Η ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΠΤΙΚΗ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ - ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ
Ποια είναι η φυσιογνωμία της επιστήμης της αρχαιολογίας ως πρόσληψη στο ευρύ κοινό; Είναι και σε ποιο βαθμό αντιληπτές η ιστορική, η παιδαγωγική, η κοινωνική και η ανθρωπιστική - ανθρωπολογική της παράμετρος και ποια απέναντί της η κοινωνική ανταπόκριση και ανάδραση; Ειδικότερα, μάλιστα, υπάρχει πρόσληψη και τι είδους πρόσληψη, υπάρχει ανάδραση και τι είδους ανάδραση από ένα ευαίσθητο υποσύνολο του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου, όπως είναι οι έφηβοι;
Η ιδιαίτερη ως προς τα κοινωνικά και ηλικιακά χαρακτηριστικά της κοινωνική αυτή ομάδα έχει πρόσβαση σε γνώσεις και πληροφορίες μιας ποσότητας και μιας ποιότητας ικανής να δημιουργηθούν στα μέλη της σχετικές κοινωνικές αναπαραστάσεις και, σε ένα δεύτερο επίπεδο, συμπεριφορές και στάσεις; Και επειδή, ακριβώς, μιας παρόμοιας απαίτησης φορέας είναι το εκπαιδευτικό σύστημα, όπως πραγματώνεται στο πρακτικό επίπεδο στον χώρο του, το σχολείο, συντελεί, συμβάλλει το σύστημα αυτό στην ικανοποίηση αυτής της απαίτησης; Ανταποκρίνεται αποτελεσματικά σε πρακτικό επίπεδο στη διαμεσολάβηση μεταξύ αρχαιολογίας και εφήβων; Και, μάλιστα, το ελληνικό σχολείο;
Ιδιαίτερα το γυμνάσιο, που θεωρείται η τελευταία βαθμίδα στο βασικό, υποχρεωτικό εννιάχρονο σχολείο; Τι αποκομίζουν οι έφηβοι μαθητές που ολοκληρώνουν τη βασική τους εκπαίδευση ως εμπειρία ή ως γνώση για την αρχαιολογία, είτε άμεσα, στη διδακτική πράξη, είτε έμμεσα σε αναφορά άλλων παράλληλών σχολικών δραστηριοτήτων, όπως λ.χ. τα ποικίλα προγράμματα στο μάθημα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, είτε μέσω άλλων πολιτιστικών - επιμορφωτικών δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται στις μεμονωμένες σχολικές μονάδες, λαμβανομέου υπόψη ότι η διδακτική της αρχαιολογίας δεν υφίσταται με τη μορφή αυτόνομου μαθήματος στο ελληνικό σχολείο;
Μία απάντηση στα ερωτήματα αυτά θέλησε να δώσει, με όσο το δυνατόν πιο αντιπροσωπευτικό και αντικειμενικό τρόπο, η παρούσα έρευνα.
Η ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΠΤΙΚΗ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ - ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ
Ποια είναι η φυσιογνωμία της επιστήμης της αρχαιολογίας ως πρόσληψη στο ευρύ κοινό; Είναι και σε ποιο βαθμό αντιληπτές η ιστορική, η παιδαγωγική, η κοινωνική και η ανθρωπιστική - ανθρωπολογική της παράμετρος και ποια απέναντί της η κοινωνική ανταπόκριση και ανάδραση; Ειδικότερα, μάλιστα, υπάρχει πρόσληψη και τι είδους πρόσληψη, υπάρχει ανάδραση και τι είδους ανάδραση από ένα ευαίσθητο υποσύνολο του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου, όπως είναι οι έφηβοι;
Η ιδιαίτερη ως προς τα κοινωνικά και ηλικιακά χαρακτηριστικά της κοινωνική αυτή ομάδα έχει πρόσβαση σε γνώσεις και πληροφορίες μιας ποσότητας και μιας ποιότητας ικανής να δημιουργηθούν στα μέλη της σχετικές κοινωνικές αναπαραστάσεις και, σε ένα δεύτερο επίπεδο, συμπεριφορές και στάσεις; Και επειδή, ακριβώς, μιας παρόμοιας απαίτησης φορέας είναι το εκπαιδευτικό σύστημα, όπως πραγματώνεται στο πρακτικό επίπεδο στον χώρο του, το σχολείο, συντελεί, συμβάλλει το σύστημα αυτό στην ικανοποίηση αυτής της απαίτησης; Ανταποκρίνεται αποτελεσματικά σε πρακτικό επίπεδο στη διαμεσολάβηση μεταξύ αρχαιολογίας και εφήβων; Και, μάλιστα, το ελληνικό σχολείο;
Ιδιαίτερα το γυμνάσιο, που θεωρείται η τελευταία βαθμίδα στο βασικό, υποχρεωτικό εννιάχρονο σχολείο; Τι αποκομίζουν οι έφηβοι μαθητές που ολοκληρώνουν τη βασική τους εκπαίδευση ως εμπειρία ή ως γνώση για την αρχαιολογία, είτε άμεσα, στη διδακτική πράξη, είτε έμμεσα σε αναφορά άλλων παράλληλών σχολικών δραστηριοτήτων, όπως λ.χ. τα ποικίλα προγράμματα στο μάθημα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, είτε μέσω άλλων πολιτιστικών - επιμορφωτικών δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται στις μεμονωμένες σχολικές μονάδες, λαμβανομέου υπόψη ότι η διδακτική της αρχαιολογίας δεν υφίσταται με τη μορφή αυτόνομου μαθήματος στο ελληνικό σχολείο;
Μία απάντηση στα ερωτήματα αυτά θέλησε να δώσει, με όσο το δυνατόν πιο αντιπροσωπευτικό και αντικειμενικό τρόπο, η παρούσα έρευνα.
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑBKS.0431240BKS.0431240ΔΑΣΙΟΥ ΟΛΓΑΔΑΣΙΟΥ ΟΛΓΑΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΚατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ •ΔΑΣΙΟΥ ΟΛΓΑ στην κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ISBN: 978-960-343-768-0 Συγγραφέας: ΔΑΣΙΟΥ ΟΛΓΑ Εκδοτικός οίκος: ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ ΑΦΟΙ Σειρά: ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Σελίδες: 400 Διαστάσεις: 15Χ23 Ημερομηνία Έκδοσης: 2005 Η ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΠΤΙΚΗ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ - ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ Ποια είναι η φυσιογνωμία της επιστήμης της αρχαιολογίας ως πρόσληψη στο ευρύ κοινό; Είναι και σε ποιο βαθμό αντιληπτές η ιστορική, η παιδαγωγική, η κοινωνική και η ανθρωπιστική - ανθρωπολογική της παράμετρος και ποια απέναντί της η κοινωνική ανταπόκριση και ανάδραση; Ειδικότερα, μάλιστα, υπάρχει πρόσληψη και τι είδους πρόσληψη, υπάρχει ανάδραση και τι είδους ανάδραση από ένα ευαίσθητο υποσύνολο του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου, όπως είναι οι έφηβοι; Η ιδιαίτερη ως προς τα κοινωνικά και ηλικιακά χαρακτηριστικά της κοινωνική αυτή ομάδα έχει πρόσβαση σε γνώσεις και πληροφορίες μιας ποσότητας και μιας ποιότητας ικανής να δημιουργηθούν στα μέλη της σχετικές κοινωνικές αναπαραστάσεις και, σε ένα δεύτερο επίπεδο, συμπεριφορές και στάσεις; Και επειδή, ακριβώς, μιας παρόμοιας απαίτησης φορέας είναι το εκπαιδευτικό σύστημα, όπως πραγματώνεται στο πρακτικό επίπεδο στον χώρο του, το σχολείο, συντελεί, συμβάλλει το σύστημα αυτό στην ικανοποίηση αυτής της απαίτησης; Ανταποκρίνεται αποτελεσματικά σε πρακτικό επίπεδο στη διαμεσολάβηση μεταξύ αρχαιολογίας και εφήβων; Και, μάλιστα, το ελληνικό σχολείο; Ιδιαίτερα το γυμνάσιο, που θεωρείται η τελευταία βαθμίδα στο βασικό, υποχρεωτικό εννιάχρονο σχολείο; Τι αποκομίζουν οι έφηβοι μαθητές που ολοκληρώνουν τη βασική τους εκπαίδευση ως εμπειρία ή ως γνώση για την αρχαιολογία, είτε άμεσα, στη διδακτική πράξη, είτε έμμεσα σε αναφορά άλλων παράλληλών σχολικών δραστηριοτήτων, όπως λ.χ. τα ποικίλα προγράμματα στο μάθημα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, είτε μέσω άλλων πολιτιστικών - επιμορφωτικών δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται στις μεμονωμένες σχολικές μονάδες, λαμβανομέου υπόψη ότι η διδακτική της αρχαιολογίας δεν υφίσταται με τη μορφή αυτόνομου μαθήματος στο ελληνικό σχολείο; Μία απάντηση στα ερωτήματα αυτά θέλησε να δώσει, με όσο το δυνατόν πιο αντιπροσωπευτικό και αντικειμενικό τρόπο, η παρούσα έρευνα. ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση