ISBN: 960-91898-0-6 Συγγραφέας: ΚΟΚΚΟΤΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Εκδοτικός οίκος: ΑΤΡΑΠΟΣ Σελίδες: 560 Διαστάσεις: 17x24 Ημερομηνία Έκδοσης: 2004 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Η Διδακτική των Φυσικών Επιστημών, ως αυτόνομος επιστημονικός κλάδος, έχει στρέψει τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα σε ζητήματα που αφορούν στη μάθηση και στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Λαμβάνοντας υπόψη της πορίσματα άλλων Επιστημών όπως για παράδειγμα της Ψυχολογίας, της Επιστημολογίας κ.α., προσπαθεί μέσα από τις έρευνες να εντοπίσει και να δώσει λύσεις σε προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν έννοιες των Φυσικών Επιστημών. Την κάλυψη του κενού που υπάρχει λόγω της έλλειψης μιας σύγχρονης Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών φιλοδοξεί να καλύψει η παρούσα έκδοση, η οποία αποτελείται από δύο τόμους. Απευθύνεται σε αυτούς που διδάσκουν ή πρόκειται να διδάξουν τις Φυσικές Επιστήμες στην εκπαίδευση, αλλά και γενικότερα σε όσους ενδιαφέρονται για τη μάθηση και τη διδασκαλία. Στον παρόντα τόμο (πρώτος τόμος) το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην ιστορική και φιλοσοφική προσέγγιση της επιστημονικής γνώσης, στα σύγχρονα επιστημολογικά ρεύματα, στις επιστημονικές διαδικασίες, στην ανακαλυπτική μάθηση, στις αρχές της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών, στα οπτικοακουστικά μέσα διδασκαλίας. Στο τέλος του βιβλίου υπάρχουν παραδείγματα διδασκαλιών και τεστ αξιολόγησης. Όσον αφορά στην ανακαλυπτική μάθηση όπως αυτή προσδιορίστηκε από τους Piaget, Bruner κ.ά., τονίζεται το κύριο χαρακτηριστικό της δηλαδή η ενεργός συμμετοχή του υποκειμένου στις διαδικασίες, συμπεριλαμβανομένης και της δράσης του στα αντικείμενα, γιατί μέσω αυτής κατανοεί τις έννοιες εφόσον υποβοηθείται να εγκαταλείψει τον αισθητό κόσμο και να κινηθεί στο χώρο των εννοιών. Στο δεύτερο τόμο περιγράφεται αναλυτικά η νέα προσέγγιση που έχει ως αφετηρία τις ιδέες των μαθητών και χαρακτηρίζεται ως υπόθεση της Εποικοδόμησης της γνώσης ή του Κονστρουκτιβισμού (constructivism).
|