ISBN: 960-286-255-6 Συγγραφέας: ΚΟΥΡΑΚΗΣ ΙΩΣΗΦ Εκδοτικός οίκος: ΕΛΛΗΝ Σελίδες: 152 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: 1997 ΣΚΙΑΓΡΑΦΩΝΤΑΣ ΤΟ ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ ΜΙΑΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ Με αφετηρία την αρχή: ότι η θεωρία είναι συστηματοποιημένη πράξη, μπορεί να ξεχωρίσει κανείς στην εργασία του Ιωσήφ Ε. Κουράκη τόσο την επιστημονική διάσταση της αντικειμενικής θεματικής του με θέμα: "Ανίχνευση στον κόσμο των μαθησιακών διαταραχών", όσο και την υποκειμενική και βουλησιαρχική θεώρηση υπαρκτής περίπτωσης στο πεδίο της εφαρμογής. Ο λόγος του είναι ανεπιτήδευτος, αλλά ταυτόχρονα διεισδυτικός. Ο ίδιος ερευνά, πειραματίζεται, αμφιβάλλει και αποφεύγει την προσκόλληση στην αρχή της απόλυτης βεβαιότητας. Η δυσλεξία και γενικότερα οι μαθησιακές διαταραχές απομυθοποιούνται και ένα μήνυμα αισιοδοξίας και ενθάρρυνσης για τους νέους παιδαγωγούς αναδύεται στις σελίδες του βιβλίου του. Είναι σημαντικό νέοι ερευνητές να προσεγγίζουν το χώρο αυτό και να τον εμπλουτίζουν με την επιστημονική και ψυχοπαιδαγωγική τους παρουσία. Θεωρούμε πολύ θετική την προσπάθεια του συγγραφέα να μετουσιώσει τις ψυχολογικές διαπιστώσεις σε παιδαγωγική δράση, αυτό που καταξιώνει τον παιδαγωγό, ο οποίος κινείται από το "είναι" στο "γίγνεσθαι" και το "οφείλειν" στις πρωτογενείς και δευτερογενείς παιδαγωγικές ομάδες. Πιστεύουμε ότι το βιβλίο του Ιωσήφ Κουράκη θα γίνει αντικείμενο συζήτησης και προβληματισμού, όχι μόνο στον εξειδικευμένο επιστημονικό χώρο, αλλά και στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΠΑΠΑΣ Καθηγητής Παν/μίου Αθηνών
|