΣΤΟΡΙΚΑ ISBN: 978-960-456-159-9 Συγγραφέας: ΚΑΣΣΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ, ΤΑΚΑΛΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ Εκδοτικός οίκος: ΖΗΤΗ Σελίδες: 224 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Μάιος 2009 Ο ΠΕΝΤΑΛΟΦΟΣ ΚΑΙ Ο ΒΥΘΟΣ ΒΟΙΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ ΣΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟ Προχωρήσαμε μαζί με τον Ανδρέα Τακαλιό στη συγγραφή ενός βιβλίου, γιατί κρίναμε πως τώρα που τα πάθη έχουν ως ένα σημείο καταλαγιάσει είναι καιρός -60 χρόνια πέρασαν από τότε- να καταγράψουμε βιώματα και να προσκομίσουμε στοιχεία χρήσιμα για την καταγραφή της τοπικής ιστορίας. Βλέπαμε πως κάποια πρόσωπα που είχαν πάρει μέρος θέλαν όχι μόνο να μιλήσουν αλλά και να γράψουν, πριν επέλθει το φυσικό τέλος. Γι' αυτούς όλους, αλλά πιο πολύ για τους αδικοσκοτωμένους άξιζε το τόλμημα. Γνωρίζουμε πως μια σημαντική μερίδα του κοινού ούτε ν' ακούσει θέλει κι ούτε να διαβάσει. Τους σεβόμαστε. Τι λέμε σ' αυτούς; Αν μας κάνουν την τιμή να μας διαβάσουν, να το κάνουν προσεκτικά, να μη σταθούν σε λέξεις και μεμονωμένα αποσπάσματα. Δεν τους ζητάμε ν' αλλάξουν γνώμη. Αυτό δεν είναι εύκολο. Όσοι έζησαν τη δεκαετία 1940-1950 έχουν φτιάξει μέσα τους με βάση τα δικά τους βιώματα τη δική τους ιστορία για τον πόλεμο. Aυτοί, κατά κύριο λόγο, έχουν τη δυνατότητα να μας ελέγξουν. Όσοι πάλι μ' αυτήν τη διαμορφωμένη γνώμη θα αναζητήσουν στο βιβλίο μια επιβεβαίωση των θέσεων τους, όσοι θα ψάχνουν να βρουν σε ποια παράταξη να μας χρεώσουν, είναι πιθανόν ν' απογοητευθούν. Το να μας κατατάξουν κάπου δεν είναι δύσκολο, αλλά δεν είναι και το πρωτεύον. Αδυναμίες θα βρουν. Και ελλείψεις και λάθη. Δεν είναι δυνατόν να χωρέσουν όλα σ' ένα βιβλίο. Για ορισμένα θέματα ακούσαμε δυο και τρεις διαφορετικές εκδοχές. Δεν είναι εύκολο να διακρίνει κανείς πού σταματά η προπαγάνδα κι αρχίζει η (σχετική) αλήθεια. Το πρόβλημα του πώς προσλαμβάνουμε την ιστορία της περιόδου έχει να κάνει και με τις παγιωμένες απόψεις που επιβλήθηκαν απ' τα ιερατεία των δύο πλευρών. Απευθυνόμενοι, τέλος, στους νέους, αυτούς, που τα καλοκαίρια παίρνουν τα βουνά, τους λέμε πως αυτό το πόνημα μπορεί να τους βοηθήσει να μάθουν κάποια πράγματα για τη νεότερη ιστορία του τόπου. Ο Πεντάλοφος, το Επταχώρι, η Φούρκα είναι ανοιχτά μουσεία σύγχρονης ιστορίας. Τους καλούμε ν' ανεβούν στην Πανούκλα, κι όχι μόνο ν' απολαύσουν το φυσικό τοπίο αλλά να δουν και τις αμυντικές κατασκευές που διακρίνονται ακόμα. Μόνο νά 'χουν το νου τους να μην σκαλίζουν. Και μετά Τάλιαρος, Πατώματα, Αι-Λιάς, Επταχώρι, Σαραντάπορος, Κούτσουρο αριστερά, Μπουχέτσι δεξιά, η αρχή του Γράμμου. ΕΝΑ ΧΩΡΙΟ ΣΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση