Ο δεύτερος τόμος των "Διασταυρώσεων" περιλαμβάνει μελέτες ομόλογες μ' εκείνες του πρώτου. Πρόκειται για δεκατέσσερις σπουδές που εξακτινώνονται γύρω από το ίδιο εστιακό κέντρο· την διασταύρωση γλωσσών, ειδών, ιδεών, νοοτροπιών, εποχών. Έτσι, λ.χ. εξετάζονται: η μεταφραστική πράξη και θεωρία ως καταλύτης για την δημιουργία εθνικής λογοτεχνίας και φιλολογίας· το έργο του Ειρηναίου Ασώπιου ως πεδίο συνάντησης της γαλλικής φινέτσας, του πλούτου των γνώσεων, της προοδευτικότητας των ιδεών, του χιούμορ και της δηκτικότητας· το τερπνόν ως όχημα του ωφέλιμου για τη διάδοση των γνώσεων από την αρχή της τυπογραφίας ως την ευόδωση των ανάλογων ελληνικών προσπαθειών· η γλώσσα και η μυθοπλασία του Βικέλα ως συνέχεια του ατομικού ήθους του και ανάπτυξη της προσωπικής βιοτροπίας· η "Αμαρυλλίδα" του Δροσίνη ως ένα παιχνίδι αφηγηματικών τεχνικών με υλικά παρμένα από την αυτοβιογραφία, το ημερολόγιο, την επιστολή και την μυθοπλασία· η ποίηση του Παλαμά ως μια διαρκής προσπάθεια μετεωρισμού των αντικειμένων και αντικειμενικοποίησης των μετεώρων, με προβολή όψεων του ατομικού λυρισμού, της εθνικής μυθολογίας και του φιλοσοφικού ετασμού των ανθρωπίνων· τα παλαμικά μαργινάλια στον "Σολωμό χωρίς μεταφυσική" του Βάρναλη ως ένα παλίμψηστο τριών κορυφαίων -αλλά τόσο διαφορετικών- κριτικών καταθέσεων, όπως εκείνες του Παλαμά, του Βάρναλη, του Αποστολάκη· η σατιρική ποίηση, και η ειρωνική τέχνη γενικότερα, με την ποικιλία των κωδίκων τους ως μηχανισμοί πολυφωνικών και αντιστικτικών κειμένων..
Ο δεύτερος τόμος των "Διασταυρώσεων" περιλαμβάνει μελέτες ομόλογες μ' εκείνες του πρώτου. Πρόκειται για δεκατέσσερις σπουδές που εξακτινώνονται γύρω από το ίδιο εστιακό κέντρο· την διασταύρωση γλωσσών, ειδών, ιδεών, νοοτροπιών, εποχών. Έτσι, λ.χ. εξετάζονται: η μεταφραστική πράξη και θεωρία ως καταλύτης για την δημιουργία εθνικής λογοτεχνίας και φιλολογίας· το έργο του Ειρηναίου Ασώπιου ως πεδίο συνάντησης της γαλλικής φινέτσας, του πλούτου των γνώσεων, της προοδευτικότητας των ιδεών, του χιούμορ και της δηκτικότητας· το τερπνόν ως όχημα του ωφέλιμου για τη διάδοση των γνώσεων από την αρχή της τυπογραφίας ως την ευόδωση των ανάλογων ελληνικών προσπαθειών· η γλώσσα και η μυθοπλασία του Βικέλα ως συνέχεια του ατομικού ήθους του και ανάπτυξη της προσωπικής βιοτροπίας· η "Αμαρυλλίδα" του Δροσίνη ως ένα παιχνίδι αφηγηματικών τεχνικών με υλικά παρμένα από την αυτοβιογραφία, το ημερολόγιο, την επιστολή και την μυθοπλασία· η ποίηση του Παλαμά ως μια διαρκής προσπάθεια μετεωρισμού των αντικειμένων και αντικειμενικοποίησης των μετεώρων, με προβολή όψεων του ατομικού λυρισμού, της εθνικής μυθολογίας και του φιλοσοφικού ετασμού των ανθρωπίνων· τα παλαμικά μαργινάλια στον "Σολωμό χωρίς μεταφυσική" του Βάρναλη ως ένα παλίμψηστο τριών κορυφαίων -αλλά τόσο διαφορετικών- κριτικών καταθέσεων, όπως εκείνες του Παλαμά, του Βάρναλη, του Αποστολάκη· η σατιρική ποίηση, και η ειρωνική τέχνη γενικότερα, με την ποικιλία των κωδίκων τους ως μηχανισμοί πολυφωνικών και αντιστικτικών κειμένων..
ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΙΣ ΒBKS.0035295BKS.0035295ΚΑΣΙΝΗΣ Κ.Γ.ΚΑΣΙΝΗΣ Κ.Γ.ΔΟΚΙΜΙΑΚατηγορία: ΔΟΚΙΜΙΑ •ΚΑΣΙΝΗΣ Κ.Γ. στην κατηγορία ΔΟΚΙΜΙΑ ISBN: 960-264-201-7 Συγγραφέας: ΚΑΣΙΝΗΣ Κ.Γ. Εκδοτικός οίκος: ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΗ Σελίδες: 531 Διαστάσεις: 14x21 Ημερομηνία Έκδοσης: 2005 Ο δεύτερος τόμος των "Διασταυρώσεων" περιλαμβάνει μελέτες ομόλογες μ' εκείνες του πρώτου. Πρόκειται για δεκατέσσερις σπουδές που εξακτινώνονται γύρω από το ίδιο εστιακό κέντρο· την διασταύρωση γλωσσών, ειδών, ιδεών, νοοτροπιών, εποχών. Έτσι, λ.χ. εξετάζονται: η μεταφραστική πράξη και θεωρία ως καταλύτης για την δημιουργία εθνικής λογοτεχνίας και φιλολογίας· το έργο του Ειρηναίου Ασώπιου ως πεδίο συνάντησης της γαλλικής φινέτσας, του πλούτου των γνώσεων, της προοδευτικότητας των ιδεών, του χιούμορ και της δηκτικότητας· το τερπνόν ως όχημα του ωφέλιμου για τη διάδοση των γνώσεων από την αρχή της τυπογραφίας ως την ευόδωση των ανάλογων ελληνικών προσπαθειών· η γλώσσα και η μυθοπλασία του Βικέλα ως συνέχεια του ατομικού ήθους του και ανάπτυξη της προσωπικής βιοτροπίας· η "Αμαρυλλίδα" του Δροσίνη ως ένα παιχνίδι αφηγηματικών τεχνικών με υλικά παρμένα από την αυτοβιογραφία, το ημερολόγιο, την επιστολή και την μυθοπλασία· η ποίηση του Παλαμά ως μια διαρκής προσπάθεια μετεωρισμού των αντικειμένων και αντικειμενικοποίησης των μετεώρων, με προβολή όψεων του ατομικού λυρισμού, της εθνικής μυθολογίας και του φιλοσοφικού ετασμού των ανθρωπίνων· τα παλαμικά μαργινάλια στον "Σολωμό χωρίς μεταφυσική" του Βάρναλη ως ένα παλίμψηστο τριών κορυφαίων -αλλά τόσο διαφορετικών- κριτικών καταθέσεων, όπως εκείνες του Παλαμά, του Βάρναλη, του Αποστολάκη· η σατιρική ποίηση, και η ειρωνική τέχνη γενικότερα, με την ποικιλία των κωδίκων τους ως μηχανισμοί πολυφωνικών και αντιστικτικών κειμένων.. ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΛΟΓΟ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΙΣ Β
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση